دوشنبه 3 تیر 1392 - 13:44

مصاحبه بی پرده “بویرنیوز” با محمد بهرامی / اصلاح طلبی من با بقیه فرق دارد

گروه سیاسی – محمد بهرامی شهردار سابق یاسوج این روزها مورد انتقاد برخی از اصلاح طلبان قرار گرفته است.

برای شفاف شدن مسائل مطرح شده و رفع ابهامات و همچنین تنویر افکار عمومی ”  محمد بهرامی” مهمان اتاق کفتگوی «بویر نیوز» بود و به همه سوالات با صراحت و قاطعیت پاسخ گفت.

IMG_2431

در ادامه با مشروح ابن گفتگو همراه باشید:

*   آقای بهرامی اخیرا نقدی بر مواضع شما در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارده شده است. با این توضیح همه 8 نامزد محترم مورد تایید نظام هستند که گفته شده شما با ستاد آقایان ولایتی و قالی باف ارتباطات  و مذاکراتی داشته اید. شما اصل موضوع را تایید می کنید؟ اگر ارتباطی بوده توضیح بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم. از جنابعالی و همکارنتان تقدیر و تشکر می کنیم بخاطر فرصتی که ایجاد کردید.

بنده از شهریور سال 91 تا آلان با ستاد آقای دکتر عارف ارتباط داشتم و فعالیت های بنده حول محور ستاد انتخابات دکتر عارف بوده است. از زمانی هم که بحث فعالیت برای دکتر عارف شکل گرفت خیلی ها قبول نداشتند و می گفتند ” فقط و فقط خاتمی”

IMG_2426

ولی بنده به دلیل اینکه ایشان هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ اجرایی انسان توانمندی بودند بر ایشان تاکید داشتم. ایشان هم از لحاظ شخصیت و هم از لحاظ خط مشی و تفکرشان واقعا با روحیه بنده سازگار بود. چون من خودم هم یک نیروی علمی دانشگاهی و هم یک نیروی اجرایی ام؛ چرا که هم فعالیت دانشگاهی دارم و هم بالاخره در اجرا سوابقی دارم.

بنا به تشخیص دیدم که خط و مشی مان یکی است و دیدگاهمان هم یکی است و آن کسی که ایده آل و مد نظر بنده بود آفای عارف بود و بر این باور بودم ، آقای خاتمی بعنوان شماره یک بجای خود اما فرصت دهند آقای عارف بیاید اگر ایشان از بسیاری از افرادی که مقبولیت و محبوبیت دارند؛ بهتر نتوانست اظهار وجود کند.

بنده با ستاد سایر کاندیداها هیچ ارتباطی نداشته ام، ضمن اینکه برای همه نگرش ها و افکار مختلف احترام قائلم.

خط و مشی ما در بحث اصلاحات یعنی ما می خواهیم بگوییم اصلاحی که مورد نیاز است، انجام بگیرد. چه اشکالی دارد ما باهمان ستادهایی که هستند در همان جبهه افراد توانمندش را استفاده شود.

اصلا نگرش و مشی اصلاح طلبی بر اینست که بتوان با رقیب هم بر سر یک میز نشست و مذاکره کرد.

قطعا دیدگاه اصلاح طلبی بنده با دیدگاه برخی از آقایان تفاوت دارد چون بعضی ها انحصار طلب هستند. اینها اصلاح طلب نیستند؛ بعضی ها دنبال حذف هستند، اینها اصلاح طلب نیستند.

ضمن اینکه اعتقاد دارم در کشور از تمام ظرفیت ها و دیدگاه های مختلف استفاده شود ولی هیچ ارتباطی با هیچ کدام از کاندیداهای دیگر نداشتم به دلیل اینکه مطلوب بنده نبودند ضمن احترام زیادی که برایشان قائلم.

* هر چند که مذاکره و ارتباط فی النفسه اشکالی ندارد اما برخی از اصلاح طلبان شناخته شده کهگیلویه و بویراحمد تاکید دارند که شما ارتباطاتی با ستاد قالیباف داشتید !

خوب بیایند ثابت کنند. کسانی که این حرف را می زنند بیایند تا بنشینیم و با هم بحث کنیم تا ببینیم این ارتباطات کی بوده!، با چه کسی بوده!  چه زمانی بوده! چه مکانی بوده! این شهامت را باید داشته باشند یا نه؟ اینها همان گروهی هستند که عرض کردم انحصار طلب هستند. اینها احساس می کنند من جایشان را تنگ می کنم

اصلا نیازی نیست به من بگویند کی اصلاح طلب هست کی نیست! کسانی که اهل فکرند درکشان بالاست و خوب تجزیه تحلیل می کنند، اعمال افراد را باید بشناسند؛ عملکردمان مشخص می کند نگرش ما چیست.

IMG_2425

بخصوص ماها که در حوزه مدیریت بوده ایم و عملکرد ما در معرض دید همه مردم بوده است نوع رفتار ما مشخص است.

ما اصلاحات مان را در شهر یاسوج اجرا کردیم. مردم شهر یاسوج مزه اصلاحات ما را چشیدند.

خیلی ها که ادعا دارند بیایند تا مردم مقایسه کنند. پس ما اصلاحاتمان باید در تمام زمینه ها و نه اصلاحات تک محور باشد و بخواهیم افراطی گری کنیم. اصلاحاتی که تعادل داشته باشد. تعامل داشته باشد اعتدال وجود داشته باشد. اصلاح طلبی که بتواند هم افزایی ایجاد کند. آقای روحانی آمده و گفت “بنده داس ندارم، کلید دارم” کلید تدبیر است.

بنده کسی بودم که بحث تعامل و تدبیر تخصصم است.

زمانیکه بنده شهردار بودم بر خلاف جریان وقت حرکت می کردم. استانداران وقت با من ارتباط خوبی نداشتند و حتی برخی کاملا با من مخالف بودند و کارشکنی می کردند.

 در مورد عملکردم در شهرداری نظرسنجی کنید. اگر 80-70 درصد مردم اظهار رضایت نکردند؟! همه کارها با انرژی و حمایت مردم انجام گرفت. به دلیل اینکه به هم افزایی اعتقاد دارم.

اگر ما بتوانیم از ظرفیت ها مخالف بهره ببریم، برای آنها ترمز می گذاریم تا اصطکاک ایجاد نکنند. یکی از مشکلات ما همین است که اگر می خواهی حرکت کنی برخی مخالفت می کنند. ابتدا باید آنها را خنثی کرد و بعد با بقیه توان حرکت کرد. به همین علت می گوییم با تعامل درست و تدبیر می توان از همه ظرفیت ها استفاده کرد و با انرپی بیشتری حرکت کرد.

*  زمانیکه شما شهردار بودید ارتباط شورای اسلامی شهر یاسوج با شما چگونه بود؟ شورا با شما مخالفتی داشت؟ 

شورا اختیارات زیادی نداشت چون مصوبات ما در دست کمیسیون های استانداری بود. اعتبارات دست استاندار بود.

برخی از اعضای شورا هم در مقطعی احساس کردند که شهردار سایه انداخته است بر شورا؛ بر همین اساس بعضی ها همراه ما نبودند. سنگ اندازی می کردند، مخالفت می کردند. ما طرح هایی در کمیسیون سرمایه گذاری داشتیم که به همین علت در شورا راکد ماند. طرح هایی که می شد زمینه اشتغال چند نفر را ایجاد کنند.

*  برخی از اصلاح طلبان بر این باورند که در 8 سال گذشته رفتار مناسبی با آنها صورت نگرفته است ( می گویند زجر کشیدیم) و عملا اصلاح طلبان منزوی بودند و هیچ جایگاهی نداشتند. میگویند ما خودمان را برای جریان اصلاح طلبی هزینه کرده ایم. به نظر شما این دیدگاه در رفتار اصلاح طلبان هم ادامه خواد داشت؟

اگر قرار بر زجر کشیدن باشد، خیلی ها زجر کشیدند.خود آقایان که در خانه هایشان بودند و اگر قرار بر برخورد بد باشد برخورد بد با بنده ای بود که تنها درگیر بودم. آلان وقت نیست، من را هم خیلی اذیت کردند. اما قرار نیست هر جا رسیدم بگویم با من بد برخورد شد.

IMG_2430

اگر با آقایان بر سر فکر و نگرششان برخورد کردند همه همین را می گفتند اما برای من حکمی دادند؛ حکم سیاسی، و بعدا بخاطر اینکه می گفتن فکرت همراه ما نیست هزاران برچسب به من زدند. با حیثیتم بازی کردند. هیچکس به اندازه من هزینه نداده است.

*  اگر ممکن است کمی موضوع را بشکافید.

همان پرونده ای که سال 89 برای من درست کردند. آمدند گفتند آقای بهرامی دزدی کرده است گفتند بهرامی … در حالیکه موارد اتهامی بنده در بین مردم توزیع شد با امضا و شماره که مشخص هم هست که چه کسانی فرستادند و چه کسانی هم امضا زده اند.

ولی خوب این شائبه را ایجاد کردند که بهرامی دزدی کرده است و خیلی مسائل دیگر که برچسب زدند و با حیثیت خودم و خانواده و دوستانم بازی کردند ولی افراد آگاه می دانستند که پرونده،  پرونده سیاسی است.

خیلی دامن زدن به این مسائل خوب نیست.  و شاید تعریفی که از اصلاحات دارند تعریف بنده با تعریف دوستان متفاوت است که این را در عمل هم ثابت کردیم.

همه آقایانی که بحث اصلاحات را داشتند در هر مرحله ای به اندازه من برای شهر و منطقه و مردم زحمت می کشیدن خیلی از مشکلاتمان حل می شد. چون ما هرچه رقابت داریم با نگرش های مختلف می خواهیم به هدفی برسیم که در ابعاد مختلف زندگی مردم تاثیر گذار باشیم.

در رشد و توسعه شهر، منطقه و استانمان تاثیر گذار باشیم.بالاخره چند سالی که بنده شهردار بودم دیدم یاسوج در آیتم های مختلف پیشرفت کرد و در سطح کشور شناخته تر شد خودش را بالاتر کشید.

و آلان هم از دید اصلاحات که بنده عرض می کنم جوهره من از اصلاحات است می گوییم باید برویم فراتر از این هیاهویها نگاه کنیم نه اینکه وارد مرزبندی خاصی شوم. باید فراتر برویم چون می خواهیم اصلاح کنیم.مشکلات ما همین درگیری ها و اصطکاک هاست. باید شرایط جدید ایجاد کنیم. این مردم را باید نجات دهیم. می توانیم. البته باید در یک جایگاهی قرار بگیریم تا اثبات کنیم. وقتی بنده به شهرداری رفتم برخی گفتند این بچه است نمی تواند و قطعا اگر فردا هم در جایگاه دیگری قرار بگیرم خیلی از چیزهای دیگر را اثبات می کنم.

شاید همین آلان هم اگر برای شهرداری رای گیری کنند بنده رای اول باشم.

بنده پیرو هیچ کس نیستم که بخواهم کورکورانه از فرد خاصی پیروی کنم. من خودم می توانم تئوری بدهم، خودم می توانم نظریه پرداز باشم. من اگر وقت داشته باشم به مطالعاتم برسم خیلی حرف نو دارم بزنم و کسانی هم ئکه در جریان های مختلف هستند آلان باید دنبال این باشند که نو صحبت کنند. ما نمی توانیم به سبک ده سال پیش زندگی کینم آلان شرایط عوض شده است.

محیط خیلی پیچیده است و روز به روز این پیچیدگی بیشتر می شود. پس این محیطی که ما می خواهیم در قالب مختلف باهاش درگیر باشیم و زندگی کنیم چگونه کنار بیاییم. پس باید تفکرات و برنامه های نو داشته باشیم.

ما باید از کینه توزی ها و خصومت ها و دشمنی ها دست برداریم پس نوع اصلاح طلبی ما با برخی ها که به دنبال مرزبندی هستند متفاوت است.

*  به نظر شما وضعیت کنونی کی بهتر می شود؟ چقدر زمان می برد تا شرایط زندگی مردم بهبود یابد؟

عرض کنم، ما چشم اندازها را خوب میبینیم. با توجه به تخصص خودم در تدبیر و تعامل که نتایج بزرگی هم برایم کسب کرده چشم اندازها رو خوب می بینم. دکتر روحانی هم گفته اند “تدبیر و امید” و می بینیم در همین زمان کوتاه که هنوز هم دولت عوض نشده فضا دارد عوض می شود و آماده می شود و امیدواریم که بالاخره کسانی که می توانند کمک کار باشند و با همدلی و همراهی به جایی برسد همانطور که آلان دنیا هم پیام می دهد و اماده مذاکره با ایران هستند البته مذاکره به مصلحت کشور ما باشد و بتواند اثرات مثبت بر زندگی مردم داشته باشد. امیدواریم با توجه شعارهایشان قطعا تاثیر گذار باشد.

*  به نظر شما با توجه به تجارب گذشته روزی که آقای روحانی بروند مردم از ایشان راضی خواهند بود!

از دیدگاه باید بررسی کرد. یکی از دیدگاه مردم عادی و دیگری از منظر نخبگان که بر اساس یکسر آیتم ها بررسی می کنند.

آلان واقعا سخت است پیش بینی کرد.

از منظر اول قطعا بخشی ناراضی خواهند و شکی نیست و از منظر نخبگان باتوجه به اینکه هنوز دولت هم کار خودش را شروع نکرده است قطعا پیش بینی سخت است ولی بازهم تاکید می کنم چشم اندازها را مثبت می بینم.

 *  آقای بهرامی قول همکاری می دهید که به سوالات مخاطبین ما پاسخ دهید؟

کسانیکه سوال دارند از طریق بویر نیوز پاسخ خواهم گفت و افراد خاصی هم که بحث هایی را مطرح می کنند و نمی خواهند نامشان فاش شود این شهامت را داشته باشند بیایند و بشینند تا مناظره کنیم و شما و سایر مطبوعات هم به عنوان حکم انعکاس دهید.

*   اگر مساله ای بوده است که دوست داشتید مطرح کنید و فرصت پیش نیامد بفرمایید.

فقط تقدیر و تشکر می کنیم.

امیدواریم که بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم و دغدغه مشکلات مردم را داشته باشیم و انرژی خود را برای حل مسائل مردمی بگذاریم.

از انرژی مطبوعات، مردم و همه کسانیکه توانمند هستند استفاده کنیم و از این انحصار طلبی ها و افراطی گری ها دست برداریم که نتیجه جز پسرفت نتیجه ای نخواهد د اشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=52427
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضائی زاده گفت:

    درود خدا بر جناب دکتر بهرامی……”””جوهره من اصلاحات است””””” درود بر راه روشن فردا…. ایول دکتر جان به حق خیلی خوب گفتی…به خودم می بالم که جوانی خوش فکر و مدیری آزاد اندیش اونم در زمینه پیشرفت استان بسوی خودکفایی همچون بهرامی در استان عزیزمان انجام وظیفه می کند..جناب دکتر بهرامی من از بوشهر دستای شما را می بوسم…. و به امید روزیکه شما را در پستهای کشوری در جهت پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در چهار چوب قانون اساسی و بالاخص برای دفاع از حق و حقوق مردم فهیم و همیشه در صحنه این خطه پاک و شهید پرور ببینیم..انشاءالله

  2. زریر گفت:

    همه مشکلات ازخود بزرگ بینی است ادمهای خود فریفته درهیچ کجا جای ندارند

  3. علی64 گفت:

    اگه آقای بهرامی اصلاحاتی شده دیگه ما نیستیم

  4. ناشناس گفت:

    همه بادکنکهای عالم درحال ترکیدن خدارحم کند

  5. بی نام گفت:

    بویرنیوز خوب روشی را برای بزرگ کردن برخی انتخاب کردی

    • شاهین بویر احمد گفت:

      جناب دکتر بهرامی شیر مردی بزرگ هستند و نیازی به بزرگ نمایی ندارند

  6. اصلاح طلب گفت:

    بابا تواصلاح طلب اصلي وفابريك ديكه تورو خدا ولمون كن ابروي هرجي اصلاح طلب رو برديد

  7. مسافر گفت:

    همچون آب زلال گفت (جوهره من اصلاحات است) و همچون کوه در برابر بی عدالتی ایستادگی می کند.متشکرم جناب بهرامی

  8. تلزالی.بویراحمد گفت:

    واقعا به خود میبالم که دکتر بهرامی عزیز از همشهریان ما میباشد واقعا مردم بویراحمد باید به داشتن همچو جوانی افتخار کنند…دکتر بهرامی عزیز تنها کسی رو تو این شهر دیدم اصلاح طلبی رو به این زیبایی معنی کرد شما هستین واقعا باعث افتخار این شهری.به امید پیروزی شما در انتخابات مجلس…ایل بزرگ تلزالی با جان و دل از شما حمایت خواهد کرد دکتر بهرامیه قهرمان

  9. ناشناس گفت:

    ایشان از کی اصلاحاتی شد ؟؟؟ 

  10. فرهاد گفت:

    دزدی عنوان دزدی فکر دزدی مارک ازهمه دزدیها زشتتراست ادم های بی هویت برای اثبات خود به گنج فکری دیگران شبیخون می زنند

  11. خواننده بویر نیوز گفت:

    سلام،
    جناب اقای بهرامی نباید این همه “اصرار کنند که اصلاح طلب هستند.
    در مورد ستاد اقای عارف، اقای بهرامی ریس ستاد نبودند، بلکه اصلاح طلبان استان به اقایان دکتر رمضانی و رستاد پیشنهاد دادند که در نهایت اقای رستاد قرار شد ستاد را بعهده بگیرد. اقای بهرامی سوابقی دارند که با اصول گرایان همکاری داشته اند (مثل دور اول انتخاب شدن اقای هدایت خواه که ایشان تلاش زیادی را در زمان معاونت شهرداری برای انتخاب شدن اقای هدایت خواه انجام دادند) و در بعضی از موارد هم از انها دوری کرده(مثل دور دوم انتخاب شدن اقای هدایت خواه).
    اصلاح طلبی یک تفکر است برای اداره کشور با نگاهی نو و مدرن اگر ایشان هم تفکرشان این است باید به ایشان خوشامد گفت و احترام گذاشت. مردم هم خیلی خوب همه چیز را می بینند و می فهمند و تصمیم می گیرند.
    با تشکر

  12. بویراحمدی گفت:

    ای خدا شکرت..
    آقای بهرامی اگر شما اصلاح طلب باشید باید اصلاح طلبی رو خاک کرد..
    برادرم اصلاح طلبی یک تفکر با ارزش و یک فرهنگ بارز در جامعه هست..
    بهتر هست خودمون رو اصلاح کنیم..

  13. دنا گفت:

    اینها احساس می کنند من جایشان را تنگ می کنم! همچی چیز جاگیری هم نیستی آقای بهرامی .

  14. اکبر گفت:

    دکتر معین را تو دانشگاه یادت هست آقای بهرامی ! انتخابات مجالس هفتم و هشتم با هدایتخواه چی ! اونا هم دروغه!

  15. ایمان گفت:

    وش نیگفتی فرقش چنه په؟؟درس بگو بینم

  16. ص گفت:

    جناب آقای دکتر بهرامی صحبتهای شما نشان از شجاعت ،پاکی و اصالت شماست .شما نشان دادی می توانی مدیری توانمند باشی.از شما می خواهیم به این کوته بینان با عمل نشان دهی اصلاح طلب کیست.

  17. ورزش صبحگاهی گفت:

    خیلی مردی آقای بهرامی……. به خاطر صداقت و مردانگی که داری مطمئن باش در تمام اهدافت پیروز خواهی شد….بدرود

  18. v گفت:

    من دانشجوی دانشگاه ازاد بومدم اول ترم درسی با آقای بهرامی (مدیریت دولتی ) داشتم اما به دلیل عدم بیان مناسب و علم کافی در این خصوص درس را حذف و با استاد عباسی انتخاب کردم … ایشان باید بدانند سیاست هم علم, بیان ,قدرت نفوذ,و… میخواهد .راست میگن چرا وسط صوت دلنشین قران دست آقای یونسی را به زور گرفتی و بلند کردی که اونجور صووت و کف عده ای معدود که به دعوت قبلی شما بودن به قران بی احترتمی بشه که آقایا اصلاحاتی اصیل هم از این کار ناراحت شدن . فقط برای خودی نشان دادن یا چاپلوسی یا ؟

  19. نظریه پرداز گفت:

    جناب بهرامی شما فرمودید من نظریه پرداز و داری تئوری هستم.. شما باید اول این را یاد بگیری که نظریه و تئوری را کسانی که دارای سبک و یا حداقل به درجه استاد تمامی رسیده باشند میدهند. شما باید بیشتر مطالعه کنید . ضمنا شما بصورت زنده نمیتونید مصاحبه کنید بهتر است سئوالات از قبل بگیرید و جوابها را به دقت پاسخ دهید.

  20. علی گفت:

     سلام دوستانی که نظر می دهید ما کسانی را در استان نیازداریم که حرفشان و عملشان یکی باشد وباجان ودل در پستی که دارد انجام وظیفه کنند وافردای چون آقای بهرامی را نیاز داریم چون ایشان سوابق کمش با سوابق کسانی که به اندازه سن ایشان است بیانگر همه چیز است پس لطف کنید واقعیت را قبول کنید وایشان را الکی تخریب نکنید 

  21. گچساران گفت:

    مرد عمل و صداقت فقط بهرامی…..زنده باد

  22. sayed گفت:

    اصلا”این جریانات چه ربطی به آقای بهرامی داره مگه آقای روحانی خوابه که به افرادی مثل بهرامی بها بده اصلاح طلبه که اصلاح طلبه چه ربطی به دولت آقای روحانی داره

  23. محمد گفت:

    من فقط با لهجه بهرامي حال ميكنم ،در نوع خود بينظيره

  24. حسن گفت:

    جناب آقای بهرامی عزیز: دزدی که شاخ ودم نداره، نیروهای وابسته به خودواعضای شورا رابه شهرداری بدون عدالت وآزمون تحمیل کردن وپیمانکاران خاصی ازبستگان خود واعضای شورا بانرخهای آنچنانی وترکیب وتحت عنوان مسئولینی درتیم فوتبال بارقمهای نجومی وبه مراسمات وجشنها وعناوین دیگرازعوارضات وصولی مردم بذل وبخشش نمودن وهزاران مورد دیگرکه درحوصله کامنت نیست ، کافی نبود؟!!!! ضمنا”میدانی که بدلیل کوچک بودن محیط امکان مباحث رودررونیست.

  25. کارمند شهرداری گفت:

    بهرامی رو در زمان شهرداری تو شبکه دنا یادتون می یاد……

    رنگ صورتش مثل لبو شده بود.به ت پته … افتاده بود.بابا تو که دو کلام نمی تونی حرف بزنی چطور ادعای سیاست می کنی.

  26. از دولت اباد گفت:

    بهرامی هرکه نشناسدت من خوب میشناسمت…جنابعالی یک آدم دورویی هستین که فقط بلدی مردم رو ابزار خودت برای رسیدن به اهدافت منی…. ب هر حال برو از آقای مه… مح… به خاطر ….. عذرخواهی کن

  27. مرد مدستان طاها گفت:

    جناب آقای فرصت طلب (به ظاهر اصلاح طلب) بیخیال شو . مردم از قماش شما رو نمیخاد .بابا بیخیال سیاست شما رو چه به سیاست.

  28. گردشگری گفت:

    تعجبم از اینه که بهرامی جای چه کسی را تنگ کرده.بخدا لیاقت ودرایت بهرامی بیش از این حرفهاست وباید از ایشان خواهش کنیم تا پستی را قبول کنندنه اینکه اورا تخریب کنیم.گرچه این تخریب ها به جایی نمی رسد.درود بر دکتر بهرامی کاردان وشجاع

  29. فرزند پارس گفت:

    تغازی بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان

  30. روایی گفت:

    در جواب کارمند شهر داری!!!سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری چرا از شهریور 91 تا کنون حقوق کارگران را پرداخت نکرده.چرا حقوق شهریور 91 را 25 خرداد 92 چرداخت کردند؟اگر نمیتوانند کاری کنند کنار روند تا شخص توانمندی سر کار رود!!!!!!!!!!

  31. تاج گفت:

    دکتر بهرامی مرد بزرگی است همت والای ان مانند کوه دناست باید باش کار کرد تا بزرگی ان را درک کرد

دیدگاه شما