سه شنبه 25 تیر 1392 - 11:33

مهلت 48 ساعته ناجا به سینماگران

طبق تماس تلفنی رییس هیات مدیره خانه سینما با معاون اجتماعی ناجا حق تصرف خانه سینما تا 48 ساعت به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش  مهر، پس از تجمع سینماگران مقابل خانه سینما به دلیل پلمپ آن در راستای تحویل به رؤسای جدید، فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد این موضوع را تلفنی به سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا خبر داده‌ و به این ترتیب تا 48 ساعت آینده هیچ کس حق تصرف خانه سینما را ندارد.

بنا به گفته توحیدی، از این لحظه به بعد خانه سینما تحت حفاظت پلیس است و 48 ساعت زمان تعیین شده تا مسائل موجود با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شود.

گرچه داودنژاد کارگردان سینمای ایران نیز رسیدن خانه سینما به این مرحله را ناشی از سواستفاده از سلامت و حسن‌نیت توحیدی دانست و تأکید کرد این 48 ساعت آخرین ذخیره اعتماد اهالی خانه سینما به توحیدی است.

در پایان مقرر شد اگر طی 48 ساعت مشکلات حل نشد تمامی اهالی خانه سینما پنجشنبه ساعت 8 صبح دوباره در کوچه سمنان تجمع کنند.

شب گذشته 24 تیرماه با پلمپ درب ساختمان خانه سینما و به این دلیل که باید این مکان در اختیار “خانه اصناف سینمای ایران” که به تازگی مجمع عمومی برگزار کرده و از سوی وزارت ارشاد هم به رسمیت شناخته شده است ، قرار گیرد دعوا بر سر خانه سینما بار دیگر بالا گرفت.

خانه اصناف سینمای ایران که با نام خانه سینما 2 فعالیت خود را آغاز کرده است، مدعی است بر اساس اساسنامه خانه سینما باید اموال و ساختمان آن در اختیار این نهاد جدید التاسیس قرار گیرد.

در پی این اتفاق، از صبح امروز اهالی خانه سینما تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان این نهاد صنفی در خیابان سمنان تشکیل دادند که این تجمع در نهایت و با توافق با ناجا به پایان رسید.

به گزارش مهر، قرار بود امشب پیش‌مجمع خانه سینما برگزار شود که به دلیل مشکلات ساختمان خانه سینما ملغی شد. روسای صنوف تا ساعتی دیگر در ساختمان دیگر خانه سینما در خیابان وصال جلسه خواهند داشت.

در تجمع امروز فرهاد توحیدی به عنوان رئیس هیات مدیره خانه سینما و جمال شورجه به عنوان نماینده کمیته سه نفره ناظر صحبت و البته تعدادی از سینماگران نیز اعتراض خود را به این مساله اعلام کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56909
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما