دوشنبه 10 تیر 1392 - 19:21

پیشنهاد 7 و نیم میلیاردی به رحمتی!

دیرعامل باشگاه استقلال درباره وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان این تیم توضیح داد.

 به گزارش بویر نیوز به نقل از ایسنا، علی فتح‌الله‌زاده در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازیکنان فصل قبل استقلال و بستن تیم گفت: ما فصل قبل چهار روز مانده به پایان فصل نقل و انتقالات تیم را گرفتیم و بازیکنان خوبی هم جذب کردیم. تیم هم در نهایت با بدشانسی نایب قهرمان شد اما امسال در سکوت و آرامش کامل کارهایمان را کرده‌ایم و تیم خوبی بستیم. 70 – 80 درصد بازیکنان تیم ستاره‌اند. ما بیشتر بازیکنان را حفظ کرده‌ایم و سه چهار بازیکن جدید هم اضافه خواهند شد.

وی افزود: با نکونام و رحمتی صحبت‌هایی انجام داده‌ام و تا آخر هفته قراردادشان تمدید می‌شود و به تیم اضافه می‌شوند. یکی، دو بازیکن خارجی را هم در نظر داریم که یکی از آن‌ها با تیم تمرین می‌کند و اگر با او به توافق رسیدیم، به ما ملحق خواهند شد. در کل امسال قوی‌تر از فصل قبل هستیم چون باید در جمع هشت تیم برتر آسیا حضور داشته باشیم و تیم حتما باید تقویت می‌شد که تا حدودی هم شده است. از همین رو دو، سه بازیکن سطح بالا باید جذب کنیم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگاران درباره نکونام و رحمتی تاکید کرد: ما از اول هم با این دو بازیکن به توافق رسیده بودیم اما قبل از شروع فصل می‌خواستیم یک سری شیطنت‌ها و سوء تفاهم‌هایی که وجود دارد را حل کنیم اما دیدیم این دو بازیکن نسبت به هم ارادت خاصی دارند و برخی به دنبال این بودند بین آن‌ها جدایی بیندازند. امروز بعد از چند جلسه فهمیدم که رابطه‌شان مثبت شده و طی فردا و پس‌فردا قراردادشان قطعی می‌شود. شایعاتی هم که وجود داشت و می‌گفتند رحمتی خواسته نکونام نباشد، صحت ندارد. ما با هر دو بازیکن قرارداد می‌بندیم. مشکلی هم از اول وجود نداشت. به هر حال رحمتی پارسال ما را نمی‌شناخت و حتی در آستانه قرارداد با تیم‌ دیگری هم قرار گرفت اما امسال با روحیه ما آشناست.

وی در ادامه نسبت به رقم‌های پیشنهادی باشگاه‌های صنعتی به بازیکنان اعتراض شدیدی کرد و افزود: یکی از دوستان عزیزم رقم 7 و نیم میلیارد برای سه سال را به مهدی رحمتی پیشنهاد کرده است. البته رحمتی زرنگ شده و صدای ضبط شده این پیشنهاد را هم دارد. البته من از دادن این پیشنهاد به رحمتی ناراحت نشدم چون می‌دانستم او نمی‌رود. نکونام هم همین طور. من فردا یا پس فردا با این دو قرارداد می‌بندم.

مدیرعامل استقلال همچنین درباره شایعات مربوط به بازگشت مجتبی جباری به تیم توضیح داد: مجتبی بازیکن بزرگ و خوبی است اما آیا زیدان برای باشگاهش تعیین تکلیف می‌کند یا مسی که اعجوبه فوتبال دنیاست چنین صحبت‌هایی درباره باشگاهش می‌کند؟ من رابطه‌ام با جباری خوب بوده اما اصل و اصولی داریم. این دلیل نمی‌شود بازیکن هرچقدر بزرگ باشد حرف‌های بی‌جایی بزند و بگوید باشگاه وضعیت مسخره‌ای دارد و از بازیکنان سوء استفاده می‌کنند. کل بودجه ما 18 میلیارد بود که تنها 8.5 میلیاردش را وزارتخانه تقبل کرده است. شما ببینید ما با چه بدبختی پول درمی‌آوریم. البته این صحبت‌ها در شان خود جباری هم نبود.

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: من با او قهر نیستم اما اصولم را زیر پا نمی‌گذارم. اگر مشکل، شخصی باشد، گذشت می‌کنم اما توهین به باشگاه را هرگز قبول نخواهم کرد و خودم را مکلف می‌دانم که با او قرارداد نبندم. او خودش باید متوجه شود که نمی‌تواند این حرف‌ها را بزند.

وی همچنین درباره صحبت علی امیری که گفته بود فتح‌الله‌زاده به همراه قلعه‌نویی و جباری امشب جلسه برگزار می‌کنند، اظهار کرد: من امشب با قلعه‌نویی جلسه دارم چون باید برنامه اردوها را مشخص کنیم. به من نگفتند که جباری هم در جلسه هست. اگر او بیاید با علی امیری هماهنگ کرده است. جباری باید با کادر فنی صحبت کرده و اظهاراتش را اصلاح کند.

مدیرعامل استقلال همچنین درباره وضعیت پژمان منتظری و خسرو حیدری توضیح داد: پژمان با تیم چینی تقریبا به توافق رسیده اما به دلیل فاصله زیاد شروع فصل چین، او می‌تواند نیم فصل اول را در استقلال بازی کند. خسرو هم بازیکن استقلال است و اگر مثل آندو پیشنهاد خارجی خوبی داشته باشد، از تیم می‌رود. البته اگر خسرو برود، من بازیکن راست زیادی در نظر دارم که جایگزینش کنم. می‌خواهید همین الان از جیب راستم آن‌ها را دربیاورم (با خنده).

فتح‌الله‌زاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بالاترین رقم پیشنهادی بازیکنان به باشگاه چقدر بوده است، گفت: پیشنهاد یک میلیارد و 700 میلیونی به ما دادند که ما عذرخواهی کردیم. متاسفانه بعضی از باشگاه‌های صنعتی به ما که هیچ به خودشان هم رحم نمی‌کنند. مگر می‌شود پرسپولیس و استقلال به یک بازیکن پیشنهاد یک میلیاردی و 200 میلیونی بدهند اما یک باشگاه دیگر همان بازیکن را با رقم یک میلیارد و 100 میلیون جذب کند؟ آرش افشین هم به همین شکل به تیم دیگری رفت. رقم او بالا بود و ما عذرخواهی کردیم. ما خدا را داریم. پارسال نصف پرسپولیس هم خرج نکردیم اما قهرمان شدیم. بعضی‌ها از هول حلیم به دیگ می‌افتند. اگر از من بپرسند چقدر بدهی دارید مثلا می‌گویم 4 میلیارد اگر یک ماه بعد همین سوال را مطرح کنند می‌گویم 25 میلیارد اما کسی که می‌خواهد خودش را مطرح کند می‌گوید دیدید چه گفت؟ آخر عزیزم من زمانی که گفتم 4 میلیارد بدهی دارم قبل از پایان فصل بود اکنون فصل تمام شده و بدهی‌هایش مانده و قراردادهای فصل بعد. از طرفی هم از همه جا ما را زیر نظر دارند. یک چک می‌کشیم 30 جا ما را زیر نظر می‌گیرند. به اعتقاد من مظلوم‌تر از مدیر استقلال در این چند سال نبوده است. خب رویانیان به همه بازیکنانش پورشه داده که الان یکی از آن‌ها با همین پورشه به تمرین استقلال می‌آید.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ رویانیان گفته که فتح‌الله‌زاده ایرلاین خریده است، باید بگویم ایرلاین اصلا خریدنی نیست. شما به جملات توجه کنید. ما 15 سال پیش ایرلاین گرفتیم اما با توجه به شرایط و تحریم‌ها دیدیم سودی ندارد و نخواستیم خودمان را درگیر کنیم و کنار کشیدیم. البته من انتقادی به کار رویانیان ندارم اما صداوسیما مناظره‌ای بگذارد و یاعلی بگوییم و ثابت کنیم که نمی‌توان از فوتبال 40 میلیارد درآمد کسب کرد. اگر می‌شد پس ما شوت بودیم. الان مدیری جرات دارد بگوید 40 میلیارد که نه، 20 میلیارد درآمد کسب می‌کند. من در مناظره ثابت می‌کنم که این شدنی نیست. من 10 میلیارد درآمدزایی داشتم و آن را در بوق و کرنا کردم چون افتخارم بود. من واقعا درخواستم از آقایان این است که صادق‌تر باشند و فوتبال را بیش از این آلوده نکنند. این پولی که از کارخانه‌های صنعتی به بازیکنان می‌دهید برای کارگران است. آه کارگرها دنبال تیم‌تان نباشد. ما حد و حدودی داریم و از رییس جمهور فعلی و منتخب می‌خواهیم تکلیف این باشگاه‌ را مشخص کند. نمی‌شود که به 3 میلیارد بدهند و به یک باشگاه صنعتی 25 میلیارد. اگر مدیرعامل این باشگاه می‌گوید 25 میلیارد هزینه نکرده، من به رییس جمهور قبلی و منتخب ثابت می‌کنم که دروغ می‌گوید. اصلا یکی یقه من را بگیرد و بگوید ادعایت را ثابت کن. آقایان شهامت داشته باشند و بگویند 25 میلیارد هزینه کرده‌اند. معلوم است که من نمی‌توانم با سه میلیارد تیم ببندم و این آقایان با 25 میلیارد.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه علی حمودی هم به خاطر پول زیاد از استقلال رفت افزود: وقتی یک تیم به بازیکنم می‌گوید یک میلیارد و 400 میلیون می‌دهم شما جای او باشی در تیم می‌مانی؟ این مساوات نیست. الان دیگر کف قراردادها 2 میلیاردی است. مبلغ‌ها جوری بالا رفته که نمی‌توانیم آن‌ها را به قبل بازگردانیم. باید ثبات مدیریتی باشد تا ما بتوانیم روی بازیکنان پایه کار کنیم. اما وقتی من نمی‌دانم فردا هستم یا نه چطور می‌توانم این کار را انجام دهم. 20 سال پیش با بایرلورکوزن در ارتباط بودم و الان هم که به آنجا می‌روم می‌بینم با وجود کسب نکردن قهرمانی در این 20 ساله هنوز آدم‌های 20 سال پیش در باشگاه هستند.

مدیرعامل استقلال در پایان درباره وضعیت ساموئل گفت: ساموئل به احتمال زیاد در تیم می‌ماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=53868
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    یا من دیوونه شدم ییا شما یه چیزیتن شده و دارت مصاحبه خیالی می نویسید سال قبل مگه استقلال قهرمان نشد؟؟؟چرا فتح الله زاده گعفته با بدشانسی نایب قهدمان شدیم؟

دیدگاه شما