یکشنبه 30 تیر 1392 - 18:02

زارعی از خودروسازان بخاطر قطعات چینی بشدت انتقاد کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از مذاکره خودروسازان با چینی ها برای واردات قطعه چینی، ضمن اعلام اینکه چین همیشه در حال مکیدن شیره اقتصاد و بازار اقتصادی ایران است، گفت: با واردات قطعات چینی اعتبار خودروی ایرانی را در داخل و خارج زیر سوال می بریم و این آفتی است که حیات خودروسازی کشور را تهدید می کند.

غلام محمد زارعی  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای خانه ملت با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با چینی ها برای واردات قطعه از چین تصریح کرد: به محض این که در فضای رسانه ها مونتاژ قطعات چینی در خودروها مطرح شود، تاثیر بسیار نامطلوبی در اعتبار و شان خودروی ایرانی خواهد گذاشت و این یکی از خساراتی است که به صنعت خودروی کشور وارد می شود.

نماینده مردم بویر‌احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه ما باید یک سیاست دیپلماتیک برای دور زدن تحریم ها در نظر بگیریم نه اینکه برای دور زدن تحریم ها قطعات چینی وارد کنیم، افزود:  متاسفانه چین از شرایط تحریم ایران یک حیات خلوتی پیداکرد تا اعتبار اقتصادی ایران را زیر سوال ببرد و بیش از این نباید در این شرایط خود را هزینه کنیم و فضا را برای اقتصاد چین فراهم کنیم.

واردات قطعات چینی آفتی برای خودروسازان ایرانی

وی گفت: چین همیشه در حال مکیدن شیره اقتصاد و بازار اقتصادی ایران است و شیوه دیگری را تجربه نکردیم؛ بنابراین به جای این که در این شرایط تحریم یک خرید انبوهی از چین داشته باشیم و مدت مدیدی خودروی ایرانی را به دلیل غیر استاندارد بودن قطعات چینی و فضای روانی که ایجاد می کند از اعتبار بیاندازیم بهتر است که یک راه حل دیپلماتیک پیدا کنیم تا شرایط تحریم را تغییر دهیم و این کار بنیادی تر و اصولی تری از آن است که به واردات قطعات چینی تن دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: البته مدت ها بحث تحریم خودرویی ایران مطرح است و ادامه حیات صنعت خودرو را تهدید می کند اما به نظر می رسد این تحریم ها بدتر از خود تحریمی ها نیست که موجب آسیب دیدگی خودروسازان و مصرف کنندگان شده و تولید نیز دچار مشکل شده است.

تاکید کرد : با واردات قطعات چینی اعتبار خودروی ایرانی را در داخل و خارج زیر سوال می بریم و این آفتی است که حیات خودروسازی کشور را تهدید می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=57753
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما