سه شنبه 28 خرداد 1392 - 17:35

تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کرد / حماسه ورزشی هم محقق شد

گروه ورزشی – دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 عصر امروز سه شنبه در ورزشگاه مونسو شهر اولسان و در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر و قضاوت داور چینی برگزار شد که در پایان شاگردان کارلوس کی روش با برتری یک بر صفر برابر کره به طور مستقیم راهی جام جهانی شد. رضا قوچان نژاد در دقیقه 59 تنها گل ایران را به ثمر رساند.

به گزارش بویر نیوز، در این دیدار رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری(65 غلامرضا رضایی)، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی(82 احسان حاجی صفی) و رضا قوچان‌نژاد(92 فرزاد حاتمی) برای ایران به میدان رفتند و در نیمه اول تحت فشار حملات پیاپی کره قرار گرفتند.

* دقایق ابتدایی این دیدار طبق پیش بینی ها با حملات پرتعداد کره ای ها آغاز شد و آنها تلاش کردند با ارسال از جناحین دروازه ایران را به خطر بیندازند. با این حال بازیکنان ایران در پنج دقیقه ابتدایی به دنبال گرفتن توپ از بازیکنان حریف بودند.

* در دقیقه 6 این دیدار یکی از ارسال های کره ای ها با ضربه محکم مهاجم این تیم از روی دروازه به بیرون رفت که این مهمترین موقعیت کره بود.

* مسعود شجاعی در دقیقه 10 قصد داشت مجتبی جباری را درون محوطه جریمه کره صاحب توپ کند که دروازه بان حریف زودتر از بازیکن ایران به توپ رسید.

* شلیک پرقدرت “هوک” در دقیقه 13 در حالی که درون چارچوب بود در دستان رحمان احمدی آرام گرفت تا کره ای ها از حملات خود به نتیجه نرسند.

* کره ای ها در 10 دقیقه دوم بازی هم تیم برتر میدان بودند و همچنان روی ارسال از جناحین تاکید داشتند.

* در دقیقه 19 یک ضربه ایستگاهی برای کره ای به دست آمد که این ضربه از روی دروازه به بیرون رفت.

* کره ای ها در دقیقه 21 بازهم از حربه اصلی شان استفاده کردند و توپ بلندی را برای “کیم شین ووک” مهاجم بلند قامت خود ارسال کردند که مهاجم حریف روی مدافعان ایران مرتکب خطا شد.

* در دقیقه 28 کره ای ها بازهم با ارسال های بلند قصد بازکردن دروازه ایران را داشتند که مدافعان تیم ملی کشورمان با دفاعی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

* در دقیقه 35 ایران در یکی از معدود حملاتی که قصد داشت روی دروازه کره پی ریزی کند ناموفق بود و توپ خسرو حیدری را از جناح راست به بیرون زدند.

* دقایق پایانی نیمه اول ایران کمی از لاک دفاعی خارج شد و توپ را در میانه میدان در اختیار گرفت اما شاگردان کی روش توان و تمرکز لازم برای حمله کردن را نداشتند.

* ایران در دقیقه 40 صاحب یک ضربه خطا از میانه میدان شد که مسعود شجاعی این توپ را بلند درون محوطه جریمه فرستاد که تبدیل به یک ضد حمله شد و کره ای ها از بهترین موقعیت خود نتوانستند استفاده کنند و در شرایطی که رحمان احمدی هم بیرون آمده بود مهاجم کره ناکام ماند.

* در پنج دقیقه پایانی کره ای ها همچنان برتری خود را حفظ کردند اما توان دقایق ابتدایی بازی برای رسیدن به دروازه ایران را نداشتند. کره ای بهترین موقعیت خود را در دقیقه 41 از دست دادند. در مجموع نیمه اول برتری کامل با کره جنوبی بود اما بازیکنان ایران با ارائه یک بازی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

* شروع نیمه دوم بازهم با برتری کره ای ها همراه بود و آنها همچنان به ارسال از جناحین تاکید داشتند.

* در دقیقه 49 رضا قوچان نژاد در یکی از موقعیت های کم تعداد ایران می توانست دروازه کره را با خطر مواجه کند که تعلل او این فرصت را از ایران گرفت.

* در دقیقه 51 تعلل مسعود شجاعی و پاس اشتباه او موقعیت را در اختیار کره ای ها قرار داد.

* در دقیقه 55 آندرانیک تیموریان به خاطر خطایی که مرتکب شد و توپ را با دست لمس کرد، از داور چینی کارت زرد گرفت.

* در دقیقه 59 رضا قوچان نژاد از اشتباه دفاع کره استفاده کرد و از یک موقعیت کم اثر بهترین موقعیت را برای خود ایجاد کرد و با ضربه دقیق و فنی دروازه کره را باز کرد تا ایران از حریف پیش بیفتد.

* بعد از این گل کره ای ها که رمق نیمه اول را نداشتند تلاش کردند تا بازهم روی دروازه ایران خطرساز شوند اما کم اشتباه بودن مدافعان ایران این فرصت را از آنها گرفت.

* در دقیقه 75 خطای امیرحسین صادقی یک موقعیت ایده ال را در جناح راست برای کره ایجاد کرد که ارسال این توپ دو موقعیت مطلوب برای کره را بوجود آورد که رحمان احمدی با شهامت این دو موقعیت که بهترین موقعیت های کره بودند را مهار کرد. احمدی در این صحنه نمایشی فوق العاده داشت.

* در دقیقه 82 مسعود شجاعی پشت محوطه جریمه خطایی را روی بازیکن کره انجام داد اما حریف نتوانست از این موقعیت استفاده کند. شجاعی در دقیقه 82 با دریافت کارت زرد و در شرایطی که مصدوم شده بود جایش را به احسان حاجی صفی داد.

* در دقایق پایانی کره ای ها حملات زیادی را روی دروازه ایران انجام دادند اما نتوانستند به گل برسند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=51590
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م سهرابی گفت:

    تبریک به همه ملت ایران………رضاقوچان نژاد دمت گرم

دیدگاه شما