چهارشنبه 12 تیر 1392 - 13:59
سهیلا جلودارزاده :

اصولگرایان ضربه سختی خورده اند

عصر ایران –  سهیلا جلودار زاده یک نام آشنا در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی و خصوصا کارگری است . دبیر کمیته زنان خانه کارگر که سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده طبعا چهره ای اصلاح طلب به شمار می آید که شادمانی خود را از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری پنهان نمی کند. از او به عنوان یکی از کاندیداهای وزارت کار در دولت جدید نیز یاد شده اما این موضوع را با خانم جلودار زاده در میان نگذاشتیم چون با تاکیدات رییس جمهور منتخب درباره گمانه زنی های کابینه پیدا بود که وارد این بحث نخواهد شد. نماینده پیشین مجلس و فعال خانه کارگر واکنش های متفاوت اصول گرایان در روزهای پس از انتخابات را طبیعی می داند چرا که معتقد است ضربه سنگینی را متحمل شده اند. عصر ایران درباره این واکنش ها  سوالاتی را با جلودارزاده در میان گذاشته است:

*شاهدیم که برخی از چهره‌ها با لحنی دستوری رییس جمهور منتخب را مخاطب قرار می‌دهند و  ابایی ندارند گاهی لحن مطالبه گرانه به خود بگیرند در حالی که حامی رقیبان آقای روحانی بودند.

به نظر من این نوع رفتارها کاملا طبیعی است.

*طبیعی است؟!

بله، آن‌ها انتخابات را باخته اند و کاندیدای رقیب را با رایی بالا به عنوان رییس جمهور منتخب می‌بینند. من معتقدم رفتاری که از خود به نمایش می‌گذارند،ناشی از احساس ضربه ای بسیار سنگین پس از شکست است. از این رو عنان کار از کف داده و خودشان را گم کرده‌اند. البته این گروه از همان اول انقلاب هم به رفتار تخریبی عادت و اصرار داشت.

آن‌ها چون می‌دانند دولت آقای روحانی میرات دار خرابی‌های خودشان است، دست پیش را گرفته‌اند تا پس نیفتند. با نگاهی به شرایط کشور می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که در همه موارد حالت ورشکستگی دیده می‌شود.  به همین دلیل آقای روحانی را با لحن‌هایی خاص مورد خطاب قرار می‌دهند.

*چرا اصرار دارند روحانی را اصول گرا معرفی کنند؟

عرض کردم . به خاطر ضربه ای که از مردم خورده‌اند، نمی تواند اظهارات و رفتارشان را مدیریت کنند. بازنده انتخابات این روزها در تلاش است تا به نوعی خودش را نجات بدهد و به همین دلیل، به طور دائم اشتباه می‌کنند و حتی به تکرار اشتباه خود اصرار می ورزد.

*منظورتان این است که این تحرکات ادامه خواهد داشت؟

بعد از شروع به کار دولت روحانی، مهم این است که با مدیریت صحیح شرایط بتوانیم مشکلات را کم کنیم تا بلکه از این طریق مردم بتوانند با آرامش لازم زندگی کنند.

مردم ایران تحت هر شرایطی پشتیبان نظام و انقلاب هستند و به همین دلیل، تکلیف این است که حاشیه گریز باشیم و با استفاده از پتانسیل‌های موجود کارها را پیش ببریم. امیدوارم جناح مقابل دولت بعدی هم با در نظر گرفتن اینکه کشور شرایط خطیری را پیش روی خود می‌بیند، نگاه جناحی را کنار بگذارد و به دولت کمک کند، جون اعتقاد بنده این است که آقای روحانی حتما از توانایی موجود در جریان اصولگرایی هم استفاده خواهد کرد. دقیقا به همین دلیل است که این روزها جامعه را شاد و امیدوار می‌بینم.

*نگران نیستید که این امید در دل خود توقعاتی را نیز بپروراند و براورده نشدن این انتظارات مشکلاتی ایجاد کند؟

نه . چون مردم ما به رغم این که درگیر مشکلات هستند، به همان میزان هم اشراف دارند که گذر از این وضعیت کار دشواری است و می‌دانند دولت بعدی برای درست کردن ویرانه های دولت فعلینیاز به زمان دارد.

صریح تر بگویم مردم ما زیاده خواه نیستند و انتظارات معقولی دارند و حاضرند تا دولت مردمی را یاری رسانند تا بی نظمی‌های موجود را سامان دهند.

*شما از فعالین شناخته شده خانه کارگر هستید. این تشکل چه نقشی در دولت جدید ایفا می کند و ماجرای کاندیدای شما چه شد و از که حمایت کردید؟

کاندیدای اولیه خانه کارگر آقای حسین کمالی بود تا بتوانیم با استفاده از پتانسیل او در انتخابات حضوری جدی داشته باشیم. اما بعد از ثبت نام اقای هاشمی رفسنجانی، ایشان از شرکت در انتخابات منصرف شد و بعد از قضیه رد صلاحیت آیت الله، از آقای حسن روحانی حمایت کردیم و از این پس هم با تمام وجود در اختیار دولت هستیم تا همچنان در راستای خدمت به انقلاب فعالیت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ای بابا گفت:

    خانم شما اصلاح طلبا هم یجورایی محافظه کارانه از بودن با روحانی حرف میزنی که مبادا خراب کرد شمام خراب شین

  2. چشمه چنار گفت:

    بی سهیلا جان خودت تند نرو تب میکنی !!! فکر کنم همان خانه داری را ادامه بدی نفعش بهتره . میدانی یک لقمه نانی ولو خالی که شوهر و بچه ها از دست مادر بخورن چه لذتی داره تا از دست کلفت !!!! سیاستو میخای چکار !!! بهترین سیاست زن خانه داری است !! و بهترین خدمت زن به جامعه خانه داری است !!! فهمیدی گفتن بی سهیلا برای محیط زیست ذوق زده شدی . داری پرت و پلا میگی !!!!

    • سعید جراح گفت:

      به این میگن یکی از عقاید اصولگرایان متحجر. واقعا براتون متاسفم حالا که در انتخابات شکست خورده اید، همش به فکر تخریب شخصیتهای حامی رئیس جمهور منتخب هستید. قبل از رای گیری روحانی از نظر شماها آدم بدی بود تمام توانتان را گذاشتید که هر کسی قبول شود الا روحانی، ولی مردم با انتخاب خود درس خوبی به شما دادند. بعد از پیروزی روحانی همتون دارین داد میزنید که روحانی اصولگراست یا مشی اصولگرایی دارد و… اصلا مهم نیست که روحانی اصلاح طلبه یا اصولگرا، مهم اینه که مشی او اعتدالگرایانه است و با وجود ایشان امیدی هست که شرایط کشور از این فلاکت اقتصادی و روابط خارجی بیرون بیاد.

  3. مشاور امور بانوان گفت:

    بهترین زن چه کسی است ؟؟؟؟ بنظر من زنی که بتواند در عروسی ها خوب سرو بگوید و در مراسم عزاداری خوب شربه بگوید . بقیش مفت نمی ارزند . بنظرم جوانها در انتخاب همسر به این دو تکته توجه بکنند . زیبایی اصل نیست چون امروزه یک کرم ببک می تواند سیاهترین دختر را مثل نور چراغ کنه . اگر فیرال باشه دکتر …. ظرف یک هفته مثل هنرپیشه سینما بکنه اگر کوتاه قد باشه با یک کفش 20 سانتی بلندترین دختر میشه اگر لاغر باشه با قرصهای چاقی کلفت میشه بهر حال اولویت برای انتخاب دو معیار اولیه است !!!! جوانان درس بگیرن

  4. ع ع م گفت:

    جلودار زاده خانم:
    اینقدر خوش خیال نباش. آقای روحانی را ابتدا به ساکن خود اصلاح طلبان رد کردند. جنابعالی هم احتمالا یه لقمه چربی بهتون پیشنهاد شده که فرق اصلاح طلبی و اصول گرایی و سابقه افراد را فراموش کرده ای؟ سهلا خانم:

    اختلاف 260 هزار تا زیاده یا 13 هزار تا؟ تو کدوم دوره و بعد از کدوم شکست سیاسی حضرات از شهر و کشور و ده و پاره ده، فرار کردند. نمی خوام بگم خانه داری کن، اما هنر خانه داری می آموزه که اگه یه روز غذای درست و حسابی نداشتی، ناامید به کرامت خدا نباشی و اگر یه روز آش پلو میل کردی باید به فکر روز نداری هم باشی. الان نمی دونم فکر می کنی روزیه که آش و پلو میخوری یا به امید آش و پلویی. سهیلا جان: حسن آقا اصلاً و اصالتاً راست سنتی است.حالا چه شما حمایتش میکردی چه دور میشدی. خودت هم خوب می دونی که این تو بمیری از اون تو بمیرها نیست. اگر امروز اصولگرایان از احمدی نژاد دوری می جویند، این هم از حماقتشان است. در آینده ای نزدیک میبینی که چطور دم از شجاعت و پایمردی و مدیریت احمدی نژاد خواهند زد. شاید بگی من کدوم طرفی هستم. من اصول گرای مقتدر و روراستی هستم که دوست دارم مثل هاشمی مقتدارانه نظر بدهم و مثل احمدی نژاد روی حرفم بمونم. حاج خانم: این نسیمی که کشور را فرا گرفته از بد حادثه فقط دم اصلاح طلبان را خنک کرده و خیلی زود هوای گرم هم میرسه.به شوهرت یا بچه ها بگو کولر خونه را تمیز کنند، نیاز میشه.

  5. سياست گفت:

    جلودارزاده خانم كانديد اصلاح طلب ها اقاي عارف بود كه ده درصد بيشتر راي نداشت

دیدگاه شما