دوشنبه 3 تیر 1392 - 13:07

امن‌ترین کلانشهر کشور کجاست؟

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: تبریز امن‌ترین کلانشهر کشور شناخته شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، موسی خلیل‌الهی اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده شهرستان تبریز از جمله مناطق امن کشور بوده و از حیث ایجاد احساس امنیت در بین کلانشهرهای کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تحقق این امر در درجه اول از الطاف الهی و در درجه دوم از همت والای مردم شهرستان تبریز و مشارکت آنها در عرصه مذکور که مردمانی مذهبی، متدین و غیرتمند است نشات گرفته و این خصوصیات در تامین امنیت، کاهش و کنترل پدیده مجرمانه به ویژه جرایم خشن بسیار موثر بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و کنترل پدیده مجرمانه، اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده متعددی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی صورت گرفته که آثار و نتایج اشاره شده را به دنبال داشته و اقدامات بازدارنده مذکور نیز شامل پیشگیری‌های وضعی و انتظامی و کیفری بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: آمار نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد میزان ارتکاب جرم‌های خشن و سازمان یافته در شهرستان تبریز نسبت به شهرستان‌های دیگر، کاهش قابل توجهی داشته است.

وی در خصوص میزان قتل در تبریز گفت: تعداد قتل عمد در شهرستان تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است به طوریکه اکثر قتل‌هایی که به وقوع پیوسته است بیشتر مربوط به مسائل ناموسی و اعمال خلاف عفت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=52422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما