یکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:49

گام اول مجلس برای حذف کنکور

نمایندگان مجلس امروز با ۱۴۷ رای موافق، کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی، کنکور به صورت تدریجی در طی پنج سال آینده حذف می‌شود.

خبرگزاری فارس: گام اول مجلس برای حذف تدریجی کنکور/ موافقت نمایندگان با کلیات طرح پذیرش دانشجو

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان، کلیات طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 147 رای موافق، 27 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 211 نماینده حاضر در جلسه، کلیات طرح مذکور را مصوب کردند که به موجب آن در پذیرش دانشجو تأثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از 5پنج سال حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.

به گزارش فارس، درصورت تصویب نهایی جزئیات طرح مذکور،‌ کنکور طی پنج سال آینده حذف می‌شود و سابقه تحصیلی در پذیرش و سنجش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مؤثر خواهد بود.

در این جلسه، ایرج ندیمی، علیرضا خسروی و جواد جهانگیرزاده به ترتیب نمایندگان لاهیجان، مهدی شهر و ارومیه به عنوان مخالفان طرح مذکور و قاسم جعفری، سید هادی حسینی و علی محمد احمدی به عنوان موافقان کلیات در صحن علنی سخنرانی کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما