چهارشنبه 26 تیر 1392 - 10:54

بیوگرافی وزرای مهم کابینه جدید مصر+عکس

نخست وزیر موقت مصر و کابینه‌اش با حضور در قصر اتحادیه مصر در برابر عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر سوگند یاد کردند؛ سه وزارتخانه مهم این کابینه را وزارت دفاع، امور خارجه و کشور تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری فارس: وزارتخانه‌های کلیدی دولت موقت مصر سهم چه کسانی شد

به گزارش  فارس، «حازم الببلاوی» نخست وزیر موقت مصر امروز بعد از گذشت چند روز مشورت و رایزنی وزرای کابینه دولت موقت را معرفی کرد و طی مراسمی ببلاوی و کابینه اش در برابر «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر در قصر اتحادیه سوگند یاد کردند.

سه وزارت خانه مهم در کابینه دولت مصر وزارت دفاع، کشور و امور خارجه است که به ترتیب «عبدالفتاح السیسی»، «محمد احمد ابراهیم مصطفی» و «نبیل فهمی» مسئولیت این سه وزارت خانه را عهده دار شدند.

«ژنرال عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع 58 ساله دولت موقت مصر و معاون اول نخست وزیر، در قاهره به دنیا آمد و در سال 1977 وارد ارتش شد، در سال 2012 توسط محمد مرسی به سمت وزارت دفاع مصر گمارده شد و جانشین سپهبد طنطاوی شد.

السیسی پیش از رسیدن به کرسی وزارت دفاع مدیر واحد اطلاعات نظامی در ارتش بود و همیشه بر حفظ نقش مستقل ارتش مصر تاکید داشته است.

این ژنرال مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم نظامی از دانشگاه ارتش در قاهره گرفته و برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر کرد و در سال 1992 موفق به کسب درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم نظامی در این کشور شد.

او طی سال‌ها به دلیل سمت اطلاعاتی اش با بسیاری از مقامات اخوان المسلمین آشنایی پیدا کرد و رهبران اخوان نیز وی را به خوبی می شناسند، چراکه پس از سرنگونی حسنی مبارک در سال 2011 رایزنی‌های فشرده‌ای با جریانات‌ و احزاب اسلامگرای مصر داشت؛ هرچند زمانی که به سمت وزارت دفاع گمارده شد شایعات زیادی درباره وابستگی وی به اخوان المسلمین مطرح شده بود.

ژنرال السیسی با غرب نیز روابط محکمی دارد، او علاوه بر تحصیل در انگلیس به آمریکا نیز سفر کرده و در آنجا آموزش‌های ویژه اطلاعاتی دیده است.

السیسی در پرونده آزاد کردن گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی گروگان گرفته شده توسط حماس نیز نقشی فعال داشت. بعد از تظاهرات میلیونی مخالفان مرسی در 30 ژوئن، السیسی با صدور ضرب الاجل 48 ساعته به قوای سیاسی مصر هشدار داد در صورت محقق نشدن مطالبات مردم نیروهای مسلح وارد عمل خواهند شد که بعد از گذشت این مهلت دو روزه ارتش مصر با صدور بیانیه ای قانون اساسی را لغو و محمد مرسی را از ریاست جمهوری مصر برکنار کرد.

«محمد احمد ابراهیم مصطفی» وزیر کشور مصر در 10 آوریل سال 1953 در استان سوئز مصر به دنیا آمد و سال 1976 از دانشکده پلیس فارغ التحصیل شد.

وی بعد از پایان دوران تحصیل خود در زمینه حقوق در وزارت کشور فعالیت خود را با مدیریت امنیت سوئز در سال 1980 آغاز کرد و بعد از گذشت 14 سال فعالیت در زمینه امنیت جنائی به مدیریت امنیت «الدهلقیه» منتقل شد.

وی تا سال 2011 به مشاغلی در زمینه امنیت داخلی  استان های اسویط و اسماعیلیه مشغول بود و بعد از انتخاب «احمد جمال الدین» به عنوان وزیر کشور در کابینه «هشام قندیل» در آگوست سال 2012، عنوان معاونت وزیر کشور را به عهده گرفت و مدیریت بخش زندان های مصر را به عهده داشت.

«نبیل فهمی» وزیر امور خارجه مصر در 5 ژانویه سال 1951 در نیویورک متولد شد، پدرش اسلام فهمی وزیر امور خارجه مصر از سال 1973 تا 1977 در دوران انور سادات بوده است.

او  تحصیلات خود را در زمینه فیزیک و متافیزیک در دانشگاه آمریکایی قاهره در سال 1976 به اتمام رساند.

فهمی کارنامه کاملی به عنوان یک دیپلمات دارد او از سال 1974 تا 1978 سمت معاونت وزیر خارجه مصر را به عهده داشت.

او پست های متعددی در وزرات خارجه مصر داشته از جمله مشاور معاون رئیس جمهور و نماینده مصر در سازمان ملل متحد در ژنو و نیویورک از سال 1993 تا 1997، سفیر مصر در ژاپن تا سال 1999 و سفیر مصر در ایالات متحده تا سال 2008 بوده است.

فهمی همچنین عضو هیئت مدیره شورای مشورتی دبیر کل سازمان ملل در زمینه خلع سلاح بود که در سال 2001 به ریاست این هیئت برگزیده شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=57170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما