چهارشنبه 12 تیر 1392 - 16:11

حاشیه های داغ دیدار حسن روحانی با روحانیون

دیدار امروز روحانیون با رئیس جمهور منتخب حاشیه‌های جالبی چون حضور برخی مقامات دولتی و آمدن مدعوین با تاکسی و بحث‌های داغ طلبگی درباره دیدگاه‌ها و شعارهای روحانی بود.

خبرگزاری فارس: حضور مقامات دولتی و بحث‌های داغ طلبگی درباره نظرات روحانی

به گزارش بویرنیوز دیدار روحانیون با حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب که پیش از ظهر امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، حاشیه‌‌هایی داشت که برخی از آن‌ها در پی می‌آید:

* دیدار روحانیون با رئیس جمهوری منتخب ساعت 10 آغاز شد اما مدعوین و خبرنگاران از ساعت 9:15 به تدریج وارد تالار بزرگ وزارت کشور در میدان فاطمی شدند.

خلوتی خیابان‌های اطراف ساختمان فاطمی برای خبرنگاران جالب توجه بود چرا که روحانیون مدعو در جلسه، با تاکسی و وسایل شخصی خود به این مراسم آمده بودند.

* در بدو ورود مسئولان حراست وزارت کشور درخواست کردند مهمانان تلفن‌های همراه خود را تحویل دهند اما یکی از مسئولین حفاظتی با تأکید بر اینکه خبرنگار بدون موبایل خبرنگار نیست، این امکان را برای اصحاب رسانه فراهم کرد که بدون دغدغه اخبار مربوط به نشست را مخابره کنند.

* حجت‌الاسلام علی محمد شهیدی مسئول کمیته روحانیت دفتر رئیس جمهور منتخب که بانی این دیدار بود، برای خوش‌آمد‌گویی به میهمانان دم در ورودی تالار بزرگ کشور ایستاده و میزبان مدعوین بود.

* در میان میهمانان همایش حجت‌الاسلام سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت و یک چهره اقتصادی غیر معمم یعنی محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی در بدو ورود به محل برگزاری دیدار در صندولی های انتهایی سالن مستقر شد اما مسئولین برگزاری جلسه با اطلاع از حضور وی بلافاصله او را به ردیف اول و جایگاه مهمانان ویژه دعوت کردند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری و محمد اشرفی اصفهانی فرزند یکی از شهدای محراب و همچنین برادر شهید هاشمی نژاد از دیگر مهمانان حاضر در جلسه بودند.

* یکی از نکات جالب توجه برای خبرنگاران انجام تمام کارهای مربوط به مراسم توسط خود روحانیون بود؛ از اجرای برنامه تا قرائت قرآن که عمدتاً توسط مجریان تلویزیونی و قاریان بین المللی انجام می شود.

قاری مراسم متناسب با فضای جلسه آیاتی از سوره مبارکه نمل را برای تلاوت انتخاب و تلاوت کرد: “و من شکر فانما یشکر لنفسه و من کفر فان ربى غنى کریم… هر کس شکر کند به نفع خود شکر کرده و هر که کفران کند، همانا پروردگار من بى نیاز و کریم است”.

* جایگاه سخنرانی خیلی ساده تزئین شده بود؛ پرچم جمهوری اسلامی و تریبونی چوبین و یک بنر بزرگ که روی آن عنوان برنامه حک شده بود و با پرژکتورهایی به رنگ بنفش نورافشانی می شد.

* حجت‌الاسلام حسن روحانی ساعت 10:10 وارد سالن شد و با شعار «صل علی محمد/ یاور رهبر آمد» مورد استقبال قرار گرفت؛ مهم‌ترین نکته‌ای که در بدو ورود روحانی به جلسه مورد توجه قرار گرفت همراهی مصطفی محمدنجار وزیر کشور و دو معاون امنیتی و اجتماعی وی با منتخب ملت بود.

* پیش از سخنرانی روحانی در این مراسم، حجج اسلام طباطبایی استاد اخلاق و جلالی خمینی از مبارزین انقلاب سخنرانی کرده و به ذکر مسائلی درباره انتخابات 24 خرداد، جایگاه روحانیت در بین مردم و نقش اجتماعی آنها، لزوم وحدت بین علما و روحانیون و در نهایت توصیه‌هایی به رئیس دولت یازدهم پرداختند.

* سخنرانی روحانی به صورت مستقیم و از شبکه 6 سیما (شبکه خبر) پخش شد و جلسه با اتمام سخنان او و تلاش مهمانان برای مصافحه و رساندن نامه‌هایشان به وی به پایان رسید.

* از دیگر حاشیه‌های این جلسه برپایی گعده‌های علمایی در محوطه بیرونی وزارت کشور و بحث‌های داغ طلبگی بین صاحبان سلایق مختلف بود که درباره دیدگاه‌ها و شعارهای روحانی و موضوعاتی چون اعتدال، تدبیر و آزادی صورت گرفت.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54518
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما