سه شنبه 4 تیر 1392 - 14:59

رتبه تاسف آور دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در کشور

به گزارش بویر نیوز به نقل از مهر، بر اساس شاخص تفاوت رتبه سال های 2012 و 2013 در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 708 رشد رتبه و رتبه 1185 و دانشگاه علوم شهیدبهشتی با 666 رشد رتبه و رتبه 1350 بیشتر رشد را داشته اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با 106 رتبه کاهش در سال 2013 نسبت به سال 2012، بیشترین میزان کاهش رتبه را داشته است. این دانشگاه در سال 2012 در رتبه 1581 قرار داشت و در سال 2013 به رتبه 1690 رسید.

در این میان دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین رتبه را از نظر رتبه وبومتریک در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با رتبه 612 دارد و 44 رتبه در سال های 2012 تا 2013 رشد داشته است.

در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو سه نیز که از رتبه 7 به بعد جدول را تشکیل می دهند، بهترین رتبه ها متعلق به دانشگاه تربیت مدرس در بخش پزشکی  با رتبه 2434 و رشد 88 رتبه ای و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با رتبه 2436 و رشد 1611 رتبه ای است.

جدول 10 دانشگاه علوم پزشکی از نظر رتبه بندی وبومتریک و مقایسه سالهای 2012 و 2013

ردیف نام دانشگاه رتبه وبومترک در سال 2013 رتبه وبومترک در سال 2012
1 دانشگاه علوم پزشکی تهران 612 656
2 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 1185 1893
3 دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی 1350 2016
4 دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1406 1390
5 دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1690 1581
6 دانشگاه علوم پزشکی تبریز 1958 1908
7 دانشگاه علوم پزشکی کرمان 2058 2242
8 دانشگاه تربیت مدرس 2424 2512
9 دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 2436 4047
10 دانشگاه علوم پزشکی مازندران 2743 4189

دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، توانبخشی، کرمانشاه، کردستان، اراک، گلستان، شاهد، همدان، اردبیل و بقیه الله نیز در رتبه های 11 تا 20 قرار دارند.

همچنین دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، لرستان، کاشان، هرمزگان، شهیدصدوقی یزد، قم، قزوین، جندی شاپور اهواز، گیلان، سبزوار، سمنان در رتبه های 21 تا 31 و دانشگاه های علوم پزشکی گناباد، شهرکرد، بوشهر، بابل، رفسنجان، زاهدان، ایلام، شاهرود، یاسوج، زابل، فسا، آزاد اسلامی، جهرم، ارتش و خراسان شمالی نیز از رتبه های 32 تا 46 را در اختیار دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=52613
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م روشن گفت:

    تبریک به آنهایی که فرزندان شایسته این استان را از مدیریت کنار گذاشتند و سرنوشت دانشگاه علوم پزشکی به اینجا کشیده شده . تبریک به هدایت خواه، به دکتر نیکبخت، به دکتر نبوی زاده، به علی کامکار به علی عباسی به دکتر هیبت اله صادقی به استانداران دولت های 9 و 10 و تبریک به مردم استان که نمیدانند در استانشان چه می گذرد و تسلیت به همه زحمتکشان دانشگاهی که هنوز در صحنه ماند ه اند و کور سوی شمع دانشگاه را از خاموشی محافظت می کنند.

    • س گفت:

      چیزی غیر تایید حرفات ندارم
      والا ما تو علوم پزشکی شیرازیم ولی از وضع اونجا که با خبر میشیم(یاسوج شهرمون) کلی خجالت میکشیم
      البته شیرازشم وضعی نداره

    • واقع بین گفت:

      اگر منطقی بنگریم رتبه قبل از دولت نهم برای ما چیزی همین حدودها بوده است اما در دولت نهم ما تا رتبه 20 هم آمدیم در زمان تصدی دکتر نیکبخت و سال اول نبوی زاده اما از سال 88 با آمدن دوستان نبوی مثل ذولعدل و ایلامی و خسروی و مرادیان وامثال اینها که فقط نام نبوی را در مقالات مینوشتند تا امتیاز برای وی باشد او هم نمکیر شده و ما از آن زمان رکود داشتیم.ارتقاء دانشگاههای کاشان و کرمانشاه به رتبه های بهتر موید مدیریت خوب دکتر نیکبخت بوده . نباید بی انصافی کنیم اما نبوی را حق دارید و موافق شما هستم. سپاسگزار

  2. رضا گفت:

    خدا به فریاد رتبه سال دیگه مون برسه. رتبه بندی امسال نتیجه عملکرد پارسالمون بوده. امسال که در فلاکتیم تا سال دیگر چه شود؟

  3. عادل گفت:

    کارنامه هر تیم مدیریتی نشان دهنده عملکرد و کارایی ان تیم می باشد. باید کل تیم مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی که با بده بستونهای نمایندگان مجلس در ادوار قبلی روی کار امدند تغیر و بجای آنها از افراد متخصص و متعهد استفاده شود

  4. با انصاف گفت:

    مسئول محترم سایت بویرنیوز:
    انصاف بخشی از شرف انسان است. چرا نمی گوئی و نمی نویسید در این جنذ سال چند رشته کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی در این دانشگاه راه اندازی شذه است. چرا نمی نویسید دو دانشکده و دو آموزشکده اکنون تبدیل به پنج دانشکده شده و پیگیری برای دانشکده ششم در حال امجام است . شاید چون نمی دانید برای راه اندازی رشته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از چه موانعی باید عبور کرد ارزش این کار ها رادرک نمی کنید.بنویسید دانشگاه با چه وضعیتی از مدیران اصلاحات به ارث رسید و اکنون دارای چه وضعیتی است. البته شما ها مقصر نیستید زیرا یاد گرفته اید که همیشه نیمه حالی لیوان را ببیند. مگر همین دو هفته قبل رتبه دانشگاه را در حوزه پژوهش دوم همگروه خود اعلام نکردند اگر انصاف در کار بود آنرا هم گزارش می کردید. اخلاق اسلامی و انسانی حکم می کند ضعف ها در کنار نقاط قوت مطرح گردد. لطفا با سیاه نمایی اطلاعات نادرست و اشتباه به خورد مردم مظلوم ندهید

    • سعید گفت:

      با این همه اقدامات شده این؟؟؟

    • دانشجو گفت:

      وقتی توی دانشکده ها اساتید با کمترین ظرفیت علمی هیئت علمی میشن (دانشکده بهداشت) و وقتی استعدادهای بومی با سی وی قوی را کنار میزارن و فقط استان فارس را سر کار میارن باید همینطور بشه. بخدا بیشتر اساتید دانشگاه بلد نیستند مقاله بنویسن و درس دادن هم بلد نیستن و هیئت علمی شدن

  5. م روشن گفت:

    کدام دانشکده در زمان دولت اصلاحات نبود.
    دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی و بهداشت از قبل بوده. تنها یک اتاق را به نام دانشکده دندانپزشکی نام گذاری کردند بدون هیچ امکاناتی. ای بابا عزیز دل برادر خانه دانشگاه علوم پزشکی از پای بست ویران است.دانشگاهی که زمانی حرف های اول نظام ارائه خدمت و بخصوص پژوهش را در کشور میزد به این روز افتاده. شاخص های بهداشتی و درمانی، شاخص های آموزشی و پژوهشی و …. همگی افت دارند. تعصب بیجای سیاسی نداشته باشیم به فکر چاره جویی باشیم. خبر دارید در همین هفته پزشکان به دلیل اینکه بیش از یک سال است مزایای خود را دریافت نکرده اند سر کار حاضر نشده اند. بپرسید چرا حق پزشکان و سایر گارکنان را بیمارستان ها نمی دهند

  6. مطلع گفت:

    اولا بهداشت و پیراپزشکی آموزشکده بودند نه دانشکده ثانیا هر شروعی با امکانات موجود انجام می گیرد تا در ادامه امکان رشد پیدا کند ثالثا خداوکیلی از حق نگذریم دانشکده دندانپزشکی یک اطاق است ؟ کمبود وضع فعلی آن چیست؟ رابعا وجود متخصصین دندانپزشکی در شهر فوائدی برای مردم نداشته است؟ بله همه می دانند بامشکلات موجود وضعیت بودجه ایی خوب نیست. مطالبات بیمه پرداخت نشده است. پزشکان حق دارند ولی باید با درایت وصبر انشاءا… مشکلات پشت سر گذاشته شود.

    • به قول شما بی اطلاع گفت:

      دو سال دیگه حالی میشه نبوی زاده و تیمش چه بر سر مردم آورده اند.تاسیس خالی و خالی کردن اتاقهای دانشکده و معاونت آموزشی برای دندانپزشکی هم شد حرف . دریغ از یک یونیت در دانشکده دندانپزشکی . مردم وگر نه چوب در آستینتان می کردند و ….

  7. اینه گفت:

    در بی عرضگی اولیم واین را اول به دکتر هدایتخواه (نماینده امام زمان)وحسینی استاندار مسبوق ونیک بخت ونبوی زاده (…) وزاده باقری وکامکار ومحمدحسینی و صادقی وبه وزیر هلو تبریک وبه مردم ونخبگان مظلوم استان تسلیت می گویم .واین بود نتیجه اصولگرایانی که جز به ظاهر دین یعنی ریش پروری به معیارهای دینی هیچ اعتقادی نداشتند. انها فقط نیرو جذب کردند وسوئ استفاده کردند وحالا هم می روندومردم می مانند وبدبختی هایشان.

  8. علی گفت:

    باید بروبم بیمارستان امام سجاد را ببینیم

دیدگاه شما