دوشنبه 24 تیر 1392 - 13:20

واکنش تاجگردون به کشف وسائل شنود در دفتر مطهری

شرق در بخشی از مطلبی با تیتر «بحث داغ شنود در بهارستان» نوشته است: حقیقت‌پور با نفس شنود، مخالف است: «نباید حریمی که قانون برای نماینده قایل می‌شود را تخطئه کرد، چرا که نماینده می‌تواند به برخی موارد ورود کند. در موضوع شنود این حریم شکسته می‌شود. قطعا باید برای نماینده حریمی قایل شویم که بتواند اکتشاف نظارتی کند. نماینده مجلس، به‌ عنوان نماینده مردم در پارلمان اگر فکر کند که تحت تعقیب و مراقبت در محل کار و منزل است، احساس امنیت نمی‌کند و نتیجه‌اش می‌شود عدم کارایی». حیدری‌طیب، نماینده کرمانشاه نیز در تذکری کتبی خواستار توضیح وزیر اطلاعات درخصوص به‌کارگیری تجهیزات استراق‌سمع در دفتر آقای دکتر مطهری نماینده تهران است.

غلامرضا تاجگردون، دیگر نماینده مجلس از شنود دفتر یک نماینده مجلس گله دارد و آن را نقض قانون و حقوق شهروندی می‌داند: «مجلس و حراست باید این مسأله را پیگیری کنند. البته برداشت شخصی من این است که این اتفاق، کار نهادهای امنیتی نبوده، چون خیلی ناشیگری بود و شاید هم خیلی‌ها دوست داشتند که این مسأله اتفاق بیفتد و این غیرطبیعی است. ما درباره شنود خیلی مقررات داریم و اگر نیازی به شنود باشد، باید مراحل خاصی طی شود و بدون حکم قضایی این مسأله را نمی‌توانیم انجام بدهیم». تاجگردون در پاسخ به اینکه در چه مواردی امکان شنود وجود دارد، به «شرق» می‌گوید: «باید قاضی ویژه به این موضوع رأی دهد و بدون آن نه می‌شود و نه باید شنودی انجام شود. رسیدگی به پرونده شنود دفتر علی مطهری از آن جهت اهمیت دارد که باید جلوی چنین کارهایی از سوی هر نهادی گرفته شود».

بهرام بیرانوند، از تذکر برخی نماینده‌ها گله دارد و برخی نطق‌ها را جفا به دستگاه امنیتی می‌داند: «ما موظفیم در مقابل دشمنان از دستگاه امنیتی دفاع کنیم. در صحن علنی دو بار به اسم نطق وقت گرفته شد، اما تذکر داده شد. رییس جلسه به‌جای اینکه تذکر را قطع کند، ایستاد و تا انت‌ها جلو رفت و در آخر گفت ما به حراست مجلس می‌‏گوییم که موضوع را پیگیری کنند». علی لاریجانی، رییس مجلس خطاب به او می‌گوید: «اتفاقی که افتاده، یکی از همکاران شما ادعا کرده که این ماجرا رخ داده، اگر درست باشد خلاف قانون است. این نماینده شکایت کرده و راهش این است که قوه قضاییه رسیدگی کند، راهش مجلس نیست و نباید اینجا بحث کنیم». باید دید مجلس نهم پس از به‌ثمررساندن دو گزارش مهم ـ مرگ ستار بهشتی و حادثه ۲۲ بهمن قم ـ این‌بار هم می‌تواند پرونده ماندگاری در پایان‌دادن به مسأله «شنود» در کشور ثبت کند؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56705
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما