چهارشنبه 12 تیر 1392 - 14:49

جواب تند حائری شیرازی به شریعتمداری کیهان / از ایران بروید تا مردم آسوده باشند

حجت‌الاسلام محمدحسن حائري شيرازی طی یادداشتی در سایت “الف” وابسته به احمد توکلی به نقد تند مواضع اخیر حسین شریعتمداری پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

جناب آقاي شريعتمداري سرمقاله شما با عنوان «خوابي كه فتنه‌گران براي رئيس‌جمهور منتخب ديده‌اند» موجب نوشتن اين چند سطر گرديد. البته به نظر می‌رسد مقاله جنابعالی بيشتر نمايانگر خوابي باشد كه شما براي ايشان ديده‌ايد! شما نوشته‌ايد: «تشكر رئيس‌جمهور منتخب از آقاي خاتمي با توجه به نقش ويرانگري كه وي در فتنه ۸۸ داشته است به اين نگراني دامن مي‌زند كه مبادا دكتر روحاني از خطري كه سران فتنه ۸۸ مي‌تواند براي دولت ايشان پديد آورند غفلت كند.»

البته نگراني شما بجاست. چرا كه چهار سال تلاش جهت حذف يك جريان سياسي بي‌ثمر مانده است. از شما كه خود را مريد امام راحل و رهبری مي‌دانيد بايد سئوال كرد: اين رفتار حذفي با ده‌ها فرموده امام راحل كه وحدت كلمه را رمز بقا و پيروزي انقلاب مي‌دانستند، چه تناسبي دارد؟ وحدت كلمه با كساني كه مثل خود ما فكر مي‌كنند كه معني ندارد. درحالی که رهبر هوشیار انقلاب مخالفان نظام جمهوری اسلامی را به مشارکت دعوت می‌کنند و سران فتنه را بیگانگان می‌شمارند این طرد و نفی ریشه در کجا دارد؟

به همان معيار كه حمايت از آشوب‌طلبان و فتنه گران سال ۸۸ زشت و محکوم است، تلاش براي حذف يك جناح سياسي از صحنه رقابت با ابزار تهمت و افترا و سخنان اثبات نشده نيز فتنه است. قرار دادن دو جناح كه بايد به مثابه دو حزب قوي و دو بال عمل نمايند در مقابل يكديگر و پاشيدن تخم كينه بين ايشان و تبديل نمودن صحنه رقابت سياسي به صحنه جنگ و جدال و اهانت، هم فتنه است.

اكثريت مردم بصير و زمان شناس در انتخابات اخير راي به انزواي كساني دادند كه مي‌خواستند با انگ زدن، چهره رقيب سياسي را ملكوك و او را از صحنه حذف كنند. آقاي شريعتمداري! برخی از شخصیت‌هایی که شما متهمشان می کنید، جزء سرمايه‌هاي اين انقلاب هستند. مردم به حفظ سرمايه‌هايشان راي دادند. البته این سخن نگارنده به معنای تأیید کامل این شخصیت‌ها نیست بلکه انتقادات بسیاری هم وجود دارد. چنانکه بر شخصیت‌های جناح مقابلشان هم وجود دارد.

حذف منتقدين با شعار فتنه‌گر، ضد ولايت و ضد انقلاب در چهار سال اخير به غرور و يكه‌تازي اصولگرايان و پرغلط شدن كارنامه دولت انجاميد. از گذشته عبرت بگيريم و ورود منتقدين به قوه مجريه را خوش‌آمد بگوييم و حرمت ايشان را پاس داريم.

كينه توزي صحنه سياسي آرام و منطقي فعلي را به صحنه جنگ خياباني سوق مي‌دهد و بعيد نيست كساني كه در روش قانونمند انتخابات منزوي شده‌اند، بخواهند صحنه بازي را عوض نمايند. تهديد آن آقاي غوغاسالار به تظاهرات خياباني در راستاي خط مشي امثال شماست.

بگذاريد بعد از این توفیق بزرگ ملی که رهبری آن را به حق حماسه سیاسی نامیدند و در زماني كه تحريم‌هاي كمرشكن و ظالمانه استکبار آرامش اقتصادي جامعه را مختل نموده است. مردم از هر سليقه سياسي با برادري و هم افزايي به حل مشكلات كمك نمايند و حماسه اقتصادی محقق شود نه آنكه با نوشتن مطالب توهين آميز شيريني انتخابات را به كام ملت تلخ و صحنه جنگ سياسي را پيش روي ايشان بياوريد.

در آخر پيشنهاد مي‌شود يك شماره حساب اعلام شود جهت كمك به سفر شما به دور دنيا! تا هم قدري مردم بياسايند و هم شما دنيا ديده‌تر شويد. باشد كه تحمل و شرح‌صدرتان افزون گردد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54481
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دروووووووووووووووووووووووووووود بر حایری شیرازی.

  2. مردم یاسوج گفت:

    درود بر دلیر مرد خطه جنوب که مرجع تفرقه رابخوبی معرفی کرد

  3. من گفت:

    عالی بود

  4. مسلمان گفت:

    خدا رحمت کند پدر و مادر و همه اجداد آیت … حائری را. این نصیحت یعنی دلسوزی واقعی برای اسلام و انقلاب نه مواضع تند جناب شریعتمداری که اگر میدان پیدا کند ایران را میتواند به سوریه و عراق فعلی تبدیل کتد.

  5. ناشناس گفت:

    لطفا یک مرد مثل میثم تمار بیاید وبنویسد که فتنه 88 را چه کسانی ایجاد کردند صدا وسیما و سخنرانی های احمدی نزاد در میدان ولی عصر وچماق بدستان و تهمت واتهام زدنها وووووو چه اثری در شکل گیری فتنه ها داشتند وچه کسانی از اعلام ان بهره چندروز دنیا رابردند و بعد ببینند انهائی که خود جیره خور عثمان بودند عثمان را می کشند وعلی ع را فتنه گر معرفی می کنند تا انجا که هر که در بارگاه امیرالمومنین !!!معاویه حاضر شود ابتدا نظر اورا نسبت به فتنه گر علی ع می طلبند واگر اورا صب کنند در بارگاه اسلام عزتی پیدا می کنند انگاه است که میثم تمارها زبان از حلقومشان کشیده میشود و700سال دیگر نیز درحکومت اسلامی بنی عباس نیز همین موضع گیری به اهل فتنه جریان داردتا انجا که بدستور امیرالمومنین !!معتصم زبان ابن سکیت از حلقوم بیرون می اید و…. وچه راست گفت ابا عبدالله الحسین ع که مردم بندگان دنیایند وانگا ه که پای ازمایش رسد معلوم می شود که دیندار چقدر کم است. (ودنیا همان دنیا ومردمانش نیز همانهایند)شاید یزید لعنه الله علیه مردتر بود که اجازه داد زینب ع سخن بگوید ویا با علم واطلاع از زبان مبارک خاندان رسول الله دوباره یک روز بعد در مسجد شام اجازه دهدامام ع سجاد سخن بگویداما همین شریعتمداری فقط میگویدومیگویدومیگویدانچنانکه سالها تنها به قاضی سخن می گوید…..ما امیدمان فقط وفقط به وجود مقدس بقیه الله العظم عج وقیامت است.واین دین وانقلاب صاحب دارد وصاحبش هیچوقت بندگان خدارا تنها نخواهد گذاشت .اللهم عجل لولیک الفرج .یک جمله از امام ره وقران بگویم که فرمود اینهائی که به یکدیگر می پرند ودر مخاصمه اند اهل اتش هستند.اقای شریعتمداری یک بار به خودت تردید کن که تو چقدر در همان فتنه شریکی؟میشود جور دیگری زندگی کرد .ایا نمی شود؟اقای شریعتمداری ابروی علی ع وبچه های علی باش.همه ما باید همان وحدت امام ره را پیش بگیرم اهل بهشت اهل سلامند نه اهل دشمن تراشی……..

    • یاس گفت:

      ظاهرا شما جای متهم و شاکی رو اشتباهی می بینید

    • صادق گفت:

      حیرت انگیز است که نه از انقلاب و نه از اهداف انقلاب و نه از استقلال و آزادی و … خبر و اطلاعات نداری برادر همچنان دعا کن تو نمی توانی بفهمی که امثال آقای شریعتمداری چقدر برای استقلال این کشور زحمت کشیدند

  6. علی گفت:

    سلام جناب آقای حایری :

  7. علی گفت:

    جناب آقای حایری سلام : بنده تقریبا مطالب اکثر روزنامه های مملکت رو دنبال میکنم و میخوانم و منتقد وضع موجود هستم به بنده بفرمایید در این 4سال کجای روزنامه کیهان گفتند که فلان گروه باید حذف شود بلکه ایشان گفته اند فتنه گرانی که در این مدت از فتنه خود اعلام برایت نکرده اند صلاحیت حضور در مناصب دولتی را ندارند.ببخشید امروز دوره ای شده است که از پیروزی آقای روحانی در انتخابات اخیر هر کسی میخواهد برای کلاه خودش نمدی بسازد و هرکسی که با تفکرات آنها موافق نبود تندرو و افراطی جلوه دهد و خودش را آدم معتدل . چرا به آقایانی که در سال 88فتنه کردند و مملکت را چندین سال به عقب انداختند شما نامه ننوشتی چرا نگفتی چرا الان که دوست شما برنده شده انتخابات عادلانه شده ولی زمانی که دوست شما برنده نشود تقلب شده رهبر انقلاب بارها از کلمه فتنه را به کار بردند آیا شما به وجود فتنه اعتقادی ندارید ؟ چرا شما راجب اینها نامه ننوشتی و نگفتی چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن کسانی که مدعی آزادی بیان هستند و خود را معتدل می نامند فراموش کرده اند در همین فضای مجازی بر سر آقای افتخاری چه بلایی آوردند چون نظر ایشان با نظر آنها یکی نبود جناب آقای حایری شما که مدعی آزادی بیان اعتدل و اخلاق هستید به پاراگراف آخر خود مراجعه کنید (شماره حسابی بدهید ….) آیا این جمله سراسر توهین نیست راستی بنده نمیدانم چرا هر وقت آقای شریعتمداری مقاله مینویسد روزنامه و سایتها و شبکه های معلولوم الحال مثل بی بی سی و العربیه متعلق به وهابیون و ……… آتش میگیرند . جناب آقای حایری به نظر شما در کدام کشور دیگری به کسانی که در کشور 8ماه فتنه میکنند جوانها را به کشتن میدهند ( فرقی نمیکند دارای چه تفکری باشند ) جایزه و مدال می دهند و گفتنی ها بسار است ولی ……………… جمله خر ببخشید اگر مطالب بنده تند است چون من به والله جز ء هیچ دسته و گروه و حزبی نبوده و نیستم و با زبان دلم صحبت میکنم نه با زبان ساست و تزویر و ریا من الله توفیق رفیعی

    • رضا گفت:

      سلام.شما هم به دور دنیا نیاز دارید.وپیام 24خرداد را خوب دریافت نکرده اید.

    • امید گفت:

      من هم با نظر آقا رضا موافقم. ایشان هم نیاز دارند دنیا دیده تر شوند. دوره توهم زایی آقای شریعتمداری و امثالهم به پایان رسیده. در این مدت من از ایشان سخنی نشنیدم و نخواندم که موجبات آسایش اجتماعی را فراهم آورد. همه اش تهمت زدن به این و آن بدون اثبات، همه اش تهدید… فکر می کنم دیگر دوران بازنشتگی این افکار فرا رسیده است. 

    • تهران گفت:

      جانا سخن از زبان ما می گویی….

    • سید گفت:

      جناب علی آقا در زمانی که آیت اله هاشمی با سابقه بیش از 50سال کار انفلابی و همراهی با انقلاب و امام و رهبری آماج شدید ترین وناجوانمردانه ترین  حمله ها قرار میگیرید  (به خصوص از طرف همین اقای شریعتمداری) و تمامی خدماتش  یکباره فراموش میشود آیا جای برای امثال شریعتمداری  باقی می ماند ،که دائماً به افراد و گروه های مختلف توهین و افترا میبندد و همه مخالفین خود را یزید می پندارد و خود و همراهان را صراط مستقیم.
      در هر حال اگر شما پیرو ولایت هستید طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب که از همه افراد و گروه ها جهت شرکت در انتخابات و اداره کشور دعوت فرمودند گردن نهید و اطاعت نمائید و درغیر انصورت که مطلبی برای بیان باقی نخواهد ماند….
      توجه آقای شریعتمداری و طرفداران او را هم به تفسیر بی بی سی جلب میکنم که اعلام کرد برنده واقعی انتخابات رهبر ایران بود که با تیزبینانه ترین اقدام خود و بدون اعطای هیچ امتیازی گروه های اصلاح طلب را با انقلاب آشتی داد.

  8. ناسيوناليست گفت:

    با تمام نظرات علي موافقم

  9. ناشناس گفت:

    جناب حاج اقا ما هم با همه بیانات جنابعالی و روزنامه کیهان موافق نیستیم تند روی در هر زمینه منجر به سقوط است!
    ولی از وضعیت امل……..

