یکشنبه 23 تیر 1392 - 12:56

بوی فاضلاب ها، زندگی را در شهر دهدشت دشوار کرده است

شهر دهدشت سالهاست که در فصل گرما با مشکلات گوناگون ازجمله بوی تعفن شدید ناشی از فاضلاب های سطحی رنج می برد و از همین رو زندگی در برخی نقاط این شهر گرمسیری دشوار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه که در دهه 1340 شمسی بنیانگذاری شده است امروزه با مشکل عبور فاضلابهای سطحی و نبود سامانه فاضلاب مناسب روبروست.

مسوولان این شهر که در ناحیه گرمسیری استان واقع شده در نیم قرن گذشته که از تاسیس آن می گذرد نتوانسته اند برنامه های مدیریتی جامعی برای هدایت فاضلاب آن طراحی و اجرا کنند.

از این رو شهروندان دهدشتی که همواره از بوی نامطبوع کانالهای فاضلاب ناراضی هستند؛ انتظار دارند دولت با همکاری شهرداری برای رفع این مشکل، چاره جویی کنند.

یکی از شهروندان دهدشتی در این باره با اشاره به اینکه 50 سال از عمر شهرداری دهدشت می گذرد گفت: تاکنون مسوولان برای رفع این مشکل اقدام موثری انجام نداده اند.

سلیمان توکلی افزود: با شروع به کار فاضلاب شهری امیدی برای رهایی از مشکلات فاضلاب سطحی به وجود آمد ولی به دلایل مختلف پروژه ساماندهی فاضلاب راکد مانده است.

شهروند دیگری که در محوده کانال بزرگ هداست آب سطحی قراردارد،با اشاره به اینکه بوی تعفن فاضلاب در فصل گرما مشکلات زیادی را برای خانواده ها ایجاد می کند گفت: با روشن کردن سیستم خنک کننده بوی تعفن فاضلاب به خانه ها نفوذ می کند.

زهرا سعیدی اظهارکرد: رو باز بودن کانال فاضلاب سطحی علاوه بر بوی تعفن از نظر بهداشتی مشکلات زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

یکی از دانش آموزان دهدشتی با اشاره به اینکه سالن ورزشی در کنار این فاضلاب قرار دارد افزود: از مسوولان می خواهیم که هر چه سریعتر این معضل بزرگ را برطرف کنند.

رییس آب وفاضلاب شهری در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: سیستم فاضلاب شهری در بعضی از خیابانها اجرا شده است ولی مردم نسبت به خرید حق انشعاب فاضلاب اقدام نمی کنند.

ˈ نادر صفاریˈ با اشاره به اینکه تاکنون 150 انشعاب فاضلاب به شهروندان دهدشتی واگذار شده است اظهارکرد: به دلیل کمبود اعتبار اجرای سیستم فاضلاب شهری راکد مانده است.

شهردار دهدشت با اشاره به اینکه بوی تعفن فاضلاب روباز در سطح شهر، شهروندان را اذیت می کند گفت: در سال 90 و91 شهرداری دهدشت پنج هزار و 400 متر پوشش سیل بند و فاضلاب هی روباز اجرا کرده است.

سید ˈحجت الله تقویˈ اظهار کرد: برای پوشش سیل بندهای و فاضلابهای روباز در سطح شهر پیش بینی کرده بودیم که در سال 91 انجام شود ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار ، تاکنون این طرح اجرایی نشده است.

وی با تاکید براینکه در اعتبارات سال 92 برای این طرح پیش بینی اعتبار خواهد شد گفت: با تخصیص اعتبارات لازم شهرداری دهدشت در اولین فرصت نسبت به پوشش این سیل بند ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

تقوی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در ساماندهی پوشش فاضلاب تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم که زباله های خود را داخل فاضلاب نریزند.

شهر گرمسیری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیش از 56 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما