سه شنبه 25 تیر 1392 - 1:07

اولین گاف سید محمد خاتمی در آستانه تشکیل کابینه روحانی

شنبه شب22 تیرماه جمع کثیری از هنرمندان در مراسم اکران فیلم “گذشته” در سالن سینماتوگراف موزه سینما حضور یافته و با اصغر فرهادی و سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور دوران اصلاحات دیدار کردند.

به گزارش بویرنیوز، رئیس دولت اصلاحات در این جلسه بیان کرد: من برای همه شما آرزوی سلامتی و سعادت می کنم و امیدوارم که در دولت آینده در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی شاهد وزیری باشیم که متناسب با وضعیت ایران سرفراز و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد و فکر می کنم که فرد مورد قبول معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی گویم آقای مسجد جامعی است ولی امیدوارم به هر حال هر کس که می آید کسی باشد که شما هنرمندان را راضی بکند و انشاالله که نتیجه کار وی هم نتیجه خوبی بشود. خوش و خرّم باشید انشاالله.

چنین اظهار نظری از خاتمی با تجربه در یک مراسم علنی جای بسی تعجب دارد، خاتمی پس از پیروزی روحانی مدعی شد که هیچ توقعی از دولت روحانی نخواهد داشت، اما این سخن خاتمی حکایت از چیز دیگری دارد.

خاتمی خواسته یا ناخواسته به مسجد جامعی و خودش هم ظلم بزرگی کرده است چرا که اگر روحانی تن به چنین کاری ندهد معنی آن این خواهد بود که روحانی جایگاهی برای سخنان خاتمی در نظر نگرفته و حتی اگر این اتفاق افتاده و آنچه در آرزوی خاتمی است برآورده شده و مسجد جامعی وزیر شود باز هم وزیری تحمیلی به روحانی خواهد بود که تبعات فراوانی هم برای خاتمی و هم برای روحانی و مسجد جامعی خواهد داشت.

چنین مطالبی از سمت خاتمی نشانگر فشارهای زیاد بر روحانی برای بستن کابینه ای است که شاید خود روحانی کمترین نقش را در آن ایفا خواهد نمود و طبیعی است که در این وضعیت تصور هماهنگی در کابینه دور از انتظار خواهد بود.

علنی کردن مطالبات و سهم خواهی خاتمی از روحانی بیانگر فشار مضاعفی است که روحانی در پشت پرده در حال تحمل آن است و معلوم نیست کابینه ای که شاید روحانی آخرین نظر دهنده آن باشد چگونه خواهد توانست گوش به فرمان روحانی باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56864
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تهران گفت:

    بویر نیوز زیاد سخت تگیر. تازه این گاف نبود.
    در ضمن خاتمی با هماهنگی هاشمی و روحانیٰٰ دکتر عارف را کنار کشیدن و اینکه بعد از پیروزی در انتخابات هم برای تشکیل کابینه با هم مشورت کنند طبیعی است

  2. محسن گفت:

    سرتیترتون مسخره هست چون خودتون گاف زدیدن با سرتیتر

  3. حسن گفت:

    آقا اين چه ادبياتي است كه درباره آقاي خاتمي به كار مي بريد؟ چرا شما اين جوري هستيد؟ وقتي كسي در قدرت باشد هر نوع چاپلوسي در باره او را مجاز مي دانيد وقتي از قدرت ساقط شد آن وقت به خود اجازه مي دهيد دهن باز مي كنيد و هر دري وري را نثار او كنيد. اين از جوانمردي به دور است. در كشوري كه شعار اخلاق آن اين است: مردي نبود فتاده را پاي زدن!
    بزرگش نخوانند اهل خرد 
    كه نام بزرگان به زشتي برد!

  4. علی گفت:

    فقط یک مرد تو دنیاست اونم خاتمی دوست داریم

  5. تارا گفت:

    بویر نیوز واقعا که!!!

  6. یازهرا گفت:

    درودان بر پرچمدار اصلاحات ایران خاتمی

  7. محمد گفت:

    آخی سی مردل خوبو درود بر اصلاحات

  8. بابک گفت:

    حدود 3 الی 4 ماه ست که کلا تیتر نوشتنتون قلمبه سلمبه ست، حیف بویر نیوز که این بلا داره سرش میاد

  9. مهرزادفولادیان... گفت:

    مدیرسایت؟شمانباید همچین برچسبی رو ب پدر اصلاحات ایران بزنید،الان هم ک بعداز8سال اصلاحات احیا شد،ببینید بادخیل دادن همچین کسایی چطوری کشتی ب گل نشسته ب روی آب میاد،روح این ملت فقط بااصلاحات صیقل داده میشه.؟

  10. انسان گفت:

    همه میدونیم که آقای خاتمی از هوش سیاسی بالایی برخوردارند

    ، این هم از تدابیرشون بود.

  11. عسکر گفت:

    خاتمی در قلب مردم ایران جای دارد حرفش حتی بقول شما گافش حرف مردم وبرای ملت ایران معتبر است

  12. من از نسل کورش گفت:

    اهای بویر نیوز گام نه گاااااااااااااف افتاد درود بر خاتمی

  13. ناشناس گفت:

    اخ که سبب خیر شدی نمیدانی چفدر دلم هوای این خنده هاش را کرده در ضمن خاتمی سیاستمدار با هوشیه اگر به قول تو گاف زده که نزده قربون گافاش هم بروم

دیدگاه شما