یکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:55

حضور خاتمي در مراسم منعي ندارد

عضو دفتر رئیس‌جمهور منتخب گفت: معرفي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف بعيد به نظر مي‌رسد.

“محمدرضا صادق”  عضو دفتر حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره عدم دخالت مجلس در دعوت از مهمانان مراسم تحليف گفت: بر اساس سابقه ذهني بنده هيچگاه در مراسم تحليف، مجلس دخالت مستقيم نداشته و تنها در راستاي برگزاري مراسم، دولت منتخب را ياري مي‌کند.

وي با بيان اينکه قاعدتا حضور برخي از مسئولين و روساي قوا در مراسم تحليف ضروري و جزء قانون است، افزود: در رابطه با مهمانان خارجي اين مراسم اطمينان دارم که رئيس‌جمهور منتخب با مسئولين کليدي دولت کنوني به خصوص وزارت‌ امور خارجه رايزني‌هايي را انجام داده و با يک هماهنگي کامل نسبت به دعوت از مدعوين داخلي و خارجي وارد عمل شده است.

عضو دفتر حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني تصريح کرد: ذکر اين نکته ضرورت دارد که حق طبيعي رئيس‌جمهور منتخب ملت است که از برخي از کشورها و شخصيت‌هاي مدنظر خود که با منافع ملي و مسائل ملي تضادي ندارند، حتي علي‌رغم ميل مجلس يا وزارت‌ امور خارجه در مراسم تحليف دعوت کند.

وي همچنين درباره گمانه‌زني‌هايي پيرامون کابينه يازدهم که در برخي از رسانه‌ها مطرح شده است، اظهار داشت: رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران بارها اشاره کرده‌است که هيچ‌کس به جز خودم از ترکيب کابينه اطلاعي ندارد، بنابراين اگر نظرات حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني را بپذيريم، متوجه خواهيم شد که اخبار منتشر شده درباره کابينه يازدهم گمانه‌زني و شايعه است.

عضو دفتر حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني افزود: بعضا مشاهده مي‌کنيم درباره چينش کابينه يازدهم در يک روز اسامي خاصي را براي وزارتخانه‌ها مطرح مي‌کنند، در حاليکه بعدازظهر همان روز اسامي ديگري در رسانه‌ها منتشر مي‌شود لذا نمي‌توان به اينگونه از گمانه‌زني‌ها استناد کرد.

صادق همچنين درباره معرفي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف، اظهار داشت: با توجه به اينکه اين مسئله در دوران رياست‌جمهوري محمدخاتمي، آيت‌الله هاشمي و محمود احمدي‌نژاد رسميت نداشته بعيد مي‌دانم که حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در مراسم تحليف خود کابينه را معرفي کند.

وي افزود: مطابق ادوار گذشته، به طورحتم رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در مراسم تحليف بيشتر به نصايح و فرمايشات مقام معظم رهبري و موضوعاتي همچون تقدير و تشکر از دولت‌هاي گذشته و برنامه‌هاي خود در دولت آينده اشاره خواهد کرد و به طور طبيعي زماني براي معرفي کابينه وجود نخواهد داشت.

عضو دفتر رئیس‌جمهور منتخب همچنين درباره حضور محمد خاتمي در مراسم تحليف حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني، اظهار داشت: وي مي‌تواند در مراسم تحليف حضور پيدا کند، مگر اينکه خودش نخواهد.

صادق تصريح کرد: با توجه به سابقه حضور خاتمي در مسند رياست‌جمهوري و همچنين مطرح بودن وي به عنوان يک چهره‌ بين‌المللي و فعال سياسي، حضور وي در مراسم تحليف هيچ منعي ندارد مگر اينکه خودش قصد حضور در اين مراسم را نداشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58901
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما