سه شنبه 4 تیر 1392 - 11:41

دومین برج بلند شهری ایران افتتاح شد+عکس

همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) المان شهر گرگان، دومین برج بلند شهری در ایران به بهره‎برداری رسید.
خبرگزاری فارس:  همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) المان شهر گرگان، دومین برج بلند شهری در ایران به بهره‎برداری رسید.

عملیات ساخت این برج از سال 1385 در میدان بسیج شهرستان گرگان مرکز استان گلستان آغاز و در سال 1391 با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد و شامگاه دوشنبه سوم تیر ماه 1392 پس از گذشت حدود یک سال از افتتاح این برج، همزمان با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) همراه با نور افشانی و جشن به مناسبت این شب فرخنده به بهره‎برداری رسید.

تحریم دلیل اصلی فاصله زمانی افتتاح تا بهره‎برداری

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه برخی از وسایل مورد نیاز برای بهره‎برداری این مجموعه و بخصوص وسایل آشپزخانه آن باید از خارج از کشور وارد می‎شد و با توجه به تحریم‎های موجود عملیات این مجموعه تا به امروز به طول انجامید.

علی‎اکبر حسین‎خانی افزود: با توجه به عزیز بودن این شب بزرگ و آماده بودن مجموعه برای بهره‎برداری تصمیم گرفته شد تا این اتفاق در این شب به همراه مراسم نورافشانی و جشن فرخنده میلاد امام زمان(عج) انجام شود.

میدان بسیج، محیط اطراف المان گرگان با میدان آزادی تهران برابری می‎کند

ابراهیم کردجان‎بکلو مدیرعامل شرکت پیوندگران امید که وظیفه ساخت و بهره‎برداری این مجموعه را بر عهده داشته گفت: این برج از مدخل تا نوک آنتن 57 متر ارتفاع دارد که بلندترین برج شهری در ایران محسوب می‎شود که دارای رستوران گردان، بالکن و تراس در چهار طرف برج که نمای زیبای شهر را به نمایش می‎گذارد در قسمت بالایی و در قسمت پایین نیز دارای مجموعه تجاری با 18 واحد تجاری است.

وی ادامه داد: طراحی این سازه و تمام فعالیت‎های مهندسی این مجموعه به صورت کاملا بومی انجام شده و سعی شده به صورت کامل مهندسان داخل استان در این راه فعالیت کنند اما در جاهایی نیز از توان مهندسان کشور استفاده کرده‎ایم.

جان‎بکلو خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر برج دارای یک محوطه به مساحت 9 هزار متر مربع است که تقریبا با میدان آزادی تهران برابری می‎کند با این تفاوت که برج آزادی تنها به صورت یک نماد است، اما المان شهر گرگان کاربرد تفریحی، تجاری و مخابراتی را نیز دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: قصد داریم در این مجموعه بتوانیم یک فضای خانوادگی را در تمام سطوح مختلف اقشار و اقوام جامعه با توجه به مسافر خیز بودن استان و شهر و مهمان‎نوازی منحصر به فرد مردم گرگان فراهم کنیم و بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران و هموطنان ایران اسلامی باشیم.

میدان بسیج گرگان در ورودی غربی شهر قرار دارد و سالانه محل توقف و استراحتگاه میلیون‎ها مسافران و مهمانان حضرت رضا(ع) است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=52558
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما