شنبه 22 تیر 1392 - 13:12

چرا هاشمی بر صندلی آیت الله وحید نشست؟

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری خود از دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در مشهد مقدس نوشت:
جمعه روزی در میانۀ تیرماه گرم سال 92، بیت مرجع عالیقدر جهان تشيّع در یکی از محله‌هاي متوسط مشهد مقدس آماده استقبال از میهمان عزیزی بود. عقربه‌هاي ساعت 9 و نیم صبح را نشان می‌داد که كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و تني چند از همراهان وارد خياباني شدند كه در اواسط آن بيت آيت‌الله العظمي وحيدخراساني قرار داشت. فرزند ارشد ايشان حجت‌ا‌لاسلام والمسلمين شيخ محسن وحيدخراساني با تبسمي كه به چهره داشت، به آيت‌الله خوش‌آمد گفت.
آيت‌الله هاشمي با سرعت و چهره‌اي بشاش، پله‌ها را يكي پس از ديگري بالا رفت. اشتیاق این دیدار از نحوه حرکت ایشان بخوبی عیان بود. به اتاق آيت‌الله وحيد كه رسيديم، بوي معطري فضا را پر كرده بود، اتاقي تميز، منظم و ساده كه هفت صندلي در آن قرار داشت. آيت‌الله‌العظمي وحيدخراساني از راهرو وارد اتاق شدند كه پس از آن، فضاي آرام اتاق با ذكر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) عطرآگين شد. فرزند ديگر ايشان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمداسماعيل وحيدخراساني، آيت‌الله را همراهي مي‌كرد. آقای هاشمی به رسم ادب و احترام به نزدیکی درب آمدند و هردو آیت‌الله با گرمی و اشتیاق فراوان مصافحه نمودند.
پس از مصافحه و احوالپرسي دو آيت‌الله، جلسه شاهد لحظات نابی شد. دقایقی که صحنه‌هایی را رقم زد با بغض و لبخند توامان برای حضارجلسه. هنگام نشستن میهمانان بر صندلی‌ها که رسید، آيت‌الله هاشمي به رسم احترام از محضر مرجع عالی‌قدر تشیّع درخواست کردند كه درصدر مجلس بنشينند، ولي معظم‌له با کرامت و بزرگواری خاصی، با اصرار از آقاي هاشمي خواستند كه درصدر اتاق بنشيند كه ایشان علی‌رغم امتناع مکرر به دليل اصرار آيت‌الله‌العظمي وحيدخراساني، بر صندلی ايشان نشست. گرچه به حق گفته‌اند شرف المکان بالمکین. ولی این مرجع عالی‌قدر جای خویش را متواضعانه و از باب تکریم و مهمان‌نوازی به شخصیتی دادند که هر چه داشت از آبرو و توان بر صحنه آورد تا روحانیت دوباره یاور مردم ایران و نظام اسلامی در گردنه‌ای تاریخی باشند.
آيت‌الله هاشمي ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار و احوالپرسي‌هاي مكرر منتظر فرمايشات آيت‌الله‌العظمي وحيدخراساني شد كه ايشان با ابراز محبت و لطف زياد از سايرين از جمله فرزند و نوه آيت‌الله هاشمي كه به علت علاقه وافر به انجام ملاقات با اين مرجع تقليد در اتاق حضور داشتند، احوالپرسی نمودند و سپس سخنان خود را با حديثي از حضرت رسول(ص) و خطبه‌‌اي از نهج‌البلاغه آغاز كردند و به عادت همیشگی، گوشه مختصری از آخرین شب امیرالمؤمنین(ع) را که حضرت چگونه آن شب را سپری نمودند بیان فرمودند. از سکوت علی(ع) و از مظلومیت امیرالمومنین گفتند. از اعتدال در عین اقتدار. از تکلّف بی‌وقفه امیرمومنان به مراعات حق النّاس. قلب مرجعیت شیعه پر از دردهای نگفته است. مالامال از رنج زخم‌هایی که در این سالها به نام روحانیت بر حق مردم روا شد. آکنده از درد معیشتی که در غنی‌ترین سالهای جمهوری اسلامی به سوءتدبیرها و سوءحمایت‌ها بر جان مردم نشست. در تلخی کلام معظم له بخوبی رنج این سالها مشهود بود. در تلخی کلام معظم له بخوبی رنج این سالها مشهود بود. اثر رنجش این مرجع عالی‌قدر شیعه در چهره آقای هاشمی هم نشست، درست مثل حالت 4 سال قبل ایشان در هنگام اقامه نماز جمعه که با بغضی در گلو گفت: مراجع معظم پشتیبان بی‌منت و توقع نظامند،چرا باید مراجع ما برنجند، چرا باید گله کنند و ما نشنویم. چرا …؟!
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی وقتی فضای جلسه را متاثر از کلامشان دیدند برای تلطیف فضا رو به آقای هاشمی کردند و فرمودند: من شما را در ملاقات با آيت‌الله خمینی(ره) و اعتماد ایشان به شما شناختم. پس از مراجعت امام به ميهن، به ديدار ايشان رفتم. شما (آيت‌الله هاشمي) وارد شديد و گفتيد آقاي امامي كاشاني براي توليت مدرسه شهيدمطهري مناسب است. ايشان هم پذيرفتند و سپس فردي را براي استانداري اصفهان مطرح كرديد و باز ايشان بلادرنگ پذيرفت.
آيت‌الله هاشمی هم متواضعانه پاسخ دادند: ما خیلی قبل‌تر، آنجا که شما خطابه ماندگار ایراد می‌کردید و ما می‌نوشتیم، شناختیم.
نکته جالب لحظاتی بعد اتفاق افتاد. آن هم تعبیر خاص و تاریخی مرجع عالی‌قدر شیعه درباره آقای هاشمی بود. ماجرا این‌گونه اتفاق افتاد که آقای هاشمی گزارشی از وضعیت انتخابات اخیر ارائه کرد و حضرت آیت‌الله العظمی وحید با نگاهی معنادار در پاسخ فرمودند: همم الرجال تسقط‌‌الجبال و جملاتي معنادار ايراد كردند و گفتند: ويژگي كم‌نظير شما اين است كه: هم درد داريد و هم درك، خيلي‌ها فقط يكي از اين دو را دارند و ميهمان جواب داد، اين از حسن ظن شماست.
سپس دو آيت‌الله ترجيح دادند ملاقات خصوصي اعلام شود و بدون حضور اطرافيان و همراهان، گفتگوهاي دوطرفه حدود يك ساعت به طول انجاميد، در پايان اين ملاقات دو آيت‌الله بار ديگر با يكديگر مصافحه نموده و در حالي كه هر دو لبخندي از رضايت داشتند، آيت‌الله‌العظمي وحيدخراساني تا درب خروج آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را همراهي كرد و فرزندان آيت‌الله كه در حوزه علميه قم درس خارج فقه و اصول تدريس مي‌‌كنند نيز تا پاي اتومبيل آقاي هاشمي را بدرقه كردند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=56236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دستان عزیزی گفت:

    ما ملت ایران ارزش وجایگاه آقای هاشمی وعلمای اعلام وروحانیت مخلص را میدانیم

  2. دستان عزیزی گفت:

    ما ملت ایران ارزش وجایگاه آقای هاشمی وعلمای اعلام وروحانیت مخلص را میدانیم صبروحوصله ودوراندیشی ازویژگیهایای این فرهیختگان باتدبیر وآینده نگراست

  3. ناشناس گفت:

    نمی دانم چرا اینقدر زیاد عاشق آیت الله وحیدم. خیلی خیلی دوستشان دارم نمی دانم این چه سری است.

  4. م گفت:

    آیت ا.. وحید کارش درست است

دیدگاه شما