دوشنبه 24 تیر 1392 - 0:09

دیدار نمایندگان مجلس با دکتر روحانی از زبان نماینده بویراحمد و دنا

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی به مهمترین سخنان مطرح شده توسط دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود : با سخنان و ارائه دیدگاه های ایشان درباره شرایط کنونی کشور زمان همکاری و همدلی برای خروج از وضعیت کنونی و حرکت رو به رشد فرا رسیده است.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار «بویر نیوز»گفت : رئیس جمهور منتخب درباره نمایندگان ملت گفت” مجلس شورای اسلامی برآمده از اجتهاد و جهاد علما و فقهای بزرگ در صدر مشروطیت است و نماد مهم مردم سالاری است.

تک تک نمایندگان با عنوان نماینده کل ملت ایران هستند، اگر در سالهای اخیر گاهی نسبت به مجلس بی حرمتی شد، این حرمت و اقتدار باید به مجلس باز گردد.

زارعی افزود: نمایندگان مجلس با شنیدن این سخن روحانی با گفتن احسنت این گفته وی را تایید کردند.

وی ادامه داد روحانی در رابطه با تعامل دولت یازدهم با مجلس گفت: دولت آینده به مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد مهم و تاثیر گذار می نگرد همانطور که امام (ره) فرمود مجلس عصاره فضایل یک ملت است و این مجلس به عنوان قانونگذاری که محصول کار آن پس از تایید شورای نگهبان برای همه و از جمله رئیس جمهور آینده لازم الاجرا خواهد.

زارعی گفت : این سخنان روحانی نیز با تایید و احسنت نمایندگان همراه بود

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس نهم به سخنان روحانی درباره قانون مداری دولت آینده اشاره کرد و افزود: روحانی با بیان اینکه طبق قانون اساسی قانون بر عهده مجلس است گفت: دولت نمی تواند به بهانه برنامه، مصوبات و آئین نامه ها، قانونی را تدوین کند برنامه و خط مشی بر عهده دستگاه اجرا است هر چه مجلس ملی تر بیندیشد و هرچه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان کل ملت ایران از جزیی نگری، مسائل خرد و حوزه های انتخابیه فاصله بگیرند و به مسائل ملی و منافع کل کشور و ملت بیندیشند، همکاری، هماهنگی، همدلی و همراهی بین مجلس و دولت بیشتر و بهتر خواهد شد.

دولت آینده نه در فکر تقابل با مجلس خواهد بود نه در فکر آن خواهد بود خدای نکرده مجلس را با آمار غیر دقیق فریب دهد و نه در فکر آن است که در اجرای قانون و برای فاصله گرفتن از اجرای آن بهانه تراشی کنند.

زارعی با اشاره به شناخت خوب رئیس جمهور منتخب درباره  وضعیت اقتصادی کشور گفت: دکتر روحانی در بخشی از سخنانش تاکید کرد” بی تردید حل معضلات کشور بدون همکاری مجلس و قوه مجریه امکانپذیر نخواهد بود. کشور دارای شرایط بسیار سخت و برخی از این پیچیدگی ها از عملکرد داخلی و برخی از فشارهای ظالمانه خارجی است. نیاز به آمار و ارقام نیست آن هم در حضور نمایندگانی که از آمار و ارقام واقعی باخبر هستند، نیازی نیست که بگوییم شرایط کشور چگونه است. این اولین بار است که پس از بحران جنگ تحمیلی، در دو سال متوالی رشد اقتصادی ما منفی است. این برای اولین بار است که کشور در کنار رشد اقتصادی منفی در تورم بسیار بالایی قرار دارد بیشترین تورم در منطقه و شاید در جهان.

 اینکه کشور با تورم 42 درصد مواجه است و در سالهای آینده اگر اقدام فوری نشود مشکل بیداری بیشتر و بیشتر خواهد شد. ماجوان های تحصیلکرده را پس از دوره متوسطه به دانشگاه فرستادیم و هم اکنون بیش از 4 میلیون دانشجو داریم. طبق محاسبات در 4 سال آینده رقمی بین 4 تا 5 میلیون جوان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار خواهیم داشت اگر روند این چنین باشد رقم آنهایی که در طول 8 سال گذشته مشغول کار شده اند بسیار بسیار اندک است.”

 

رابط مجلس و دولت یازدهم در امر زیربنایی افزود :  روحانی در پاین سخنانش ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند کابینه ای شایسته برای اداره کشور در شرایط فعلی کشور تشکیل دهد.

غلام محمد زارعی در پایان سخنانش گفت : پیش بینی ما درمورد اعتدال گرایی دکتر روحانی به وقوع پیوسته و ایشان با توجه به اینکه سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد این امیدواری را ایجاد کرده است که همکاری مناسبی بین مجلس و دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردمی ایجاد شود و انشالله شاهد تحقق خواسته های بر حق مردم قدرشناس و همیشه در صحنه باشیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    درود حاجی

  2. تلزالی بویراحمد گفت:

    خوب شما هم تو طول دوره نمایندگیت یه کار مفید برای رضای خدا انجام بده تا مردم هم به شما بگویند احسنت

دیدگاه شما