  10. ناشناس گفت:

    درودخدا برشریعتمداری ، حرف حق تلخ است جناب آقای حائری که کاش می دانستم چه نسبتی با آیت اله حائری شیرازی دارید مگر آقای خاتمی تاکنون فتنه گران سال88 را محکوم کرده اگر کرده بگوئید وقتی رهبری نظام دلشان از فتنه 88 به درد آمد ایا شما روانیست شما نیز از فتنه گران اعلام برائت کنی جوری سخن رانده ای که گویا آقای شریعتمداری جز فتنه گران است نه خاتمی ،فراموش کرده ای چه افرادی را خاتمی در کابینه خود جای داده بودکه اکنون در غرب علیه نظام قلم می زنند، مگر فتنه چیست قرمز است یا آبی بگو تا بدانیم ، اگر خاتمی همسو با این فتنه گران نبوده و نیست چرا غالباً ( بجز بعضی افراداندک )فقط افرادزاویه دار با نظام و رهبری را دور خود جمع می کند امثال نوری زاد و000 یادتان رفته پس ادبیات شما علیه شریعتمداری خصوصاً در پاراگراف آخر که توصیه به سفر نموده ای جای تعجب نداردو فکر می کنم امثال شماهاست که باید به سفر دور دراز بروید تا شاید بخود بیائید که اگر آب از این نظام تکان بخورد دشمن سیاه و سفید و چپ و راست نمی کندالبته در آن زمان که خداهرگز نیاوردپشیمانی برای امثال شماخیلی دیراست

    • واقع گرا گفت:

      متاسفم شما را هم باید با اقای شریعتمداری برای دنیادیدگی و کسب تجربه و دیدن واقعیت دنیا به سفر بفرستند.

    • ناشناس گفت:

      رایی که آقای روحانی آورد به  خاطر حمایت فتنه گرانی مثل آقای خاتمی و رفسنجانی بوده ،18 میلیون رای + 15 میلیون مردمی که به هر دلیل رای ندادن ،سرجمع میشه 33میلیون فتنه گر ومنافق البته از دید کیهان ، که اگه نسبت به 50 میلیون کل واجدین شرایط رای دادن درصد بگیریم میشه  66%مردم ایران!!!اینگونه که شما آقای شریعتمداری و مشوقین ایشان می گویید که نتیجه به ضرر کل نظام میشود ،واقعا تا امثال شریعتمداری هستند دیگر نیازی به بی بی سی و …. نیست . خدا همه ی ما را به راه راست هدایت بفرماید وانقلاب ما را تا ظهور حضرت مهدی از شر دشمنان اسلام وایران حفظ بفرماید .آمین .

    • سیاست گفت:

      نه اینشکلی فایده نداره، باید یه تور برا اقای برادر حسین و امثال اون راه بندازیم.که برن دور دنیا یه چرخی بزنن.
      اقا هرکی می خواد مجانی بره دور دنیا بیاد طرفداری برادر حسین رو بکنه.
      دوستان کی یادش میاد کارتون یوگی و دوستان رو که با کشتی پرندشون میرفتن دور دنیا

  11. ع ع م گفت:

    جناب آقای حائری:
    بنده دانشجوی سال های 71 تا 74 دانشگاه شیراز هستم. یادم نمی رود که برای اولین بار که در نماز جمعه شرکت کردم، کسانی که در اطراف من بودند با هر جمله ای که می گفتی، اظهار می کردند که ای کاش به حرفهای خودت نیز اعتقاد داشتی؟ چرا باید اینگونه عصبانی بشی؟ از زمین ها و باغ ها و مراکز تجاری و مکسن های بسیار در شیراز و … که بدون کمترین زحمتی و سهم الارثی صاحب شده ای که نگران نیستی؟ تیر جملات آقای شریعتمداری به کجای بدنت زخم زده؟ به عدالتت؟ داری؟ خداوکیلی خودت قضاوت کن، داری؟ به انصافت؟ ای کاش حرف های مردم بدخت شیراز توگوشت فرو می رفت؟ تو انی سالها ساکت بودی و شدی معلم اخلاق و در قم هم برای خودت بساطی دریت کردی، دیگه بسه.شریعتمداری بگه یا نگه، نه نیازی به قیم داریم و نه کرویم که واقعیت ها را نبینیم. اگه درک می کردی که بیکاران و معتادان، دختران و پسران مجرد با سنین بالا و فقرای بیچاره استان فارس، به مال و مکنت تو و امثالهم حسرت می خورند و صدقه هم به آنها نمی دهی، در این موقع زمانی به روی هیچ کس اخم نمی کردی. تو نگو تو این مملکت چه خبره، بلکه ما خودمان می دانیم که تو چرا به شریعتمداری پشنهاد سفر مارکوپلویی میدی. به اعتقاد بگو یا ملک یوم الدین، اگر انصادف داری.

    • !!!!!! گفت:

      اولا ایشون که این مطلب رو نوشتن یعنی محمد حسن حایری فرزند آیت الله حایری هستند.
      دوما ایشون سرمایه دار نیستند.
      اون کسی که میفرمایید مال و باغ و…. فرزند دیگر ایشون هستند که خود آیت الله حایری دستور دادن که اگر تخلفی کردن سریع قوه قضاییه رسیدگی کنند.
      پسر نوح هم با بدان بنشست… خود نوح که گناهکار نبود.
      کمی تحقیق کنید و بعد نظر بدهید.

  12. صادق گفت:

    حالا که نوبت به شما رسید همه لالمان بگیرند زیرا مملکت به خطر می افتد !
    عجبا ! از اصولگرایانی که اصلاح طلب بودند. خدا پدر منافقین را بیامرزد
    عجبا در این 8 سال هر چه سایت آقای توکلی و آقایان دیگر از فحش و ناسزا و … بی ادبانه کینه توزانه و … دادند سعه صدر ما این طرف آنقدر بالا بود که صبوری کردند و خون دل خوردند و هیچ نگفتند!
    حالا آقازاده حائری شیرازی حساب خیریه برای آقای شریعتمداری باز می کندتا خیرین او را به دور دنیا بفرستند!؟
    حالا همکاری با تخقیر و تمسخرمی گوید : چطور حال شما؟ من نماز نمی خوانم !
    همه بدانند حال امثال ما که نه اینوری هستیم و نه آنوری هیچ فرقی نکرده چه از ما باشد خونمان را در شیشه می کنند و تحقیر و بایکوت هستیم چه از شما باشد. پس دعا می کنیم خدا بر صبر ما همجنان بیفزاید.
    استاد ارجمند آقای شریعتمداری ما که جوان نیستیم که از گذشته آقایان خبر نداشته باشیم که چگونه دل امام را خون کردند . مدعیان ازادی اندیشه همیشه دیکتاتورهای روزگارانند.
    نمونه اش آمریکا که آخر ادعای آزادی و حقوق بشری دارد ‼!
    و الاخر– البته اگر نظر را بگذارید !!!

  13. مهاجر گفت:

    درود بر حاج حسین شریعتمداری ..

  14. ناشناس گفت:

    با تمام ادعای انصاف متاسفانه درسهای منطق و اصول که خواندی فراموش کردی برو از اول بخوان تارا ه انتقاد کردن منطقی را بیاموزی و برای نتیجه گیری به توهین کردن روی نیاوری حیف لباس پیامبر که تن امثال شماست .گفته اند تا چوب رو برمیداری گربه دزده حساب کار خودش رو میکنه .{البته بدور ازجون ایشون منظورم از گربه است }نکنه ایشون میترسه چوب قلم کیهان بطرف ایشون بره؟

  15. کامبیز گفت:

    چوب قلم امثال شریعتمداری در ….. خودحسین شریعتمداری جناب شریعتمداری دست از سرملت بردار

  16. محمد گفت:

    تعجب ميکنم از کساني که بر عليه سردار فرهنگي و نماينده مقام معظم رهبري بدون تحقيق وبا غرض ورزي صحبت مي کنند آيا آقاي شريعتمداري بدون سند حرف ميزند که البته نه .کجا رفتند فتنه گراني که تحمل اختلاف 11 ميليون راي مردم را نداشتند ولي ما اصول گرايان تحمل 250هزار اختلاف راي را داشتيم کجا رفتنند ياران قديمي مقام معظم رهبري که فرمان فتنه را صادر کردند پس به چه قسم بخوربم قسم به نامه بدون سلام و وسلام آقايان يا يا دستور فرمان فتنه را صادر کردن همسر ايشان را . بماند از فتنه آقازادهاشون . آيا ايشان نمي توانستند يک خط پيام تبريک بفرستند و کام مردم را شيرين کنند . شما خواهيد ديد که همين آقا فردا در مقابل رييس جمهور منتخب خواهد ايساد

  17. ناشناس گفت:

    سوسولهای باصداقت بهتر از نماز شب خوانان فتنه انگیزند. یکی در قنوت می گفت الهی لا تضق قلوبنا بعد اذ هدیتنا یکی جواب داد مسلمان تو اول ثابت کن که هدایت یافته ای . واقعا متاسفم بعد از هشت سال.

  18. محمد آيتي گفت:

    آقاي حائري شيرازي حرف دل يك ملتي را زد.

  19. یازهرا گفت:

    درود بر شما که حرف دل مردم را زدید …

دیدگاه شما