سه شنبه 28 خرداد 1392 - 16:43

تقدير نماينده بويراحمد و دنا از مواضع دكتر روحاني

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس موضع رئیس‌ جمهور منتخب در زمینه ارتباط با آمریکا را قابل تقدیر دانست.

خبرگزاری فارس: موضع‌ روحانی در قبال ارتباط با آمریکا انقلابی و عالمانه بود

غلام‌محمد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نشست خبری دکتر حسن روحانی حاوی نکات مهمی بود که جمله به جمله آن قابل تحلیل است.

وی ابراز کرد: موضع‌ رئیس‌ جمهور منتخب نسبت به ارتباط و نوع برقراری این ارتباط با دولت ایالات متحده آمریکا فارغ از هرگونه بیان احساسی و برگرفته از دیپلماسی مدبرانه بود.

زارعی با بیان این‌که نوع ارتباط ما با کشور آمریکا دارای پیچیدگی خاص بوده، تصریح کرد: دکتر روحانی به عنوان شخصی که قبل از کسب رأی اعتماد مردم خود از دیپلمات‌های ورزیده نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود به خوبی واقف است که هرگونه برقراری ارتباط احتمالی با این کشور شرایط ویژه خود را دارد.

نماینده دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نشست خبری به جز ارتباط با آمریکا که مورد سؤال خبرنگاران واقع شد و رئیس‌جمهور منتخب با درایت و مدبرانه به آن‌ها جواب داد در زمینه مسائل مربوط به سوریه نیز شاهد موضع خوب ایشان بودیم.

زارعی تصریح کرد: در بحث سوریه باید جمیع جهات در نظر گرفته شود و نخست این‌که مردم سوریه قبل از هر کسی حق دارند برای خود تعیین سرنوشت کنند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب قبل از هر چیز این نکته را به همه از جمله کشورهایی که اکنون در اوضاع سوریه دخالت دارند، یادآور شدند.

زارعی عنوان کرد: با این مواضع به خوبی می‌توان فهمید که رئیس‌جمهور منتخب با حفظ مصالح و با تدابیری که خود اندیشیده و تجارب فراوانی که از چندین سال و سه دهه کار دیپلماتیک دارد به سراغ مسائل بین‌المللی خواهد رفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=51555
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سلام گفت:

    اینا رو مردم فهیم ایران هم می دونند…چی شد از ولایتی به روحانی کوچ کردی آقای نماینده!!@!!!!! نمیدونم شاید هم یه نوع زرنگی باشد…درود بر راه روشن فردا

  2. علی گفت:

    تقدیر شما لازم نیست شما که نماینده مردم نبودی و حمایت از ولایتی کردی مگه یادت رفته؟

  3. ناشناس گفت:

    کرو شبر مایرت تو رو چه به سیاست (……)

  4. اصلا طلب گفت:

    ما به روحانی رای دادیم
    اما درود بر حاج زارع وهیشه در قلب ماست

دیدگاه شما