دوشنبه 10 تیر 1392 - 10:20

رئیس ستاد خاتمی:فکر نمیکنم ابلاغ یا عکس برای آدم هویت بسازد/ اولویت ما توسعه استان است نه تعیین استاندار

مهندس محمدی تبار یکی از تحلیلگران و فعالان سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد ، روزنامه نگار و از نویسندگان با سابقه است.

خبرنگار «بویر نیوز» طی گفتگویی مشروح نظرات ایشان را پیرامون مسائل مختلف جویا شده است که در ادامه می آید: v3

*  لطفا خودتان را معرفی کنید. سوابق و فعالیت های خود را بیان بفرمایید:

وحید محمدی تبار  دانش آموخته مهندسی کشاورزی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی – کارشناس استانداری کهگیلویه و بویراحمد- نويسنده

*  ابتدا تعریفی کوتاه از اصلاح طلبی و چارچوب های آن داشته باشد.

اصلاح طلبی یک فرایند اجتماعی و یک رویش اجتماعی ست که در “پالیتی جامعه” شکل گرفته و ریشه در باورها و فرهنگ های جامعه دارد. اصلاح طلبی بنوعی همان “امر به معروف و نهی از منکر” است.اصلاح طلبی معیار و پارامتر دارد: به صرف یک رای دادن به خاتمی یا روحانی ، که ملاک اصلاح طلبی نمی شود. اصلاح طلب کسی است که در همه شرایط اصلاح طلب باشد در شرایط سخت اصلاح طلب بودن ملاک است نه در شرایط پیروزی .اصلاح طلبی در کنج عزلت زیباست نه در اوج قدرت.  اصلاح طلبی یعنی داشتن ثبات فکری و عقیدتی برگرفته  از آموزه های دینی و عناصر هویتی انقلاب اسلامی. اصلاح طلبی یعنی حرکت بر محور مبانی اصیل انقلاب اسلامی و اندیشه های معمار کبیر انقلاب  یعنی حضرت امام خمینی (ره) . اصلاح طلب کسی است که دنبال بهبود شرایط موجود هرجامعه ای است.

برای یک اصلاح طلب ولایت فقیه و قانون اساسی ،اصل است و باید در سایه رهنمودهای ولی فقیه برمحور قانون حرکت کند. اخلاق گرایی ، راستگویی و درست کرداری یعنی اصلاح طلبی کسانی که دنبال سهم خواهی ، انحصار طلبی و فرصت طلبی اند، اصولا از دایره اصلاح طلبی خارج اند. اصلاح طلبی یعنی اعتقاد به تکثر و تنوع فکری در جامعه، یعنی فضای باز سیاسی ، فرهنگی و تحزب گرایی در چارچوب قانون اساسی، اصلاح طلبی یعنی کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد ، فرهنگ ،هنر ،موسیقی ،سینما و …

اصلاح طلبی مخالفت با نظام و ساختار شکنی نیست بلکه یک حرکت مردمی و مسالمت آمیز برای گردش و پالایش قدرت اجرایی و نهايتا تقويت بنيه نظام است.

*  چگونه می توانیم از ظرفیت های دولت تدبیر و امید برای رشد و شکوفایی استان بهره ببریم؟ مقدمه و لازمه کار را چطور باید فراهم کنیم؟ نقش نخبگان و مسئولان استانی را تشریح کنید:

مقدمه کار یک کلام است؛ با کلان نگری همدیگر را تحمل کنیم.

همانطور که همه نیروها و گرایشهای سیاسی بر حضرت آیت الله ملک حسینی وفاق و همدلی نشان دادیم، بیاییم بر توسعه و پیشرفت استان ، وفاق و همدلی نشان دهیم اما صادقانه و عملگرایانه.در دولت تدبیر و امید پتانسیل های بالای داریم ،در مجلس هم نمایندگان فعالی داریم بخصوص دکتر تاجگردون که از ستون های مجلس اند، نخبگان و بزرگان بسیاری داریم چه برخی مدیران سابق و چه نمایندگان سابق اگر همین ها با هم بر توسعه استان “هم رای” شوند، استان مان گلستان می شود.فضای استان باید از “سیاست زدگی” به “خردورزی و سیاست ورزی” بدل شود.اتهام پراکنی های سیاسی و کارشکنی ها باید به صفر برسد.هم ما که برنده انتخابات ریاست جمهوری هستیم و هم آنها که بازنده اند ، باید یاد بدهیم که “ظرفیت داریم” ، اخلاق پیروزی و شکست را رعایت کنیم. یکسویه نگری ، افراط و تقابل را کنار بگذاریم… و نهایتا اخلاقگرایی پيشه كنيم.

*  شما در زمان آقای خاتمی رئیس ستاد بودید. ظاهرا پیشنهاد ستاد عارف را هم داشتید. چرا در این انتخابات چنین نقشی ایفا نکردید (ریاست ستاد اصلاح طلبان) ؟

 من ریس ستاد استانی بودم آنهم جوانترین در کشور و با ابلاغ ریس جمهور خاتمی حالا با یک ابلاغ چه شد ؟ به کجا رسیدیم؟ مردم که بخاطر من رای به خاتمی ندادند. حالا ستاد روحانی یا عارف به نظر من  نقش کمی  در جمع آوری آرا داشتند. مردم خودشان به تغییر روند اجرایی در کشور رای دادند. البته از ستادی که یکی دو روز قبل از انتخابات تشکیل می شده نباید هم انتظاری داشت.  نخبگان ، شخصیتها و احزاب هم نقش داشتند و نقش کلیدی آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی در کنار رفتن دکتر عارف و حمایت صریح از دکتر روحانی بستر ساز خلق حماسه سیاسی شد. البته اگر درایت و مدیریت مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان در طول فرایند انتخابات نبود ، رسیدن به این شرایط قطعا ناممکن بود.

بعد از ستاد آقای هاشمی به بنده پیشنهاد شد، ولی گفتم تا ائتلاف صورت نگیرد و یکی نشوند کاری نمی کنم ،کل تلاش من بر محور ائتلاف بود ، اعتقادم هم “يكي شدن” عارف و روحانی بود، چون تجربه انتخابات 84 و حضور همزمان آقایان معین ، مهرعليزاده ،کروبی و هاشمی و شکست اصلاح طلبان، دیگر نباید تکرار می شد.در ستاد روحانی هم کمیته امور شهرستانها را برایم  ابلاغ زدند، ولی بنده خودم هستم و فکر نمیکنم چند تا ابلاغ یا عکس برای آدم هویت بسازد ترجیح میدهم خودم باشم.

112

*  بنظر شما استاندار را  اصلاح طلبان مشخص خواهند کرد؟ استاندار بومی باشد بهتر است یا غیر بومی؟ چرا؟

اولويت امروز ما تعيين استاندار نيست؟ اولويت ما توسعه استان است. بررسي نيازهاي كلان استان است. ما نياز به پالايشگاه ، پتروشيمي ، اتوبان و كارخانه ، توسعه صنعت ، کشاورزی و … داريم ،بايد راههاي تحقق اين موارد را پيگير باشيم.

گرچه پس از 8 سال حاكميت اصولگرايان امروز عرف جاري جامعه و فضاي افكار عمومي خواهان حضور اصلاح  طلبان در مديريت اجرايي استان و كشور است، اما به نظر من اصلاح طلبان اصولا نبايد  دنبال سهم خواهي باشند، ولي اگر دكتر روحاني از اصلاح طلبان كمك خواستند، دريغ نكنند.

  مهم نیست کی استاندار باشد مهم این است که مکانیسم تعیین استاندار و روند مدیریتی استان چگونه باشد. ما به “مدیریت علمی و توسعه” یافته نیاز داریم، 16 سال است من این حرف را میزنم تمام بیانیه ها ،مقالات و سخنرانی های دوران دانشجویی ام و بعدش موجود است و ترجیح بند همه آنها “فقدان مدیریت علمی و توسعه یافته” در استان بوده است. مهم نیست اصولگرا یا اصلاح طلب ، مهم این است که مدیریت، علمی و توسعه یافته باشد.نگرش طایفه ای، قبیله ای و شهرستانی نداشته باشد . نه اینکه فکر و گرایش سیاسی نداشته باشد.فکر و گرایش سیاسی داشته باشد اما در کار اجرایی و تصمیمی که برای استان و مردم میگیرد آنرا دخل و تصرف ندهد. وقتی سرمازدگی در مرکبات در باشت نیاز به توجه ویژه دولت دارد یا وقتی سیل در بهمئی نیاز به فلان تمهدات یا اعتبارات دارد باید با نگاه عادلانه عمل کرد . استاندار بومی باشد بهتر اما “برنامه داشتن” مهم تر است تا بومی و غیره بومی بودن…

v2

عوض کردن فله ای مدیران فقط پاک کردن صورت مسئله است و اول باید روند و ریل مدیریتی عوض می شود. ما برای توسعه استان باید یک “برنامه و یا یک منشور بلند مدت” داشته باشیم که نگرشهای سیاسی و قومی در آن دخیل نباشد و صرفا کار کارشناسی و یک برنامه علمی و بلند مدت باشد نه یک برنامه نمایشی و زودگذر

ما بایستی نه تنها بین مسایل سیاسی و توسعه استان تفکیک قایل شویم بلکه باید “سیاست” را در “خدمت توسعه” همه جانبه استان بکار بندیم. ما باید ساختارهای سنتی، قومی و “مناسبات غیره علمی” در ساخت قدرت، سیاست، فرهنگ و حتی هنر استان را متحول کنیم آنهم با محوریت توسعه “علمی فرهنگی”… ما باید بسترهای مناسب جهت جذب سرمایه گزاری های خارجی و داخلی را فراهم آوریم…. خیلی از سرمایه گزاران استان به دلیل اینکه نمی توانسته اند در ساختارهای استان کار کنند سرمایه های خود را برداشته اند و به فارس، خوزستان، اصفهان و… رفته اند ما بایستی با تلاش عظیم و تحولات ساختاری جدی نه تنها نیروی متخصص انسانی و ثروت شان را بازگردانیم بلکه زمینه را برای جذب سرمایه گزاران از سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور را فراهم آوریم. انصاری لاری استاندار اسبق فارس می آمد از تمامی ظرفیت اقتصادی و نفوذ لاریهای مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس برای توسعه شیراز استفاده میکرد… شجاعپوریان نماینده سابق بهبهان نیز از سرمایه، نفوذ و اعتبار بهبهانیهای خارج کشور برای ساخت دانشگاه، دارالقران، بیمارستان و…. بهره میگرفت… چنین نگرشی باید در “ساخت قدرت سیاسی و پارلمانی” استان جا بیافتد.

اگر مدیریت کلان استان بومی باشد قطعا بهتر است اما این مستلزم وفاق و همدلی فراگیر نیروها و نخبگان استان است. ما در طول پنج دهه گذشته – که استان شده ایم – تا حالا یک وزیر در هیچ کابینه ای نداشته ایم، چرا ؟ تازه وقتی برخی بچه های مستعد استان که میخواستند وزیر یا معاون ریس جمهور و حتی استاندار بشوند، بیشتر مخالفتها و کارشکنی ها از درون استان شکل گرفته… (برای تمامی حرفهایم استناد دارم که فرصت بیان نیست) من معتقد ام تا انسان به لحاظ شخصیتی توسعه یافته نباشد، تحمل رشد و توسعه دیگران را هم ندارد. ما باید تلاش کنیم انسانهایی توسعه یافته باشیم. “توسعه پایدار” بدون”نیروی انسانی توسعه یافته”، ناممکن است. این حرفها را من سال 13۸۱ زدم و حالا تکرار میکنم.

این تنگ نظریها و توسعه نیافته گی ها همیشه بوده و هست و ربطی به جریانات اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد بلکه زاییده ساختارهای فرهنگی و عشیره ای درون استان است. ما باید این فرهنگ را در استان جا بیانداریم که نیروهای شایسته، کاردان و نخبگان، فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی در راس امور باشند.

ما به آدمی نیاز داریم که از “دریچه تنگ سیاست” به “افق توسعه” نگاه نکند، آدمی که “اعتلای نیروی انسانی” و “توسعه متوازن و پایدار” را بر سیاست، مسایل خطی و قومی ترجیج دهد…

*  موضع نمایندگان استان را در انتخابات چطور ارزیابی می کنید؟

ارزیابی اصلی را مردم استان کردند. آقای  تاجگردون که از دکتر روحانی حمایت کردند و حوزه انتخابیه اش، دکتر روحانی بالاترین درصد آرا  را داشت. آقای بزرگواری و زارعی از ولایتی حمایت کردند و این خود نشان از نوعی درایت و پرهیز از افراط گری بود. روحانی در گچساران و باشت حدود 60 درصد و دکتر ولایتی در کهگیلویه ، بهمئی، لنده و چرام حدود 6 درصد و در بویراحمد و دنا حدود 5 درصد رای داشتند. ولی به نظر من در مجموع موضع نمایندگان خوب بود. دکتر ولایتی نقش خوبی در ایجاد فضا برای پیروزی روحانی ایفا کرد  و در مناظره سوم ، نفر دوم بود و با سوابق و شخصیت متین و واقع گرایی که داشتند آدم مثبتی است.که قطعا از ظرفیتهای دکتر ولایتی در دولت آتی استفاده می شود.

*  دولت آقای روحانی چند روز دیگر شکل خواهد گرفت. فرزندان کهگیلویه و یوراحمد چقدر مستحق هستند جایگاه با ارزشی در این دولت داشته باشند؟ (از نظر تخصص و توانایی)

ما بهترین استعدادهای انسانی را داریم بهترین منبع نفت و گاز و منابع طبیعی را داریم ولی سهم ما در کابینه ها صفر بوده؟ چون خود زنی میکنیم همدیگر را تخریب میکنیم همیشه فکر میکنیم مرغ همسایه غاز است؟ میتوانم حداقل 5 وزیر و 10 استاندار از بچه های استان معرفی کنم که توان و استعدادشان در کشور بی نظیر است اما چون زادگاهشان کهگیلویه و بویراحمد است نظام از توان مدیریتی شان در سطح کلان بی بهره مانده است.نمیخواهم اسم ببرم اما امیدوارم دولت تدبیر و امید از تمامی استعدادها و پتانسیل های نیروی انسانی در سطح ملی و استانی برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

*  با انتخاب دکتر روحانی امید در جامعه جاری شده است. ایشان چقدر می توانند با کلید تدبیر قفل مشکلات کشور را باز کنند. چقدر زمان می برد تا وضع مردم بهبود یابد؟

انتخابات اخیر نظام را در داخل و خارج بشکلی تازه و نو با ، افتخار نشان داد . اتهام تقلب و انتخابات غیر آزاد را ، از دامان جمهوری اسلامی زدود و تمام رسانه های غربی و آمریکایی را در بهت فرو برد  و دیگر بهانه ای برای زیر سئوال بردن انتخابات درجمهوری اسلامی ندارند. یک “اعتماد ملی” در کشور شکل گرفت حتی تیم ملی فوتبال و والیبال، جور دیگر ظاهر شدند و بدون تردید این حماسه سیاسی بر روحیه اعتماد بنفس بازیکنان تیم های ملی هم تاثیر مثبت داشت. نگاه های تازه به ایران شکل گرفت کم کم با درایت و خردورزی دولت آتی، فشارها و تحریم ها برداشته می شود، اصلا روحیه و اعتماد بنفس ملی در کشور شکل جدی گرفته  و این خود بزرگترین سرمایه برای عبور از مشکلات است. دولت، وقتی پشتوانه عظیم مردمی دارد بهتر بر مشکلات فائق می آید.

کلید روحانی ؛ عقلانیت،خردورزی،شفافیت ، درایت و مشورت است و به نظر من اگر حل مشکلات هم طول بکشد، مردم وقتی این صفات را در دولتمردان خود ببینند بیشتر مقاومت و همراهی می کنند. دولت آینده روحانی ، قبل از آنکه دولت امید و تدبیر باشد ، دولت وفاق و آشتی ملی است.

v4

*   به نظر شما برنده واقعی انتخابات 1392 چه کسی بود؟

ابتدا قبل از هر چیز دولت احمدی نژاد، شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دست اندرکارن بابت برگزاری انتخاب پرشور و آبرومند باید تشکر کرد. انتخابات 92 چندین برنده داشت ، برنده  اول مردم ، رهبری و نظام بود، دوم هاشمی رفسنجانی و سوم دکتر عارف بودند و بعد دکتر روحانی بود. یعنی رهبری مدیریت و تدبیر بسیار موفق داشتند و تمکین به قانون هاشمی و سکوت بزرگوارانه ایشان بعد از عدم احراز صلاحیت و بعد ایثار و جوانمردی دکتر عارف زمینه ساز اعتماد و حضور حداکثری مردم شد. کار اخلاقی دکتر عارف در تاریخ ماندگار است. البته دکتر روحانی در مناظره ها یک گفتمان روشنفکری جدید ایجاد کرد و به نظر من در مناظره ها از همه جلو بود. و مخلص کلام دکتر روحانی هیمنه یک ریس جمهور را در رسانه ملی به تصویر کشیدند.

* تحلیل شما از عمکرد مدیران دولت احمدی نژاد در استان ؟

رفتار مردم در انتخابات اخیر خود قضاوتی بود بر عملکرد مدیران اصولگرای استان. اما من نقاط مثبت را میگویم.نگاه کنید برخی شعارهایی که مدیران دولت اصلاحات بدان عمل نکردند اتفاقا اصولگرایان عمل کردند. یک مورد مثال میزنم؛ مثلا جوانگرایی شما اگر دقت کنید بخش عظیمی از دوستان هم سن ما که در اردوگاه اصولگرایی بودند همین الان از مدیران کلان دولت در استان اند. اصولگراها به نیروهایشان و جوانانشان بها دادند و حداقل 100 عضو هیات علمی درست کردند(حالا کاری به غلط و یا درست بودن کارشان ندارم ) ولی جوانان اصلاح طلب و جنبش دانشجویی حامل گفتمان اصلاح طلبی در دولت خاتمی در استان چه وضعی داشتند و دارند؟! به نظر من اگر مدیران دولت روحانی مثل برخی مدیران دولت خاتمی در استان باشند از همین الان قافیه را باخته ایم ، البته آنها از اکثر مدیران احمدی نژاد توانمند تر بودند ولی متناسب با نیاز های مردم ،دولت و توسعه استان نبودند.تفاوتهای “دانشگاه یاسوج” در دو دوره خاتمی و احمدی نژاد خود گویای نکته های بسیار است ،که در فرصتی دیگر نیاز به  تشریح و تحلیل دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=53829
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاحات گفت:

    اقای محمدی تبار مطالب شما را خواندم سوالاتی برایم پیش امد: 1 دوستان وهم فکران شما در زمان دانشجویی و دوم خردادو اصلاحات حتی اجازه کار در بخش خصوصی و در بیابان هم ندارند چگونه شما در وزارت کشور (استانداری)مشغول به کار هستید و حتی کارشناسی ارشد هم می گیرید. 2 …….3 اقای تاجگردون در کدام یک از سخنرانی هایش از دکتر روحانی حمابت کردند.!!! در سخنرانی که برای دکتر رضایی نمودند یا در سخنرانی که برای اقای ملک حسینی کردند!!! در کجا؟ 4 اقای محمدی تبار شما که پا در جایی و دست در جایی و سر در جایی و فکر در جایی به این هم اندیشیده ای که مثل کبک سر در زیر برف داری.5 در همین مطالب که نگاشته ای هم رد پای شما مشخص است و کدهایی که داده اید هویت شما را روشن می کند

  2. حسینی گفت:

    اقای اصولگرا خودت با چهار تا عکس گرفتن میخوای خودتو به جامعه تحمیل کنی،اون وقت اصلاحات رو دور بود شما هم بخاطر اینکه بیشتر سوء استفاده کنی بیشتر فحش میدادی،حالا میخوای پست بگیری ……..متاسفم برای استانی که شما دغدغه پیشرفتشو دارین،برو …؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. R گفت:

    الله اکبر

    ……………………

    تعریف جناب محمدی تبار از اصلاح طلبی تا حدودی تعریف اصولگرایی است
    حرکت بر روی یک محور حالا آن محور هرچیزی غیر قانون باشد نوعی اصولگرایی است ….مخصوصا در مورد ولایت فقیه چون بر اساس آموذه های ما جایگاه ولایت فقیه فراتر از قانون است و این اصل با تنوع و تکثر فکری جامعه مطابقت ندارد
    بهترین تعریف اصلاح طلبی همان بهبود و اصلاح وضعیت موجود می باشد و اصلاح طلب کسی است که این اصل را رعایت کند حتی اگر روحانی باشد!!!

  4. همشهری گفت:

    احسن مهندس خسته نباشید چه خوب مطالبی بیان نمودید موفق باشید .

  5. علی گفت:

    لازم می دانم از برادرعزیزجناب آقای محمدی تبار تشکر و قدردانی نمایم ،مطالب بسیار خوبی مطرح کردند از جهات مختلف به موضو ع پرداختند، شایسته سالاری را به معنای واقعی کلمه تشریح نمودند راهکارهای ارائه شده درمورد چگونگی انتخاب مدیران آینده دولت آقای دکتر روحانی به نظر بنده بسیار عالی و بدون هرگونه گرایش سیاسی و جناهی و تعصب منطقه ای بوده و به نظر می آید میتوان در این مورد بیشتر مطالعه کرد چرا که کلید توسعه وپیشرفت استان انتخاب مدیران شایسته ، متعهد ، مختصص وبا تجربه می باشد

  6. ناشناس گفت:

    محمدي جان عالي بود گل فرمودي انصافا نفوذ كلامتان به دل همه دوستاران نظام نشست

  7. اصولگرا گفت:

    احسن مهندس عين حقيقت را گفتي به كوري چشم دشمنان حقيقت

  8. رسول گفت:

    برادر گل گفتي ولي اينو بدون دشمنان شما اصلاح طلبا ست نه اصولگراها

  9. درود گفت:

    درود بر شرفت مهندس واقعا تحلیل زیبا داشتی انشااله از این نظرات در دولت تدبیر و امید استفاده بشه.

  10. محمدی تبار گفت:

    بنام خدا – با تشکر از شما آقا یا خانم اصلاحات که حساسیت بخرج داده و مودبانه سئوالاتی را مطرح فرموده اید.اگر برایتان مقدور است شما را بشناسم و تشریف بیاورید تا حضوری یا هر جور دیگر که صلاح میدانید به سئوالاتان که قطعا دور از غرض ورزی است پاسخ دهم.
    زنده باد پرسشگران و منتقدان اخلاقگرا

    – وحید محمدی تبار

  11. فلانی گفت:

    اقای محمدی تبار من یکبار باهات بحث کردم هیچ چیزو قبول نداشتی. الان همون حرف های که ما بهت میزدیم میزنی

  12. رئیس جمهور گفت:

    وای بحال استانی که یکی مثل محمدی تبار سیاستمدارش بشه بچه تو که تا دیروز برای منافع خودت کوچک وبزرگ ، اصلاح طلب و اصولگرا نمی کردی حالا شدی تئوریسین اطلاح طلبان . افسوس که حکومت اسلامی بچه بازی شده از دست طایفه بهار در تهران و محمدی تبار در اینجا

  13. بهرام نادري گفت:

    سلام بر همگي در اين انتخابات مردم خسته از وضعيت فعلي بودند و براي تغيير وضعيت به ميدان آمدند.براي تغيير امثال حسين صابري استاندار،براي اينكه امثال نيكزاد ديگر استاندار نشوند، براي تغيير شوراي شهر كه هيچ كاره بودند و فقط براي منافع خودشان و فاميلهايشان كار مي كردند! برادر جان وقتي نيكزاد تصميم گرفت تپه را تخريب كند شوراي شهر چه كرد. مردم از افراط و تفريط خسته هستند. در سياستهاي داخلي و خارجي از افراط خسته شده اند.مردم از افراط اصلاح طلبان يا گروه مشاركت زمان خاتمي خسته بودندپس به سمت ديگر رفتند. اكنون هم همان حال پيش آمدكه تغيير جهت دادند. باور كنيد مردم خوب درك مي كنند و حركت مي كنند اما مسئولان حركت مردم را در جهت افكار خودشان مي دانند! اينك با خبر شده ايم كه به قولي اصلاح طلبان در استان ليست تهيه مي كنند و يكي عكسهايش را رو مي كند ،يكي ابلاغ كميته اش را و …. صحبت از كسانس براي استانداري مي كنند كه حتي در حد كارشناس هم نيستند!! خواهشن كاري نكنيد كام مردم از انتخابشان تلخ شود ، شايد مردم طي همين 4 سال اول بازگردند! مردم سوابق آقاي محمدي تبار و ديگر دوستان را خوب مي دانند، چگونه در دانشگاه درس مي خواندند، چگونه در محل كار حاضر مي شوند، چگونه كار مي كنند و …….. مردم از وضعيت اقتصادي خسته اند، مردم از بيكاري خسته اند و…. آقاي محمدي تبار شما و امثال شما سهم خواهي نكنيد و بگذاريد دولت اعتدال كارش را بكند. حداقل از آقاي تاجگردون ياد بگيريد كه شخصيتي علمي است و بعد سياسي. آقاي محمدي تبار شما در سال چند روز به اداره مي رويد و در روز هاي اداري چند ساعت در اداره مي مانيد و چقدر براي اداره كار كرد ه ايد و دريافتي شما چقدر حلال است؟
    راستي چه شده بود خود را به آقاي ملك حسيني چسبانده بوديد؟؟؟ در مسائل سال 88 بعد از انتخابات رياست جمهوري شما و دوستانتان چه مي كرديد؟؟؟ خواهشن اوضاع را خراب نكنيد؟؟
    با احترام و تشكر.

  14. در پاسخ به اصلاحات و حسيني گفت:

    1 – وقتي محمدي تبار رهبر اصلاح طلبان و جنبش دانشجويي در ياسوج بودن، بيشتر اصلاح طلبان امروزي پادوي اصولگرايان بودند و يا در ياسوج نبودن
    . در آن شرايط دانشجويي هيچ نفعي براي ايشان نداشت جز هزينه دادن.
    2 – بيشترين برخوردها و پرونده سازي ها در دولت خاتمي براي دانشجوياني همچون محمدي تبار توسط دوستان مدعي اصلاحات انجام شد. من اگر جاي محمدي تبار ها بودم براي هميشه به اصلاح طلبان فرصت طلب استان پشت ميكردم.

  15. باوی گفت:

    ما جوانان و فرهنگیان باشت به شخصیتی همچون مهندس محمدی تبار افتخار میکنیم. انسانی ارزشمند و متفکر است.

  16. محمد پور / م گفت:

    سلام.
    جناب آقای مهندس بیانات شما را خواندم،واقعا روشنفکرانه سخن میگویید،ولی متاسفانه در دولت قبلی شما را به کنج کشاندند وآنطور که باید از تواناییهای شما استفاده نشد-شما از قلیل افرادی هستید که توانستند علی رغم مشکلات زیاد بر سر موضع روشنفکرانه وولایتمدارانه خود بایستند.امیدوارم که در این دولت به آنچه حق افرادی همجون شماست برسید،به قول شاعر پایان شب سیه سپید است،سپییییییییییییدی آمد

  17. محمود گفت:

    انصافا قشنگ نوشتین اقای محمدی تبار

  18. دوست قدیمی گفت:

    ما روزی شما را به عنوان همفکر، همرا ه، ودوست خود می دانستیم غافل از اینکه در پشت پرده چیز دیگری است.برادرارجمند مگر یادتان رفته که تاقبل از انتخابات ودر محافل خصوصی تمام صحبتتان این بود که اصلاح طلبی تمام شده.اصلاحطلبی که سردمدارش خاتمی باشد مانیستیم.مگر یادتان رفته که می فرمودید که به فکر شکممون باشیم اصلاحطلبی برای ما نان نمیشود.آنقدر مست غرور بودی که تمام افکار آقای تاجگردون (دوست نزدیکتان)را کپی میکردی وآموزش میگرفتی که در هر موقعیت و زمانی چه حربه ای را به کار ببری.غافل از اینکه مردم تمام رفتار شما را به یاد دارند والحمدالله حافظه خوبی دارند.حالا مجددآ باد اینطرف وزیده وشما خود را به دست باد دادی؟ثابت قدم باش که این دوره نیز میگذرد و ما می مانیم و شما

  19. اصلاحات گفت:

    محمدی تبار در طول یک دهه گذشته ثابت کردند که انسانی اصلاح طلب ، ولایتمدار ، متفکر ،استوار و فهیم اند بر خلاف آنچه علیه ایشان تبلیغ میکردند.

  20. رضایی گفت:

    جناب آقای مهندس محمدی تبارمطمئن باش که شایستگی ولیاقت جنابعالی کشوری است و جوانان زیادی در این استان از استعداد وتوانایی بالایی برخوردارند ولی متاسفانه با نگرش منفی هم استا نی های عزیز طوری همدیگر را تخریب می کنیم که خودمان هم به گناه نکرده مان باور می کنیم به امید اینده ای بهتر موفق باشید.

  21. مهدوی گفت:

    بین همه دوستانتان فقط شما یک رو بودید و مرد .امیدوارم بتونید موفقیت های بیشتری کسب کنید .آقای نادری شما که دم از حلال و حروم می زنید از خودتون هم سوال کردین که در مورد دیگران حکم ندید و قضاوت نکنین برا ادمی مث شما خجالت داره .شما که مثلا با خدایی …راجب دیگران حکم نده اون دنیاتو هم بهش فک کن..البته حسادت هم این حرفارو داره ….

  22. در پاسخ به حسینی گفت:

    مطلبتون خیلی خنده دار بود شما که برا مردم شناخته شده هستید کافیه…مهندس محمدی تبار هرچه باشند دورو و ظاهر نما نبوده اند ساده و دلسوز همه بوده و هستن

دیدگاه شما