یکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:43

نطق عجیب علی مطهری در مجلس

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: امید دارم عبادات ما موجب تقرب الی‌الله و بهبود مشکلات جهان اسلام شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که خوارج دشمن شماره یک حضرت علی(ع) بودند و ایشان به دست این گروه به شهادت رسید و سیره و روش آن حضرت در برخورد با خوارج در زمان حکومتش باید برای ما درس باشد. خوارج به صورت علنی ابراز مخالفت می‌کردند و به او انتقاد داشتند. امام علی(ع) خوارج را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و حتی حقوق آنها را از بیت‌المال قطع نکرد و با آنها مانند سایر مردم رفتار کرد تا زمانی که دست به شمشیر برده و مزاحم امنیت جامعه شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شهید آیت‌الله مطهری از این سیره علی(ع) در برخورد با خوارج به دموکراسی علی(ع) تعبیر می‌کنند، تاکید کرد: اکنون ما برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند و این امر با سیره امام علی(ع) سازگار نیست. لذا لازم است رئیس قوه قضائیه بدون اعتنا به فشارهای مقامات امنیتی این افراد را آزاد کند.

مطهری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از تجربیات سال 88 به خوبی برگزار شد و نقطه آغاز فتنه 88 آنجا بود که عده‌ای به اصطلاح ولایتمدار راه افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی‌نژاد است و جامعه را دو قطبی کردند. اما در انتخابات اخیر رهبر ما این راه آسیب را بستند و فرمودند نظر من را هیچ کس حتی اعضای خانواده‌ام نمی‌دانند و بر حفظ امانت مردم تاکید ویژه نمودند.

وی ادامه داد: همچنین رهبر انقلاب به برخی نهادهای نظامی توصیه اکید کردند که در انتخابات دخالت نکنند. نتیجه انتخابات برخلاف سال 88 که ساعت 10 شب، زمانی که برخی حوزه‌ها در حال رای‌گیری بودند، به مرور اعلام شد و در نتیجه هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد که انتخابات 92 متمایز از انتخابات 88 باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در 8 سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصلی انقلاب را پیمودند. اما اینکه 4 سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر این دو پیروز شوند، بسیار پرمعنی و حاکی از رشد اجتماعی و سیاسی مردم ما است.

مطهری با بیان اینکه گفتمان افراط 4 میلیون رای بیشتر نداشت، تصریح کرد: اما می‌بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کنند. گویی پیروز انتخابات بودند؛ اینها باید قبول کنند پیروز این انتخابات اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل بودند که برخلاف القای افراطی‌ها هیچ دیواری میان آنها نیست و حلقه اعتدال آنها را به هم پیوند داده است.

وی ادامه داد: مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی نکند که با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران وزرای کابینه را به رئیس جمهور منتخب تحمیل کند. اصولگرایان تندرو به جای مصادره انتخاب مردم بهتر است به آسیب‌شناسی گفتمان خود بپردازند و برداشت خود از اصل ولایت فقیه که آن را مترادف با تعطیل عقل و ترک اظهارنظر و هرگونه اقدام برای اصلاح امور تفسیر می‌کنند و برداشت خود از آزادی بیان و حفظ نظام که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را مجاز می‌شمارند، اصلاح کرده و به موازات دفاع از نظام، دفاع از حقوق مردم را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت دهم در حال کنار رفتن و دولت یازدهم در حال استقرار است، افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند خوب است که دولت آینده نقاط قوت دولت فعلی را دارا باشد و نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

وی در تشریح نقاط قوت دولت فعلی گفت: از نقاط قوت دولت فعلی تحرک و سرکشی به نقاط مختلف کشور، داشتن صلابت در مقابل تکبر و سلطه‌گری‌ غربی‌ها، توجه به توده مردم و زنده کردن بخشی از شعارهای اولیه انقلاب است. گرچه این دولت برخی شعارهای انقلاب خصوصا در حوزه اخلاق و فرهنگ را میراند.

مطهری همچنین در تشریح نقاط ضعف دولت فعلی تاکید کرد: نقاط ضعف این دولت بسیار است. اول اینکه رئیس جمهور تصور می‌کرد که چون مردم به او رای دادند، باید همه نظریات او در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و اجتماعی اجرا شود، غافل از اینکه رئیس جمهور مجری قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجلس است، نه مجری نظرات خود.

وی تاکید کرد: بیشترین قانون‌شکنی‌ها در این دولت اتفاق افتاد، تا آنجا که رئیس جمهور به صراحت اعلام می‌کرد قانون را اجرا نمی‌کنم و این یعنی استبداد و متاسفانه مجلس به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد. نقطه ضعف دیگر این دولت عدم انضباط مالی بود که گزارشات دیوان محاسبات گواهی آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در این دولت تز مکتب ایران به جای مکتب اسلام توسط آقای مشایی مطرح شد و رئیس جمهور به شدت از آن حمایت کرد. نوعی تلاش برای بازگشت به ایران باستان و ایران قبل از اسلام صورت گرفت که با مخالفت علمای اسلام ابتر ماند و این دولت وظیفه خود در امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم قانون و اجماع فقها است را قبول نداشت.

مطهری ادامه داد: همچنین در دولت فعلی  اموری مانند پوشش اسلامی بشدت انحطاط پیدا کرد و ضعف محتوای فیلم‌های سینمایی و فقدان اراده برای مبارزه با مظاهر غربی و کم توجهی به سبک زندگی اسلامی، نمونه‌های دیگر نقص فرهنگی دولت بوده است که دولت جدید باید از آن برحذر باشد.

وی ضمن درخواست از حجت‌الاسلام حسن روحانی در پایبندی به شعارهای خود از جمله در دفاع از حقوق ملت و اجرای فصل سوم قانون اساسی تاکید کرد: اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی در جامعه تحقق یافته است، به جا است که آثار بحران سال 88 محو شود، زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد ندارند، آزاد شده و تکلیف موسوی و کروبی معلوم شود. اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند، آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد نیست که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای بعدی خود فراهم کرد؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اتمام کار دولت فعلی در روزهای آینده اظهار داشت: دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود تعهداتی را برای دولت جدید از طریق استخدام‌ها، واگذاری‌ها در مناطق آزاد و صداوسیما ایجاد کرده است. لذا از رئیس جمهور می‌خواهم به این روند خاتمه داده شود.

مطهری در خصوص قرائت گزارش فتنه 22 بهمن قم تاکید کرد: قرائت گزارش فتنه 22 بهمن قم برکاتی خواهد داشت. از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی مستقر در قم که سال‌ها است در حمله به بیوت مراجع تقلید و بر هم زدن جلسات سخنرانی از طریق تحریک جوانان انقلابی فعال است.

وی با اشاره به تعبیر آیت‌الله مطهری گفت: به تعبیر آیت‌الله مطهری شعارهای خوارج مرده است، اما روح خارجی‌گری در ما حلول کرده است. حضرت علی(ع) فرمودند فتنه خوارج مانند بیماری هاری در حال سرایت به جامعه مسلمین بود و من بودم که چشم فتنه را درآوردم و جز من کسی جرات این کار را نداشت. لذا امروز نیز ما باید چشم این فتنه را درآوریم.

منبع: تسنیم
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58944
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجوی عمران گفت:

    من سوال شده برایم چرا فقط افرادی که از ولایت دفاع می کنند افراطی اند!؟
    اگ صحبت های آقای علی مطهری در این مدتی که تریبون دارند افراط نیست پس چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. حامی مردم گفت:

    درود بر دکتر مطهری عزیز که همیشه واقعاً حرف دل مردم را میزنند!

  3. یازهرا گفت:

    درود بر مطهری که شجاعت پدرش در رگهایش جاری است..حرف دل مردم را زدی…

دیدگاه شما