دوشنبه 24 تیر 1392 - 13:29

جواد رضویان این بار قرار نیست مردم را بخنداند!

ایسنا نوشت:

امروز به خانه‌ی حمید لولایی، همان ماشاءالله خان هندونه فروش آمده‌ایم. او این بار در «خروس» آقاخانی نقش خودش را بازی می‌کند.

هنوز بهار نیامده و سوز زمستان در هوا احساس می‌شود. حوالی میدان رسالت در یکی از خیابان‌های عریض که به کوچه‌هایی خلوت منتهی می‌شود، محل تصویربرداری قسمت نهم عوامل «خروس» است؛ خروسی که قرار بود با پهن شدن سفره «هفت‌سین» به خانه‌ها بیاید، ولی سر از سفره افطار درآورد!

هنوز دو هفته‌ای به پایان سال باقی مانده بود که موج پخش سریال‌های نوروزی به راه افتاد و گروه «خروس» هم که فکر می‌کردند کارشان عید نوروز پخش می‌شود، سخت مشغول کار بودند تا اینکه در نهایت از سوی مدیر شبکه دو اعلام شد که «خروس» ماه رمضان پخش می‌شود.

سعید آقاخانی کارگردان، دیگر خندان نیست

همه عوامل سر صحنه حضور دارند. تصویربرداران، بچه‌های گروه صدا، باریگران، کارگردان و تهیه‌کننده، همه‌ به نوبه‌ی خودشان دغدغه دارند که کار به نحو احسن انجام بگیرد.

از همه بیشتر چهره نگران آقاخانی را می‌بینیم که مدام در صحنه راه می‌رود و با بازیگران حرف می‌زند.

سعید آقاخانی که بازیگری شناخته شده در فیلم و سریال‌های طنز است و چهره‌اش همراه بیننده علاقمند به سریال‌های طنز را یاد آیتم معروف «خان دایی جون» در «ساعت خوش» می‌اندازد، این روزها در مقام کارگردان سریالی طنز حاضر شده که برغم چهره‌ی خندانش در سریال‌ها، سر صحنه با جدیت و بدون شوخی و خنده کار را دنبال می‌کند.

با نگاهی به پشت صحنه، حمید لولایی، یوسف تیموری و سپند امیرسلمانی را هم می‌بینیم که برای گرفتن یک سکانس کوتاه با هم مشورت می‌کنند.

آقا خشایار «زیر آسمان شهر» این بار نقش خودش را بازی می‌کند

درِ پارکینگ خانه‌ی حمید لولایی باز است و یک ماشین مدل بالا تا نیمه‌ی در بیرون آمده؛ لولایی را می‌بینیم که از در بیرون می‌آید، برغم گریمی که روی او انجام شده، چهره‌اش تفاوت چندانی نکرده، چرا که قرار است نقش خودش را بازی کند.

سکانس مربوط به لولایی، تیموری و امیر سلیمانی چند بار تکرار می‌شود تا بالاخره همانی می‌شود که آقاخانی می‌خواهد. کارگردان «خروس» سرش را تکان می‌دهد و می‌گوید: کات … خوب بود.

علیرضا ابراهیمی، تهیه‌کننده سریال «خروس» در کنار آقاخانی روی صندلی نشسته و به مونیتور مقابل کارگردان نگاه می‌کند. او در حالی که به بازیگران لبخند می‌زند، به آنها خسته نباشید می‌گوید.

گروه «خروس» هنوز بخش‌های زیادی را نگرفته‌اند که به بازیگران تایم استراحت می‌دهند.

اول از همه سراغ آقاخانی می‌رویم اما تمایلی به صحبت نشان نمی‌دهد و با بیان جملاتی مثل: «چی بگم؟»، «صبر کنید تا کارمان پخش شود، بعد حرف بزنم» و … ما را قانع می‌کند.

در تایم استراحت، هریک از بازیگران صحنه را در یک طرف می‌بینیم.

جواد رضویان هنوز گریم نشده و با کوله‌پشتی‌اش ایستاده و نظاره‌گر بازی بازیگران است.

وقتی از او وقت گفت‌و‌گو می‌خواهیم با گشاده‌رویی استقبال می‌کند.

جواد رضویان این بار قرار نیست مردم را بخنداند!

رضویان ابتدا با اشاره به تفاوت نقشش در سریال «خروس» آقاخانی نسبت به سایر نقش‌هایی که تاکنون داشته، اینگونه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: تنها تفاوتی که نسبت به سایر نقش‌هایم می‌توانم در سریال «خروس» قائل شوم، این است که آقای آقاخانی نهایت تلاشش را انجام داده تا قصه را روایت کند و اصلا قرار نیست در مقام جواد رضویان، مثل همیشه، خنده‌دار باشم. آقایان لولایی و تیموری هم در سریال «خروس» بازی کاملا جدی دارند و فقط موقعیت‌های داستان است که قرار است برای لحظاتی روی لب‌های مخاطبان خنده بنشاند.

ایفاگر کاراکتر «اسماعیل» در سریال «خروس» سعیدآقاخانی می‌گوید: در سریال «خروس» جلوی من بازیگر به عنوان جواد رضویان و سایر بازیگران را گرفته‌اند از اینکه بخواهیم بازی کنیم، بلکه قرار است خودمان باشیم و قصه را روایت کنیم.

وی ابراز خوشحالی می‌کند از اینکه بعد از سه سال ونیم در مقام بازیگر مقابل دوربین آمده است.

وقتی از او می پرسیم چه شد که بعد از سال‌ها دوباره به بازیگری روی آوردید؟ اینگونه پاسخ می‌دهد: حدود سه سال و نیم است که در مقام بازیگر مقابل دوربین نرفته بودم و از اینکه بعد از سال‌ها برگشتم و با «خروس» آقاخانی غافلگیر شدم خوشحالم. از خدا می‌خواهم تا همیشه از طرف بینندگان مقبول باشیم و کارهایمان را بپسندند. به ویژه سریال «خروس» که خیلی سخت ساخته شده است و فشار زیادی را متحمل شدیم. در عرصه کارگردانی سریال‌های طنز تلویزیون هم چندین کار در دست دارم که یکی از آنها برای شبکه تهران است اما هنوز به قطعیت نرسیده که بتوانم اعلام کنم.

نیش پلیس قلابی «خروس» اتوماتیک باز می‌شود!

با پایان صحبت‌های رضویان، توجه‌مان به لباس‌های سپند امیر سلیمانی جلب می‌شود. او لباس پلیس بر تن دارد.

وقتی از او می‌پرسیم پلیس شده‌اید؟ با لبخند می‌گوید: نه قلابیه.

امیرسلیمانی درباره طنز بودن سریال «خروس» ابتدا با لبخندی می‌گوید: در حال حاضر علاوه بر سریال «خروس» در یک کار جدی و تاریخی تلویزیون با عنوان «معمای شاه» هم بازی دارم که این روزها برایم دغدغه است. من پیش از این هم تجربه ایفای نقش‌های جدی را داشتم اما این اولین بار است که یک روز با شخصیت کاملا جدی سرصحنه «معمای شاه» می‌روم و روز بعد کاملا طنز می‌شوم، این مساله مرا سردرگم کرده است.

امیر سلیمانی سپس درباره‌ی تفاوت نقشش در سریال «خروس» نسبت به سایر نقش‌هایی که تاکنون داشته است، توضیح می‌دهد: همیشه در آثار طنز شخصیت جدی ماجرا بودم اما از سریال «مسیر انحرافی» به بعد احساس می‌کنم شخصیتم کمی بیشتر با طنز مخطوط شده است و خودم هم این تفاوت را دوست دارم چرا که حتی در زندگی شخصی‌ام هم جدی بودن در تایم زیادی را دوست ندارم و شاید بهتر است بگویم در عالم واقعیت فقط می‌توانم 3 تا 4 دقیقه جدی باشم چرا که فکر می‌کنم نیشم اتوماتیک است و خود به خود باز می‌شود.

وی درباره کاراکترش درخروس آقاخانی اینگونه بیان می کند:در این مجموعه طنز نقش ناصر – داماد خانواده را ایفا می‌کنم که در ابتدای سریال یک اقدامی از روی سادگی و خوبی‌اش انجام می‌دهد که موجب یک دردسر بزرگ می‌شود و مدام در پی داستان در تلاش است تا اتفاق پیش آمده را جبران کند. در «خروس» شخصیت یک لیسانسه را دارم که راننده‌ی آژانس است اما در جایی مجبور به پوشیدن لباس پلیس می‌شود و در واقع مامور قلابی می‌شود.

از امیرسلمیانی خداحافظی می‌کنیم و چشممان به حمید لولایی می‌افتد که در گوشه‌ای از خیابان، مقابل منزلش ایستاده است. او هم مثل آقاخانی تمایلی به صحبت نشان نمی‌دهد و می‌گوید حرفی برای گفتن ندارد.

برای ملیکا دیگر نه شوهری وجود دارد نه خواستگار!

روبروی منزل لولایی، ملیکا شریفی‌نیا را می‌بینیم که در صندلی عقب یک پراید نشسته است.

ملیکا شریفی‌نیا که از قسمت سوم وارد داستان «خروس» آقاخانی می شود، می گوید: بیشترین فشار کاری در پروژه «خروس» به آقای رضویان وارد شده است، چرا که ایشان از ابتدا تا انتهای داستان حضور دارد.

فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان با اشاره به نقشش در سریال «خروس» توضیح می‌دهد: در این مجموعه با کاراکتر «ستاره»، نقش دختری را ایفا می‌کنم که دلش می‌خواهد بازیگر شود و فکر می‌کنم نسبت به سایر نقش‌ها کمی متفاوت تر است، چرا که در این کار دیگر نه شوهر وجود دارد و نه خواستگار، بلکه تمام فکر و ذکرش این است که بازیگر شود و تمام تلاشش را می‌کند. ستاره در این سریال نقش تلخی ندارد.

 یوسف تیموری و شمردن پسرهای حمید لولایی!

در پایان با چهره خندان یوسف تیموری (پسر آقا خشایار زیر آسمان شهر) روبرو می‌شویم.

وی که در گوشه‌ای از خیابان ایستاده، ابتدا درباره‌ی تجربه‌ی بازی‌اش برای چندین بار در کنار حمید لولایی، به خبرنگار می‌گوید: در سریال «خروس» در کنار آقای لولایی ایفای نقش می‌کنم اما پسرش نیستم. من در سری اول «زیر آسمان شهر» نقش پسر ایشان را بازی کردم، در سری دوم این مجموعه مجید صالحی به جای من ایفای نقش کرد و در سریال «زندگی به شرط خنده» هم رضا داودنژاد به جای پسر حمید لولایی نقش بازی کرد و من هم در کنار آن‌ها ایفای نقش کردم.

او سپس با اشاره به نقشش در سریال «خروس» سعید آقاخانی، یادآور می‌شود: من فکر می‌کنم این مجموعه همچون سریال «راه در روی» سعید آقاخانی خیلی متفاوت و خاص است؛ چرا که دارای کمدی موقعیت است؛ ضمن اینکه نویسنده کار هم متن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده است که کمدی موقعیت به جا، به وجود آمده و به مقوله طنز هم طوری اشاره شده که نه صفحه زیادی پر کرده است و نه متن اضافه‌ای را آورده است.

تیموری می‌گوید: از این بابت خوشحالم با گروهی که همیشه کار می‌کنم سلیقه‌هایمان برای یکدیگر شناخته شده است؛ به ویژه در سریال «خروس» که اخلاق آقای آقاخانی را می‌شناسم و همکاری خوبی با یکدیگر داریم. در همین جا از ایشان بابت اذیت‌هایی که کردم عذرخواهی کنم چرا که در سریال «خروس» من دیالوگ‌ها فی‌البداهه زیادی از خودم می‌گفتم و آقای آقاخانی را اذیت می‌کردم اما تمام این عصبانیت‌ها مربوط به کار می‌شد و اصلا جدی نبود.

وقتی از او می‌پرسیم چه شد که قبول کردید در لباس «خروس» ظاهر شوید؟توضیح می‌دهد: در سریال «خروس» به عنوان کاراکتر کامران در لباس خروس ظاهر می‌شوم و به تبلیغ رستوران می‌پردازم و جالب اینجاست که کامران عاشق خروس است و یک ارتباط احساسی با این حیوان دارد و سکانس‌هایش هم مربوط به خروس می‌شود.

بیش از دو ساعت از حضورمان سر صحنه سریال «خروس» می‌گذرد. کم‌کم به عصر نزدیک می‌شویم و گروه باید آماده شوند تا باقی سکانس‌ها را بگیرند.

صدای سعید آقاخانی را می‌شنویم که به عوامل می‌گوید: تا شب نشده و نور داریم تصویر روز را بگیریم.

در همین حین است که صحنه را ترک و از عوامل «خروس» خداحافظی می‌کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56716
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما