شنبه 5 مرداد 1392 - 18:34

مصاحبه اختصاصی بوير نيوز با عضو هیات مدیره سازمان مديريت صنعتي استان

مصاحبه اختصاص_ با عضو ه_ات مد_ره و عضو علم_ سازمان مد_ر_ت صنعت_ استان جناب آقا_ دکتر نج_ب زاده-1

1-    جناب آقای دکتر نجیب زاده کمی دررابطه با ساختار سازمانی و اهداف سازمان مدیریت صنعتی در استان توضیح دهید.

ببینید گستره تغییرات در تکنولوژی، نیاز مدیریان توانمند و متخصص و آشنا با مسائل روز که نگاه حرفه ای به مدیریت و بخصوص در بخش های خصوصی و یا حتی دولتی داشته باشد مستلزم موسسات آموزشی – پژوهشی می باشد.

سازمان مدیریت صنعتی در سطح کشور از اوایل دهه 1340شکل گرفت که تلاشی برای کمک به توسعه صنعتی کشور بود و سپس در ادامه فعالیت خود به ارائه خدمات مدیریتی پرداخت  و هم اکنون با نگاه حرفه ای به مدیریت سعی در تربیت و آموزش مدیران، کمک به افزایش کارایی و بهبود سیستم  روشهای مدیریت در بخشهای دولتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است. در استان نیز قریب به 2 سال است که نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در استان فعال شده است که تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان و خارج از استان به عنوان عضو هیئت علمی مدعو پاره وقت مشغول فعالیت هستند.

2-   دوره های آموزشی که در این سازمان برگزار میشود بیشتر به چه صورت است؟

 ببینید دوره ها به صورت دوره های تخصصی مدیریت ؛دوره های کوتاه مدت و دوره های تحصیلات تکمیلی می باشد.

3-   الان در سازمان دوره ها در چه مقطعی پذیرش دارند؟

 نزدیک به دو سال است در سطح کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند. و بر اساس نگاه آموزش حرفه ای که سازمان مدیریت صنعتی داشته و  بیشتر تخصصی و کاربردی است عمل نموده و انشاالله امسال اولین دوره فارغ التحصیلان مقطع ارشد را خواهیم داشت.

4-   به نظر جنابعالی این سازمان حاضر به همکاری در بخشهای مشاوره و تحقیق نیز می باشد.

بله ، از ابتدا تاسیس سازمان در راستای مشاوره   و با دید ارشادی به صنعت و سازمان ها  حرکت کرده برخورداری از شبکه ای از متخصصان و مشاوران در زمینه های مختلف مدیریت، آمادگی ارائه خدمات و مدیریت تولید را با نگاه ویژه ای که با تغییر در شیوه های کسب و کار ایجاد شده فراهم نموده است. افزایش بهره وری در بخشهای خصوصی و مشاوره سازمان با آنها با توجه به این که سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین نماینده رسمی APO(سازمان بهره وری آسیایی) در ایران بوده گویای این مطلب است

5-   آیا تصمیم به ایجاد و توسعه ی دوره های آموزشی دیگر را دارید؟

بله، امسال دوره های آموزشی ما از سطح کاردانی تا سطح دکترا دانشجو پذیرش خواهیم کرد. در سطح کارشناسی ارشد دوره های MBA با گرایش های مدیریت کسب و کار، کارآفرینی، مدیریت مالی و مدیریت پروژه را خواهیم داشت. و در سطح دکترا نیز DBA به زبان فارسی را برای اولین بار خواهیم داشت.

6-   شیوه جذب دانشجو برای دوره دکتری مدیریت کسب وکار(DBA )به چه صورت خواهد بود؟

 رزومه علمی متقاضی به لحاظ حضور در همایش های علمی ملی و بین المللی، چاپ مقاله در مجلات معتبر، پژوهش های انجام شده، آشنایی با زبان های انگلیسی و فرانسه مرتبط بودن مدرک کارشناسی ارشد همچنین حضور در فعالیت های تخصصی (بخش خصوص و دولتی) به عنوان کارشناس و مدیر . شیوه جذب از طریق مصاحبه تخصصی و حضوری خواهد بود.

7-  بحث تایید مدرک تحصیلی سازمان مدیریت صنعتی  برای سازمان ها و ادمه تحصیل شبهاتی را فراهم نموده است ممکن است توضیح بفرمایید.

 از ابتدای تاسیس سازمان مدیریت صنعتی، تربیت مدیران برای بخش خصوصی و دولتی مبنای کار بوده است و این موسسه یکی از با سابقه ترین موسسات که از اوایل دهه 1340 فعالیت خود را در این زمینه داشته است. در طی سالهای مختلف و بخصوص تا سال 1385 مدرک تحصیلی کلیه فارغ التحصیلان این موسسه مورد تایید سازمان ها،ادرات و آموزش عالی بوده البته خیلی از مدیران ارشد وزارتخانه ها و سازمان های خصوصی و حتی بخش دولتی از این سازمان فارغ التحصیل شده اند، در طی چند سال اخیر این سازمان تخصصی که میتوانست  بازوی قدرتمندی در زمینه مشاوره و تربیت نیروی متخصص برای سازمانها باشد همانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد کم مهری قرار گرفت که البته به نظر می رسد که سازمان مدیریت صنعتی با تلاش هایی که در حال انجام است مجدد در سطح کشور به مسیر سابق خود برگردد و به دولت آینده امیدوار هستیم.

8-  به نظر میرسد مدرک تحصیلی سازمان برای بخشی از سازمانها ، بانک ها مورد تایید است و در این زمینه مشکلی ندارد؟

ببینید ما در بخش خصوصی اصلا مشکلی نداریم در بخش دولتی بود که در طی سالهای اخیر به دلایلی و با صدور بخش نامه هایی مدارک موسسه برای برخی سازمان ها مورد تایید نبوده، متاسفانه در استان ما خیلی به این موضوع بهاء داده می شود در صورتی که رسالت دوره های سازمان مدیریت صنعتی در کل کشور آکادمیک نبوده، بلکه این دوره ها، دوره های حرفه ای می باشند که به مدیران ما در بخش های مختلف کمک می کند. به نظر بنده توانایی حل مسایل درون سازمانی و برون سازمانی که از خصوصیات بارز این دوره ها می باشد خیلی با ارزش تر از موارد دیگر می باشد.

سخن آخر ؟

ببینید اهداف سازمان تربیت نیروهای متخصص، حرفه ای و کارآمد برای بخش خصوصی، صنعت، ادارات، و نهادهای دولتی و غیردولتی بوده و هست لذا انتظار می رود متقاضیان تحصیل در این سازمان با این نگاه اقدام و ادمه تحصیل را مد نظر قرار دهند نه با نگاه به اخذ مدرک، متاسفانه یکی از دلایل عدم پیشرفت ما در بخش های مختلف در استان ما نگاه های ابزاری به مدارک علمی می باشد در صورتیکه هر جامعه ای که خواهان پیشرفت و توسعه باشد بایستی نگاه های ابزاری به بخش های مختلف تصحیح گردد و در سازمان مدیریت صنعتی توان علمی و عملی خیلی حائز اهمیت می باشد. در آخر به این مهم اشاره نمایم که هدف و رسالت دوره های آموزشی سازمان مدیریت صنعتی کاملا حرفه ای می باشد و این رمز موفقیت تمامی ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58838
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. sxc گفت:

    با تشکر از زحمات شما عزیزان

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد