شنبه 8 تیر 1392 - 22:44

شناسایی عامل آتش‌سوزی در کوه دیل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این‌که 50 هکتار از جنگل دیل در آتش‌سوزی اخیر سوخت، گفت: عامل این آتش‌سوزی به طور صد در صد انسانی بوده است.

خبرگزاری فارس: عامل آتش‌سوزی در کوه دیل انسانی بود

عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: طی تماس نیروهای مردمی و محیط‌بانان از آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده کوه دیل در روز دوم تیرماه با خبر شدیم.

وی با اشاره به این‌که به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی در این منطقه، گروه‌هایی از منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند، افزود: نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی، نظامی، انتظامی، محیط زیست، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و هلال احمر برای خاموش کردن آتش‌سوزی به منطقه اعزام شدند و آتش‌سوزی را مهار کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن محیط‌بانان این اداره در منطقه، عملیات اطفای حریق در کمترین زمان ممکن و با کمک نیروهای مردمی آغاز شد.

دیانتی‌نسب با اشاره به حضور به موقع نیروهای اعزامی گفت: هم‌اکنون نیروهای محیط‌بان و نیروهای اعزامی از منابع طبیعی در منطقه مستقر هستند تا از بروز آتش‌سوزی احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب ستاد حوادث در انجام عملیات اطفای حریق افزود: یک فروند هلی‌کوپتر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با انجام افزون بر هشت پرواز و دیگر ادارات و نهادهای مرتبط، نقش مهم و مؤثری در مهار این آتش‌سوزی داشتند که آتش‌سوزی در روز سوم تیرماه مهار شد.

به دنبال شناسایی عامل انسانی آتش‌سوزی کوه دیل هستیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این‌که علت وقوع آتش‌سوزی به طور صد در صد عامل انسانی بوده است، عنوان کرد: طی برآوردهای صورت گرفته، سطح آتش‌سوزی 50 هکتار است.

دیانتی‌نسب با اشاره به این‌که در این حادثه درختان، گونه‌های گیاهی و پوشش گیاهی طعمه حریق شد، یادآور شد: پوشش گیاهی مناسبی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: بز و پازن، قوچ و میش، خرگوش، کبک و تیهو از جمله گونه‌های جانوری منطقه حفاظت‌شده کوه دیل است.

به گزارش فارس، منطقه حفاظت‌شده دیل در 15 کیلومتری غرب گچساران و افزون بر 10 هزار و 300 هکتار وسعت دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=53425
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما