دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:56

تولد نوزاد عجول یاسوجی در آمبولانس اورژانس

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: خانم 33 ساله ای با تلاش نیروهای اورژانس 115 نوزادش را سالم در آمبولانس بدنیا آورد .

ضیاء رسولی در گفت و گو با (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: درسحرگاه  روز یکشنبه، 6 مرداد ساعت 4 صبح و بر اساس درخواست کمک از مرکز پیام 115 یاسوج مبنی بر اینکه خانم بارداری ساکن روستای “تنگ سرخ” از توابع شهر یاسوج دچار درد شدید زایمان شده، سریعا” تکنسین های پایگاه جاده ای تنگ سرخ در کمترین زمان بر بالین وی حاضر و جهت انتقال به زایشگاه ایشان را به درون آمبولانس هدایت و بسوی بیمارستان حرکت دادند .

وی اظهارکرد: پس از طی مسافتی، با شدت گرفتن و آغاز مراحل زایمان آمبولانس از حرکت باز ایستاده و امدادگران اورژانس حاضر در صحنه آقایان خشنود و رستمی، با انجام  اقدامات لازم درمانی جهت زایمان خانم باردار شامل سرم تراپی و مدیریت راه هوایی نوزاد و کلامپ کردن و بریدن ناف نوزاد و تخلیه ترشحات دهان نوزاد موفق به بدنیا آوردن سالم نوزاد پسر که چهارمین فرزند وی بود، شدند و سپس مادر و نوزاد را جهت تکمیل مراحل درمان به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال دادند.

رییس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد : این  دومین مورد از زایمان در آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی استان در چند روز اخیر است که توسط تکنسین های 115 انجام گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59168
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 111 گفت:

    این نشد خبر زنهای قدیمی روی الاغ سوار بودند پیاده میشدند بچه دنیا می امد بعدازساعتی دوباره سوار می شدند وبه مسیر کوچ خود ادامه میدادند.

دیدگاه شما