سه شنبه 25 تیر 1392 - 1:38

در اوج ناباوری! / اولین محصول پتروشیمی دهدشت روانه بازار شد + عکس

پریسا کاظمی – سال 1386 آقای باهنر نماینده وقت مجلس بهمراه ” نجابت نیا ” مدیرعامل وقت پتروشیمی کشور و مسوولان سابق استانی و شهرستانی کلنگ پروژه پتروشیمی دهدشت را در دشت ” کلاچو ” به زمین زدند و قول دادند هزار روزه این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
قرار بود مجتمع پتروشیمی دهدشت در یک شهرک صنعتی و با نقش محوری احداث و تامین کننده مواد واحدهای پایین دستی منطقه احداث شود. مدیرعامل پتروشیمی کشور، وعده داده بود پتروشیمی های گچساران و دهدشت سال 94 به بهره برداری برسد.
و اما آذر ماه 1390 دکتر محمود احمدی نژاد در سفر خود به استان گفت: مصمم هستیم تا پایان دولت دهم همه وعده های خود را عملیاتی کرده و در خدمت مردم قرار دهیم و همه مردم بدانند که این دولت تا آخر و با افتخار در کنار مردم خواهد بود!
هفت سال پیش پتروشیمی های دهدشت و گچساران کلنگ زنی شدند. وجود من…ابع عظیم نفت گاز، خطوط انتقال انرژی و سایر پتانسیلهای موجود در استان چشم انداز مثبتی را نشان می داد اما با وجود هزینه های فراوان، عملکرد این دو پروژه همان اقدامات سالهای 85و86 است و این دو پروژه هم چنان چشم انتظار گامی مثبت هستند .
در سال 85 تبلیغات عظیمی در استان برای این دو پروژه ایجاد شد و شور شوقی در دل جوانان جویای کارپدید آورد. پیگیری های خوب و اقدامات تاثیر گذار اولیه نوید بخش بود. اما با فروکش کردن آن همه سر وصدا وبا تغییر استاندار وقت ،تا کنون فقط شاهد جلسات متعددی در سالن جلسات ادارات، بویژه استانداری بوده ایم.در همین نزدیکیها ،فقط 5 کیلومتر از مرز استان خارج شویم پتروشیمی لردگان(فلارد)یکسال بعد ازپتروشیمی های استان ما کلنگ خورد و الان بیش از نصف راه را پیموده است.
و اما تحقق پیش بینی نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس: پیاز می کاشتند بهتر از پتروشیمی دهدشت بود!
نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی و چرام در مجلس پیش از این گفته بود: آقایانی آمدند و کلنگی در دشت ” کلاچو ” دهدشت کهگیلویه با نام پتروشیمی دهدشت برزمین زدند و عکس یادگاری گرفتند و چه چه و به به گفتند و قول دادند که هزار روزه آن را به مردم تحویل می دهند اما همین که از ” کلاچو ” بیرون زدند همه چیز یادشان رفت.
” حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری از عملکرد مسوولان وقت کلنگ زنی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه انتقاد و اظهار داشت: آقایانی که آن وقت کلنگ زدند و عکس یادگاری گرفتند حالا بیایند و بگویند چرا هزار روزه این پروژه را تحویل ندادند؟!
بزرگواری تاکید کرد اگر از آن زمان تاکنون اجازه کاشت صیفی جات بویژه ” پیاز ” و ” هندوانه ” داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی داشت.
با کمال ناباوری خبردار شدیم که همین زمینها توسط نیروهای طرح پتروشیمی زیر بار کاشت هندوانه رفته است و هم اکنون در حال برداشت هندوانه هستند! علی رغم اعتراض مردم و شکایت های پی در پی سرنوشت سرمایه های برباد رفته مردم معلوم نیست. همچنین مشخص نشده است که سرمایه حاصل از این کشت به جیب چه کسانی خواهد رفت.

هندونه

اگرچه آرزوی تولیدات پتروشیمی برای مردمان این خطئه شاید دست یافتنی نباشد،اما بزودی هندوانه های خط خطی زمین هایی پتروشیمی  در روزهای اینده  بعنوان اولین محصول در بازار
دور از دسترس نباشد!!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56876
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قروووو گفت:

    وقتی بزرگواری نماینده مجلسشون باشه که کلا دنبال مصاحبه کردن و چاپ خاطرات زیبا و طنز خویش است باید تو پتروشیمی هم هندونه برداشت بشه؛ مردم به جای گیر دادن به صیفی جات به فکر یه نماینده درست و درمون واسه دور بعدشون باشن

  2. بزررگ گفت:

    بعد از مراسم كلنگ زني به فاصله ي خيلي كمي آقاي بزرگواري نماينده شد ، و با دولت هاي نهم و دهم هم رابطه ي خيلي خوبي داشت ، پس چرا در اين ابطه كاري انجام نداد مطمئنا اگر نماينده ي خوب و پيگيري در مجلس داشتيم با خدمات جهادي دولت دكتر احمدي نژاد الان اين كارخانه فعال بود . پس از ماست كه بر ماست !

  3. ناشناس گفت:

    متاسفیم برای مسولین این استان.

  4. حسین گفت:

    در اینده تولید هندوانه جزو محصولات پتروشیمی خواهد بود

  5. خودکلاچو گفت:

    حالا بگو بزرگواری شما می تونید چند سرمایه گذار یا مسوول کشوری بیارید عکس یادگاری بگیرید، بگو خوب، نمی تونید دیگه، عضو فراکسیون کشاورزی مجلس وای به حال چهار شهرستان که شما نماینده آنها هستی به خداوندی خدا قسم به همین ماه مبارک رمضان شما به درد رییس کمیته امداد هم نمی خورید چه برسه به نمایندگی محترم مجلس.

  6. دهدشتی گفت:

    از دست اندر کاران کارخانه سپویاد گرفتندچون کارخانه سیمان سپوهم چند ساله هندوانه برداشت میکنند بمیرم برای دهدشت تادیگه این اخباررو نبینم

  7. ع ع م گفت:

    خدمت صاحبان کامنت های بالا عرض کنم که آقای موحد 12 سال نماینده شهرستان ما بودند. در این سالها فقط رابطه و واسطه گری فعال بود و طایفه ای خاص رشد تصاعدی نمود تا جایی که مرکز استان و اکثریت دوایر دولتی پایتخت از وجود بچه های این طایفه مملو شده اند. قصد قومی نگری به این مطلب ندارم لیکن میخواهم عرض کنم که خداوکیلی در آن 12 سال چه کار حداقلی برای مردم صورت گرفت؟ حضرت عباسی چند مسئول استانی یا کشوری در آن 12 سال به کهگیلویه آمدند؟ چرا این همه بی انصافی؟ آقایان، نمی گویم هرکه آمد برای مردم ما گنج قارون می آورد ولی هرکس بیاید قطعاٌ اسم شهر ما را یاد می گیرد شاید در آینده فرجی حاصل شد. چرا باید پس از 12 سال عمر به بطالت دادن در مجلس این همه حسرت به دل باشیم و خوش گذرانی هایش را کیف ببریم و بدبختی هایمان را به نسیان دهیم؟ آنقدر خوش بحال بود که با اعتماد به نفس بالا و با همان شیوه هایی اخذ رأی همیشگی اش، در شهر ستان بهبهان نیز 4 سال نمایندگی گرفت و دوباره میل به فتح کهگیلویه داشت که توفیق یارش نشد. به قول امام صادق(ع) انصاف را همیشه فراموش نکنید که مایه بهروزی خواهد بود.

  8. بهرام گفت:

    ما هیچ نیروی توانا ,جسور,و پیگیر نداریم.خیالتون راحت شما چه رای بین و چه ندین نمایند های ما در مجلس بزرگواریها و امثالهم میباشند.

  9. باران گفت:

    الهی قرده بزرگواری سر دل همه کسلی که کامنت بی اساس این عقده درا.

  10. بزرگ گفت:

    در پاسخ به كامنت ع ع م بايد عرض شود كه آقاي موحد 16 سال نماينده بودند ، به هر حال ايشون الآن سمتي در اين استان ندارند ، پس نبايد ما به عقب برگرديم كه چرا فلان كار در گذشته صورت نگرفته است . حال را بايد در نظر گرفت ، مسؤلين فعلي استان در هشت سال دولت واقعا كاري احمدي نژاد چكار براي توسعه شهرستان هاي استان انجام دادند ؟ اگر ما بخواهيم به گذشته برگرديم آيا واقعا مشكلي از مشكلات ما كم ميشود ؟ اميد است به مسائل فقط به ديد سياسي يا طيفي پرداخته نشود و نمايندگان فعلي در دولت آينده بتوانند قضيه پتروشيمي را به سرانجام برسانند . كاري كه مي شد در دولت احمدي نژاد به سرانجام برسيد !

  11. ناشناس گفت:

    آخه کجای هندونه ها خط داره.حالا اگه خط دار بودن میشد گفت قابل رقابت با محصولات پتروشیمی هستند!

  12. ناشناس گفت:

    شما اگر بدونی بزرگواری همان روز چقدر قیافه میگرفت که کلنگ را زده و حالا اینگونه می گوید !!!!!!!!!!

  13. موحد گفت:

    باید رفت ودر استانداری گل گرفت  اخه ما بدبخت بیچاره هارو چه به پتروشیمی ما خودمان گله داریم استاندار ونمایندمونم چوپان

  14. موحد گفت:

    محصول جدید پتروشیمی به شرط چاقو بدین به دست مسیولین والا مقام استان

  15. ساحل گفت:

    یکی بگه تکلیف این سرمایه های بی زبون ما چی می شه که اگه اونموقع طلا می خریدیم الان 5 برابر شده بود.

  16. حمید گفت:

    25 میلیون سال 88 سهام خریدم حالا پیازم بهم نمیدن !!!!!

  17. محمد دهدشتی گفت:

    هالو آبرو مون بردید ۰خدایا د بس

  18. سهامدار گفت:

    چقدر عجلولید نوه هایمان ازاین پروزه ها انشاالله فیض خواهند برد نه شما

  19. اوربيتال گفت:

    به نظر شما چه كسي مقصر است ؟ داروغه شهر يا علي بابا

دیدگاه شما