دوشنبه 24 تیر 1392 - 23:37

فرصتی طلایی برای اشتغال زایی و کسب درآمد + نحوه دریافت وام

چندی قبل  در خبری وعده اطلاع رسانی نحوه استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی را داده بودیم.

یکی از کارشناسان این صندوق در گفتگو با بویر نیوز چگونگی استفاده از این تسهیلات را تشریح کرد که اظهارات وی در ادامه آمده است:

در قانون بودجه سال های 1391 و 1392 کل کشور و در بندهای 1- 5 و 2- 5، صندوق توسعه ملی مکلف به تبدیل مجموعا 20 درصد از منابع ناشی از اجرای قوانین بودجه سنواتی به ریال  و پرداخت تسهیلات به متقاضیان حقیقی و حقوقی غیر دولتی و تعاونی  در بخش آب و کشاورزی و صنعت و معدن شده است.

در راستای اجرای این قانون متقاضیان در بخش آب و کشاورزی می توانند به سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها مراجعه و پس از تایید کارگروه توسعه بخش کشاورزی به بانک های عامل صندوق توسعه ملی معرفی شوند.

sandogh toseeh melli

برای بخش صنعت و معدن نیز متقاضیان پس از مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تایید کارگروه استانی و سپس کارگروه مرکزی (مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت) به بانک های عامل معرفی می گردند.

لازم بذکر است طی مراحل مربوط به بخش صنعت و معدن در سامانه بهین یاب قابل رهگیری می باشد.

مراحل اعطای تسهیلات «ارزی» از محل منابع صندوق توسعه ملی

اعطای تسهیلات طرح متقاضیان پس از تایید و معرفی از کارگروه اشتغال استان ها و یا دستگاه های تخصصی ملی ذیربط در مرکز به بانک های عامل صندوق توسعه ملی صورت می پذیرد.

به گزارش بویر نیوز؛ استان کهگیلویه و بویراحمد امسال تاکنون از این منابع استفاده نکرده است که از مهمترین دلایل آن می توان به عدم اطلاع رسانی مناسب توسط سازمان های مربوط اشاره کرد.

این منابع و تسهیلات فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه گذاری در بخش های فوق الذکر است که امید است سرمایه گذاران با مدنظر قرار دادن شرایط منطقه از این تسهیلات کم بهره و دراز مدت برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری نهایت بهره را ببرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56813
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آیین پرست گفت:

    برای سرمایه گزاری در بخشهایی بجز موارد بالا چه باید کرد؟کسی که در آب و کشاورزی تخصص نداره چیکار باید بکنه؟ این همه تحصیلکرده رشته های دیگه چطور میتونند تسهیلات بگیرند؟

  2. ناشناس گفت:

    باسلام
    براي دريافت تسهيلات در زمينه ايجاد جايگاه سوخت و مجتمع فني تخصصي براي ميني بوس بايد چه كرد؟

دیدگاه شما