چهارشنبه 12 تیر 1392 - 11:23

جوان گچسارانی شرکت نفت و گاز را خبرساز کرد

رئیس اداره آموزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: نخستین کتاب تخصصی فارسی کشور در زمینه «کمپرسورهای پیچشی صنعت نفت» توسط یک پژوهشگر گچسارانی شاغل در این شرکت نفتی منتشر شده است.

خبرگزاری فارس: انتشار نخستین کتاب تخصصی کمپرسورهای پیچشی در کشور توسط جوان گچسارانی

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از گچساران، فیض‌الله فروغی‌زاده امروز در حاشیه برگزاری سمینار کمپرسورهای پیچشی در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: اهمیت استفاده از این نوع کمپرسورها در صنعت نفت و گاز به حدی است که برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در این موضوع نیاز صنعت نفت است.

برگزاری سمینار کمپرسورهای پیچشی در شرکت نفت و گاز گچساران

وی افزود: هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری کمپرسورهای رفت و برگشتی و میزان بالای مصرف انرژی در این دستگاه موجب شده که امروزه استفاده از کمپرسورهای پیچشی بدلیل کارایی بالا و هزینه پائین تعمیرات و نگهداری، مورد توجه کارشناسان صنعت نفت قرار گیرد.

رئیس اداره آموزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: از گذشته تاکنون استفاده از کمپرسورهای رفت و برگشتی با همه ایرادات فنی که داشته‌اند به صورت یک امر متداول در صنعت نفت و گاز تبدیل شده؛ به طوری که کارخانه‌های در حال احداث نیز اقدام به سفارش این کالا کرده‌اند.

فروغی‌زاده بیان کرد: نیاز صنعت نفت و گاز به متخصصان داخلی در کارهای پژوهشی بسیار محسوس بوده و در این میان امر آموزش در ایجاد یک بستر مناسب برای خودکفایی و استفاده از تکنولوژی‌های نو نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی هدف از اجرای این گونه سمینارها را آشنایی کارکنان صنعت نفت با تکنولوژی‌های روز دنیا عنوان کرد و ابراز داشت: در سال گذشته بیش از 18 سمینار علمی و آموزشی در شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش شرکت نفت و گاز گچساران معتقد است آموزش در هر سازمانی محور توسعه پایدار بوده و در افزایش سطح تولید و بالا بردن کیفیت حرف اول را می‌زن.

فروغی‌زاده یادآور شد: بالاترین تا پائین‌ترین فرد در یک سازمان باید در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولید آموزش‌های لازم را کسب کنند.

شرکت نفت و گاز گچساران شش کارگاه و آزمایشگاه فعال دارد

وی از تجهیز کلیه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی شرکت نفت و گاز گچساران در سال 91 خبر داد و افزود: در حال حاضر شش کارگاه و آزمایشگاه آموزشی در اداره آموزش این شرکت فعال است.

فروغی‌زاده گفت: نخستین کتاب تخصصی فارسی کشور در زمینه “کمپرسورهای پیچشی” صنعت نفت توسط یک پژوهشگر گچسارانی منتشر شده است.

وی تصریح کرد: «حمزه صبری» از کارکنان شاغل در اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز گچساران بوده که توانست با انتشار این کتاب گام مؤثر و مهمی در زمینه آموزش این نوع کمپرسورها بردارد.

وی ادامه داد: کار تدوین کتاب « کمپرسورهای پیچشی» در مدت چهار سال به طول انجامید و با تیراژ افزون بر دو هزار نسخه توسط انتشارات چویل منتشر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54434
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما