سه شنبه 11 تیر 1392 - 21:49

خریدهای به درد نخور رویانیان

روزنامه تماشا: پرسپولیس برای لیگ سیزدهم، تا اینجا 9 خرید داشته است. خریدهایی که جز مهدی سید صالحی بین 20 تا 25 ساله هستند. علاوه بر این 13 بازیکن جدایی شان از این تیم قطعی شده و ممکن است در روزهای آینده با جدایی انصاری فرد این لیست طولانی تر هم بشود. از طرفی پرسپولیسی ها هنوز 3 سهمیه لیگ برتری برای خرید بازیکن در روزهای پایانی نقل و انتقالات دارند.

با همین نقل و انتقالات فعلی می توان نتیجه گرفت پرسپولیسی ها فصل آینده در خط هافبک و حمله، با ترکیب کاملا جدیدی بازی می کنند. این خرید و فروش های پرتعداد در شرایطی انجام می شود که رویانیان قبل از پایان لیگ دوازدهم تاکید کرده بود سرخپوشان این فصل تغییرات زیادی نخواهند داشت.

رویانیان که اوایل لیگ یازدهم صندلی ریاست پرسپولیس را به دست آورد، بیشتر شهرتش در فوتبال ایران را مدیون نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی است. او اولین بار نیم فصل لیگ بازدهم بازیکنانی مثل پولادی، آودوکیچ، زاید و هوشیار را به پرسپولیس آورده و با رفتن استیلی هم راه برای بازگشت مهدوی کیا هموار شد. از بین 7 خرید رویانیان، در حال حاضر فقط دو نفر در پرسپولیس باقی مانده اند.

مهرداد پولادی و حسین کنعانی که در این سال ها هیچ وقت فرصت بازی پیدا نکرده است. مدیرعامل پرسپولیس ابتدای لیگ دوازدهم هم با 15 خرید که بیشترشان ستاره های سرشناس بودند، یک رکورد زد. با وجود این علاوه بر نتایج ضعیف، 9 نفر از این 15 نفر خیلی زود پرسپولیس را ترک کردند.

6 بازیکنی که در پرسپولیس باقی مانده اند هم مثل 2 بازیکن باقی مانده از لیگ یازدهم مدافع یا دروازه بان هستند. از 6 خرید رویانیان در نیم فصل لیگ دوازدهم هم فقط حقیقی و رضا محمدی در تیم سال آینده دایی حضور دارند.

جوان های تبلیغاتی

سعید قدمی، حسین کنعانی، افشین اسماعیل زاده، امیر عابدزاده، فرشاد احمدزاده و روزبه چشمی بازیکنانی بودند که پرسپولیس در این مدت با عنوان «جوانگرایی» به تیمش آورده اما هیچ کدام در این تیم جایگاهی پیدا نکردند. این 6 بازیکن در این سالها، مجموعا فقط در 3 بازی برای پرسپولیس به میدان رفتند. از بین خریدهای جوان پرسپولیس فقط محمدرضا خانزاده توانست جایگاهی در ترکیب پرسپولیس حداقل به عنوان یک بازیکن ذخیره پیدا کند. او با وجودی که در پرسپولیس معمولا نیمکت نشین بود از طرف کی روش به تیم ملی هم دعوت شد.

هافبک و حمله، پاشنه آشیل

رضا حقیقی، تنها خرید رویانیان در خط هافبک و حمله است که هنوز در پرسپولیس بازی می کند. در لیگ یازدهم، پرسپولیسی ها بحرانی جدی در خط حمله داشتند. علی کریمی و محمد نوری دو هافبک این تیم بهترین گلزنان و پاس گل دهندگان پرسپولیس بودند. ایمون زاید باوجود آمار خوبی که داشت نتوانست این مشکل را برطرف کند. در لیگ دوازدهم هم رویانیان مهاجمانی مثل انصاری فرد و قاضی را سرخپوش کرد اما آنها هم موفق نبودند.

در خط هافبک هم سرخپوشان جز کریمی و نوری که قبل از حضور رویانیان در این تیم بودند، آمار خوبی نداشتند. رویانیان در این سال ها 14 هافبک و مهاجم به پرسپولیس آورده اما جز حقیقی، همه آنها پس از مدت کوتاهی به تیم دیگری رفته اند. بازیکنانی که بین آنها ستاره های لیگ برتر، لیگ یک، بازیکنان خارجی و … دیده می شد اما هیچ کدام دوای درد پرسپولیس نبودند.

آمار ضعیف

از 28 خرید رویانیان در این مدت، 18 نفر از این تیم جدا شده اند و 10 نفر هنوز پیراهن پرسپولیس را بر تن می کنند. از این 10 نفر، 3نفر دروازه بان اول، دوم و سوم پرسپولیس هستند. 6 نفر هم در خط دفاعی بازی می کنند. ماهینی، سید جلال، بنگر و پولادی به عنوان 4 دفاع احتمالی تیم دایی، خانزاده پدیده جوان این تیم و کنعانی که احتمالا فصل آینده هم فقط نامش در لیست سرخپوشان خواهد بود.

رضا حقیقی، تنها نماینده خط هافبک و حمله خریدهای رویانیان است. او که در لیگ دوازدهم بدون داشتن مربی بازیکنان سرشناس لیگ را می خرید، در این سال ها نتوانسته هیچ مهاجم موفقی به پرسپولیس اضافه کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما