شنبه 5 مرداد 1392 - 16:54
بسته ويژه خبري بويرنيوز،

یک استخدام مشکوک در ميراث فرهنگي / اظهارات جنجالی یک وکیل درباره زنان باردار / در دیدار روحانی با نمایندگان چه گذشت؟ / تماس تلفنی سرنوشت ساز حسن روحانی

یک استخدام مشکوک در ميراث فرهنگي

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور با برگزاري يك آزمون استخدامي كه به‌صورت مخفيانه برگزار شده 50نفر از نيروهاي اين سازمان را به‌منظور استخدام رسمي معرفي كرده است.

 

به نوشته همشهري ماجراي برگزاري آزمون استخدام رسمي پنهاني در سازمان ميراث فرهنگي كه قرار بود روز چهارشنبه در آن سازمان برگزار شود، پس از آنكه روز چهارشنبه در اين سازمان لو رفت، در روز شنبه و در ساختماني خارج از ساختمان اصلي سازمان ميراث فرهنگي و براساس شنيده‌ها در ساختمان خيابان استاد نجات‌اللهي(ويلا) كه پيش‌تر ساختمان اداره ميراث فرهنگي استان تهران بود برگزار شد.

 

لغو آزمون روز چهارشنبه در سازمان ميراث فرهنگي به‌دليل اعتراض بخش زيادي از كاركنان سازمان ميراث فرهنگي صورت گرفت.

اظهارات جنجالی یک وکیل درباره زنان باردار

به گزارش بويرنيوز به نقل از دویچه وله، عمر طغرل اینانچر، حقوقدان و وکیل ترک که نشریه آلمانی “اشپیگل” از او به عنوان “روشنفکر مسلمان” نام می‌برد، طی برنامه‌ای در تلویزیون دولتی ترکیه درباره زنان باردار گفت: «منظره زنان حامله در محافل عمومی نه تنها غیراخلاقی، بلکه زشت است.»

 

او در این برنامه افزود: «اگر زنان باردار دیدند که نیاز به هوای تازه دارند می‌توانند با شوهران‌شان شب‌ها با ماشین به گردش بروند. وقتی زنان در ماه هفتم – هشتم حاملگی هستند، به هیچ وجه نباید با چنین شکم‌هایی در خیابان‌ها ظاهر شوند. محل‌های کار هم برای همین زنها را به مرخصی می‌فرستند تا در خانه بمانند.»

 

عمر طغرل اینانچر مدیرسازمان دولتی موسیقی کلاسیک ترکیه و همزمان عضو یک گروه صوفی است. سایت آلمانی‌زبان “دویچ تورکیشه ناخریشتن” می‌نویسد که او شخصیتی مورد احترام از سوی همه گروه‌های اجتماعی است که اما با گفته‌های اخیر خود در تلویزیون خشم بسیاری را برانگیخته است.

 

به گزارش دویچه وله، در پی این اظهارات جنجالی، زنان باردار خشمگین در استانبول و آنکارا در تظاهراتی خیابانی شرکت کردند. گروه‌های فمینیست نیز با خشم به گفته‌های وکیل ترک واکنش نشان دادند. از جمله هلال دوقوزجو، سیاستمدار و فعال حقوق زنان ترک گفت که اینانچر با حرف‌هایی که زد پرده‌هایی را درید و از مرز خود عبور کرد. خانم دوکوزجو گفت: «یک بار دیگر می بینیم، در حالی که تجاوزگران و بیماران جنسی آزادانه می‌گردند، برخی تلاش می‌کنند حق استقلال و خودمختاری زنان را نقض کنند.»

 

این در حالی است که اداره امور دینی ترکیه در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده بدرستی موضع گرفته و اعلام کرده است که حبس کردن زنان در خانه بخشی از اسلام نیست. این نهاد در عین حال در اقدام سنجیده دیگری از زنان حامله خواسته که در پوشیدن لباس رعایت خویشتن‌داری را بکنند.

 

اما در ادامه سایت دویچه وله افزود: طی چند ماه گذشته جامعه ترکیه چندین بار شاهد اعتراض‌های اجتماعی نسبت به گفته‌ها یا قوانینی بوده است که آزادی فردی مردم را محدود ‌کرده‌اند. از جمله ممنوع کردن استفاده از رژ لب و لاک ناخن قرمز برای مهمانداران زن، ممنوع شدن سرو مشروبات الکلی در پروازهای داخلی و برخی مقصدهای بین‌المللی موجب اعتراض سکولارها و منتقدان دولت شد. منتقدان می‌گویند دلیل اصلی این محدودیت‌ها، تلاش برای جلب رضایت اسلام‌گرایان ترکیه و سعی تدریجی دولت رجب طیب اردوغان برای دور کردن ترکیه از ارزش‌های سکولار و اسلامی کردن جامعه است.

 

گفتنی است در حالی خانم هلال دوقوزجو که یک فمنیست سکولار دوآتشه است، اظهارات فوق از وکیل ترک را پرده دری می خواند که بدترین پرده دری ها در دوران سکولارها در ترکیه رخ داده است به گونه ای که نام این کشور را با بدنامی عجیبی حتی در کشورهای غربی عجین ساخته و بدترین ظلم ها به زنان از سوی فمنیست ها رفته به گونه ای که آنها را به اسم آزادی، بیش از پیش قربانی هوس های مردان کرده است.

 

از سویی دیگر سایت دویچه وله هم به این بهانه و به طور غیرمستقیم به دفاع از آنچه “ارزش های سکولار” می خواند برخواسته بی آنکه متوجه باشد اکثریت جامعه ترکیه را مسلمانانی تشکیل می دهند که طی دهه های گذشته همواره خواسته های به حق اسلامی شان از سوی دولت های سکولار این کشور نادیده گرفته شده و سرکوب می شود.

در ديدار روحاني با نمايندگان چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری ها، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حدود 40 نفر بودند پیش از ظهر امروز با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حدود 10 نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود و نحوه تعامل مجلس و دولت پرداختند.

این دیدار حدود یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامیده است و نمایندگان حاضر کسانی بودند که در روند برگزاری انتخابات و زمان ثبت نام هاشمی رفسنجانی و اعلام رد صلاحیت وی، نامه اعتراضی نوشتند که البته رسانه ای نشد.

جزییاتی از دیدار

مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفتگویی با مهر توضیحاتی درباره دیدار نمایندگان با رییس جمهور منتخب ارائه کرد.وی گفت: «در ابتدا چند نفر از نمایندگان مجلس دیدگاه های خود را در زمینه مسائل کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نحوه تعامل دو قوه بیان کردند.»

سنایی افزود: «در این زمینه پیشنهاداتی مطرح و تاکید شد که مجلس آماده همکاری با دولت است و دیدگاه رئیس مجلس و اکثریت نمایندگان بر اساس همکاری با دولت منتخب است.»

بنا به گفته نماینده نهاوند،  دکتر روحانی معتقد است ترکیب رأی کلانشهرها و روستاها نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم در شهر و روستا یک گفتمان را انتخاب و عقلانیت و اعتدال را برای مدیریت کشور ترجیح دادند.

سنایی گفت: «دکتر روحانی پیگیری قول های داده شده در روند برگزاری انتخابات را تکلیف شرعی و قانونی می‌داند و تاکید کرد اجرای بسیاری از وعده ها و راه حل مشکلات تنها در قوه مجریه نیست، بلکه نیاز به مساعدت دیگر قوا نیز دارد.»
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور منتخب صحبتی از ارائه از لیست کابینه خود کرد، گفت: «آقای روحانی گفت تلاشم بر این است تا روز تحلیف لیست معرفی کابینه را به همراه برنامه به مجلس ارائه دهم، نمایندگان مجلس هم در هفته پیش رو اگر نقطه نظراتی درباره برنامه و کابینه دارند، ارائه دهند.»

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان نیز جزییاتی از این دیدار را بیان کرد. جلیلی در گفت و گو با ایسنا گفت: «یکی از دغدغه‌هایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند همکاری مجلس با دولت بود تا مشکلاتی که در قانون بودجه سال 92 وجود دارد حل شود و با توجه به تاخیر دولت برای اجرای قانون، مجلس کمک کند که قانون به شکل واقع‌بینانه‌ای اصلاح شود.»

وی افزود: «نمایندگان نیز اذعان داشتند که قانون بودجه 92 نیاز به بازنگری دارد.»

جلیلی با اشاره به تاکید نمایندگان برای تعامل بین دولت و مجلس، افزود: «نمایندگان در این دیدار گسترده‌شدن تعامل دو قوه را به نفع هر دو بخش دانستند و گفتند که این کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر دولت با مشارکت جمعی و کمترین اصطحکاک و هزینه تحقق یابد که آقای روحانی هم این دغدغه را قبول داشتند.»

علی مطهری، رمضانعلی سبحانی فرد، علی محمد احمدی، غلامرضا تاجگردون و بهروز نعمتی نمایندگان تهران، سبزوار، دهلران، گچساران و اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در آغاز این دیدار طی سخنانی نقطه نظرات خود را در مورد تعامل دو قوه مطرح کردند.

تماس تلفنی سرنوشت ساز حسن روحانی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان “تحرکات رئیس جمهور جدید، خوشبینی را برای ایران و غرب به ارمغان آورده است” نوشت:

اکنون برای 10 سال است که می توان گفت مذاکرات هسته ای ایران به بن بست رسیده است. اما رئیس جمهور منتخب ایران چند سال پیش کاری کرد که هیچ یک از دیپلمات های ایرانی انجام نداده اند. او گوشی تلفن را برداشت و با دوستان خود در غرب تماس گرفت و رهبر عالی ایران را نیز متقاعد کرد که توقف برنامه هسته ای ایران ضروری است.

تماس تلفنی حسن روحانی باعث شد که غرب و ایران در سال 2003 به توافقات زیادی در زمینه برنامه هسته ای ایران برسند.

 

حسن روحانی در آن سال نشان داد که می تواند نظر رهبران ایران را جلب کند و آن ها را موافق چیزی کند که با آن مخالف هستند.

می توان گفت او یک بازیگردان اصلی در میان روحانیون مؤسس انقلاب ایران است و اکنون خوش بینی هایی -هم در ایران و هم در غرب- به وجود آمده است که آقای روحانی با جدیت می خواهد بحث مذاکره هسته ای ایران را به نتیجه برساند.

 

“نوری المالکی” نخست وزیر عراق نیز به مقامات امریکایی اطلاع داده که آقای روحانی به دنبال مذاکره با غرب است و حتی با مذاکره مستقیم ایران و امریکا موافق می باشد.

 

این در حالی است که اصولگرایان ایران بر این باورند که آقای روحانی در سال 2003 ضعف نشان داده و عملکرد او باعث شکست ایران در زمینه هسته ای شده است.

501

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناظر گفت:

    با سلام بوير جان سري به ………………….. در گلستان10 بزن فرزند مديركل تعاون روستايي  بصورت پنهاني بكار گرفته شده است اطلاع رساني كنيد

  2. شريفي گفت:

    سايت وزين بوير نيوز. خداوكيلي اين حرفهاي سياسي كافيتان نيست. كمي هم به فكر آسايش مردم باشيد. بابا، درد ما اين سياسي بازي ها نيست. درد ما اين است كه در استاني كه با منايع آبي فراوان روبرو است و در مركز استاني كه برخي آنرا پايتخت طبيعت ناميده اند، در منطقه شهرك امام حسين و بلوار قرني، منطقه اي كه بيش از 20 در صد جمعيت شهر را درخود جاي داده است، آب سهميه بندي شده است و دردو ماه گذشته آب بسيار كم فشار بوده و هر روز بيش از 6 ساعت با قطع آب روبروييم. اين در حالي است كه ديشب از تلويزيون ديدم كه مدير عامل آب و فاضلاب تهران بزرگ، براي چند ساعت قطع آب ، آن هم در يك روز از مردم تهران عذرخواهي كرد، آن وقت امروز يك شنبه، ساعت 13.30 دقيقه به رئيس دفتر مدير كل آب تماس گرفتم و گفتم كه ، ” آيا خجالت نمي كشيد كه مردم اين منطقه كه عمدتا از اقشار متوسط و ضعيف هستند، اينگونه با اين قطعي آب آن هم در ماه رمضان روبرويند؟، آيا زشت نيست كه در يك استان با منابع سرشار آبي آن هم در ياسوج اينگونه با قطعي آب روبروييم كه حتي ديشب كه شب قدربود هم اين منطقه دچار كم آبي و قطعي آب بوده است”. در جواب مي گويد، “آقا چه كار كنيم، در اين مدت روزانه تماس هاي زيادي در اين رابطه داريم، الان رئيس آب بويراحمد هم پيش مديركل است، تعداد مشتركين زياد شده و برخي انشعاب غير مجاز دارند و برخي نيز آب را روي باغ هاي خود مي گذارند و تازه شهر هم بزرگ شده و پر جمعيت.” اگر چه اين پاسخ مسخره ايشان با اين جواب بنده روبرو شد، كه ” اولا اينجا كه شهرهست و نه روستا كه آب رو روي باغهايشان گذاشته باشند. ثانيا اداره آبي كه اگر يك قبض آب چند ماه دير شود با مامور سراغ مشترك مي روند ، چطور نمي تواند جلوي چند مشترك غير مجاز را بگيرد و ثالثا مگر كل مشتركين آب مجاز و غير مجاز شما چقدر است كه قادر به پاسخگويي به آن نيستيد. رابعا مگر مي خواستيد شهر بزرگ نشود، همه جاي اين كشور شهرها در حال افزايش جمعيت هستند، اما با افزايش منابع آبي مشكل را برطرف مي كنند. لااقل اگر نمي توانيد مشكل را برطرف كنيد بيايد يك عذرخواهي ساده بكنيد. البته تقصير نداريد شايد هم اشكال از ماست كه شما ما را آدم حساب نمي كنيد

  3. مرتضی گفت:

    جناب آقای روحانی اگر زحمتی نیست به بیمه های پایه و داروخانه های سطح تهران مراجعه فرمایید و از نزدیک خودتان شاهد افزایش نجومی قیمت دارو و عدم وجود داروهای شیمی درمان در داروخانه های تهران بعنوان پایتخت پس وای به حال استهانهای دیگیر بالاختص استانهای دور افتاده و فقیر کشور بعنوان مثال داوری اکترتاید octrtid در عرض چندماه گذشته از قیمت یک میلیون واندی به پنج میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته اگر بین اقوام شما چنین بیماری باشد آیا میشود درمان کرد تا برسد به ماه فقیر و بیچاره های کشور

  4. گلپایگانی گفت:

    حقوق دریافتی حداکثر 600 هزار تومان هزینه پرداختی 1200000 تومان کارکرد از ساعت 7 صبح تا ساعت 17 عصر بعداز آن شروع بکار در آزانس تاکسی تا ساعت 24 شب وقت خواب ساعت 2 بامداد مجددا بیدار باش طبق ساعت اعلام شده آنان که می گویند زاپنی بیشتر از ما کارمی کند اشتباه می کنند نتایج اینجنین کارکرد از دست دادن زن و بچه و آرامش و عدم اهمیت به دین و مذهب جناب روحانی حرف دل است به حضرتعالی کاری کنید که تاریخ نام و آوازه شمارا بعنوان الگو امیر کبیری همیشه زنده نگه دارد

  5. دوستار نظام وانقلاب گفت:

    حضرت امام فرمودند رفاه برای ملت ایران به ا رمغان می آوریم که جناب آقای روحانی شماازما بهتر درجریان هستید تورا به خدا شما و مردان نظام می دانند که ما برادری خود را با دادن فرزندانمان که شهدای عزیز بودند ثابت کردیم حالا نوبت شمااست اگر غیر ازاین باشد آینده برای آنان که درک نمی کنند تلخ است چونکه خون در قبال استقرا عدالت نسبی علی علیه السلام بوده است پس به فکر مردم ایران زمین باشد

دیدگاه شما