سه شنبه 25 تیر 1392 - 16:15

زندگی نامه عضو جدید فقهای شورای نگهبان (+عکس)

به گزارش بويرنيوز ؛ در پی درگذشت آیت الله رضوانی شمار فقهای عضو شورای نگهبان به 5 نفر کاهش یافته بود و از این رو مقام معظم رهبری یک عضو جدید را به جمع فقیهان شورای نگهبان اضافه کردند و بدین ترتیب و با توجه به ابقای 3 عضو فقیه دیگر(آیات مومن،یزدی و هاشمی شاهرودی) و انتخاب اعضای جدید حقوقدان توسط مجلس شورای اسلامی ترکیب 12 نفری شورای نگهبان کامل شد.

عضو جدید فقهای شورای نگهبان حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی شب زنده دار است که پیشتر در مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان عضویت داشته و طبعا با سیر روند بررسی های فقهی در این شورا آشنا ست. زندگی نامه عضو جدید فقهای شورای نگهبان از این قرار است:

مهدی‌ شب‌زنده‌دار در سال‌ 1332 در داراب‌ (در استان فارس) متولد شد؛ البته‌ او بزرگ‌ شده‌ شهر قم‌ است‌ . پدرش‌ روحانی بود و در تابستانی همراه‌ خانواده‌ به‌ داراب‌ سفر می کند و فرزندش‌   همان‌ جا متولد می شود.

او تحصیلات‌ دوره دبستان‌ را به‌ پایان‌ رساند و یک‌ سال‌ نیز به‌ دبیرستان‌ رفت‌  و پس‌ از آن‌ وارد حوزه علمیه‌ قم‌ شد. شیخ مهدی که‌ قسمتی‌ از دروس‌ مقدمات‌ و دوره سطح‌ را نزد پدر خود -آیت الله‌ شیخ‌ حسین‌ شب‌زنده‌دار -خوانده‌ بود، «مغنی‌ »را نزد آیت الله‌ جنتی‌ و « رسائل‌» را نزد آیات‌ مصلحی‌، طاهری‌ و مؤمن‌ آموخت‌ و برای‌ فراگیری‌ «مکاسب‌ »  نزد آیات‌ شب‌زنده‌دار، مؤمن‌، مشکینی‌ و ستوده‌ رفت‌. استادان‌ او در «کفایه‌ »آیات‌ مؤمن‌ و سبحانی‌ بودند.

حجت الاسلام ‌  شب‌زنده‌دار «کشف‌ المراد» را نزد آیت الله‌ حسینی‌ کاشانی‌، بخشی‌ از «شرح‌ منظومه‌ »را نزد  آیات‌ مؤمن‌، مفتح‌ و صالحی‌ مازندرانی‌ و بخش‌هایی‌ از «اسفار »رانزد آیت الله‌ سید رضا صدر، آیت الله‌ امینی‌ و آیت الله‌ انصاری‌ شیرازی‌ فرا گرفت‌. قسمتی‌ از «شفا »را نزد آیت الله‌ جوادی‌ آملی‌ و بخشی‌ از «اشارات‌» را نزد آیت الله‌ حسن‌زاده‌ آملی‌ آموخت‌.

شب‌زنده‌دار با پایان‌ یافتن‌ دوره‌ «سطح‌ »به‌ درس‌ «خارج‌ »آیات شیخ‌ کاظم‌ تبریزی‌، شیخ‌ مرتضی‌ حائری‌، وحید خراسانی‌ و شیخ‌ جواد تبریزی‌ رفت‌ .

حجة‌الاسلام‌والمسلمین‌ شب‌زنده‌دار در دوره‌ سطح‌ تدریس کرده  و شرحی‌ بر قسمتی‌ از «تحریرالوسیله‌» نوشته است‌. او مدیر مؤسسه‌ و مدرسه‌ بقیة‌الله‌ است‌ و هم‌ اکنون‌ در قم‌ حضور دارد و  علاوه‌ بر عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ نمایندگی‌ شورای‌ عالی‌ در هیأت‌ امنای‌ مرکز جهانی‌ علوم‌ اسلامی‌ و سازمان‌ مدارس‌ خارج‌ از کشور و نیز عضویت‌ در مجمع‌ مشورتی‌ فقهی‌ شورای‌ نگهبان‌ را بر عهده‌ دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=57054
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما