جمعه 24 خرداد 1392 - 20:18

آنچه روز انتخابات در بازداشتگاه اوین گذشت

برگزاری انتخابات در زندان اوین با حاشیه‌هایی نظیر رأی دادن سید مصطفی تاج‌زاده و همچنین درخواست یکی از متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی از رئیس دولت یازدهم همراه بود.
به گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، امروز و همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بازداشتگاه اوین میزبان نمایندگان فرمانداری و وزارت کشور جهت اخذ رأی از زندانیان بود.

ساعت 7:45 دقیقه به همراه یکی از عکاسان با هدف پوشش خبری انتخابات، وارد بازداشتگاه اوین شدیم و پس از تحویل وسایل به همراه دو مأمور به سمت بند محکومین مالی حرکت کردیم.

صندوق سیار شماره 173 به سالن اصلی بند منتقل شد و نمایندگانی از وزارت کشور، شورای نگهبان و فرمانداری پس از نصب لیست اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران آماده اخذ رأی از زندانیان شدند.

همچنین 2 نماینده از نیروی انتظامی و یک ناظر از شورای شهر جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات به سالن محل اخذ رأی آمدند.

آغاز رأی گیری در بازداشتگاه اوین

ساعت 9:15 دقیقه و پس از قرائت قرآن، اخذ رأی از زندانیان به صورت رسمی آغاز شد و در ابتدا حدود 10 نفر از زندانیان جهت حضور در انتخابات وارد سالن شدند.

تمامی زندانیان با لباس‌های شخصی و شناسنامه به سمت صندوق اخذ رأی در حال حرکت بودند و “وکیل بند” مسئولیت هماهنگی و حضور آنها را به عهده داشت.

صدای موسیقی از بلندگوهای سالن شور و شعف خاصی را میان زندانیان ایجاد کرده بود و هر کس برای انتخاب اصلح به لیست اسامی چشم دوخته بود.

متهمان پس از انداختن رأی خود به صندوق به سلول باز می‌گشتند و مجدداً گروه بعدی وارد سالن می‌شدند، اکثر محکومین به دلیل مطالبه وجه چک و مهریه مجبور به تحمل کیفر در زندان بودند و خواسته مشترک همه آنها از رئیس دولت یازدهم ساماندهی مسائل مالی کشور بود.

بهبود وضعیت اقتصادی خواسته مشترک زندانیان اوین

محسن 58 ساله یکی از زندانیانی بود که به دلیل صدور چک در زندان به سر می‌برد، وی در پاسخ به این سوال که “توقع شما از کاندیدای ریاست جمهوری چیست؟” گفت: رفع مشکلات مالی مردم مهم ترین وظیفه رئیس جمهور بعدی است و من از آنجایی که سن بالایی دارم تقریبا تمام این کاندیداها را می‌شناسم و معتقدم کاندیدای منتخب من توان رفع مشکلات فعلی کشور را دارد.

وی افزود: رئیس جمهور بعدی باید مملکت را به مسیر اصلی خود بازگرداند و با سایر کشورها تعامل داشته باشد، چرا که ریشه اصلی گرفتاری‌ها در تحریم و فشار خلاصه شده است.

مجید 27 ساله زندانی دیگری بود که رفع مشکلات اقتصادی و اعتیاد را اولویت اصلی رئیس جمهور آینده دانست و گفت: افزایش حقوق کارگران و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان مهم ترین وظیفه رئیس جمهور آتی است.

وی افزود: من در حال حاضر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در اینجا به سر می‌برم و از رئیس جمهور آینده انتظار دارم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

احمد 40 ساله محکوم مالی دیگری بود که انتظار خود از رئیس جمهور آینده را بالابردن توان اقتصادی مردم دانست و تأکید کرد: گام برداشتن در راستای اهداف عالی نظام، حفظ خون شهدا و صیانت از دستاوردهای صنعتی و اقتصادی وظیفه رئیس دولت یازدهم است.

وی پیشبرد اهداف بین المللی،‌ شناسایی ظرفیت‌های داخلی، بسترسازی مناسب برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و در نهایت انتقاد پذیری را از دیگر وظایف رئیس جمهور منتخب خود دانست.

حضور 233 نفر از زندانیان در انتخابات تا ساعت 14

برگزاری انتخابات همچنان ادامه داشت و تا ساعت 12:15 دقیقه شناسنامه 130 نفر از زندانیان با مهر انتخابات یازدهم رنگین شد.

ساعت 12:30 دقیقه اخذ رأی در بند محکومین مالی به پایان رسید و صندوق برای اخذ رأی زندانیان سیاسی و بانوان زندانی به بهداری منتقل شد.

در ساعت 13:15 و پس از اخذ رأی از زندانیان سیاسی، 9 نفر از متهمین پرونده فساد بزرگ مالی جهت اخذ رأی خود وارد شدند و پس از آن به ترتیب زندانیان اندرزگوی 350 و بند 2 الف برای وارد بهداری شدند.

علی اکبر یکی از متهمینی بود که برای دادن رأی خود به بهداری مراجعه کرد، وی درباره وظایف رئیس جمهور آینده گفت: کاندیدای منتخب من از سوابق اجرایی خوبی برخوردار بوده و امیدوارم پس از ورود، بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: دعا می‌کنم رئیس جمهور بعدی به محض نشستن پشت صندلی ریاست وعده‌های خود به مردم را فراموش نکند.

الف – گ یکی از متهمین پرونده فساد مالی درباره رئیس جمهور آینده گفت: هر کسی که در این کشور مسئول می‌شود باید مانع از پایمال شدن خون شهدا و از بین رفتن آرمان‌ها و اهداف امام (ره) شود.

وی افزود: کسی که مدعی اصلاح طلبی است باید اصول خدشه دار شده انقلاب را اصلاح کند اما متأسفانه برخی مسئولین گرفتار لقمه حرام شده‌اند.

کسی که رئیس جمهور می‌شود باید دغدغه اصلی‌اش رفع مشکلات مردم و نگرانی‌های رهبری باشد،‌ افزایش تعداد زندانی‌ها حاصل فشارهای اقتصادی است و رئیس دولت یازدهم باید رفع مشکلات اقتصادی را الویت اصلی خود بداند.

ساعت 14:10 دقیقه زمان استراحت اعلام شد و نمایندگان فرمانداری و وزارت کشور جهت صرف ناهار و ادای نماز رأی گیری را متوقف کردند، آمار نهایی رأی دهندگان تا ساعت 14، 233 نفر اعلام شد.

در نهایت ساعت 15 صندوق‌های اخذ رأی به محوطه بیرونی زندان منتقل شد تا پرسنل، ‌پلیس، سربازان و مراقبین بازداشتگاه اوین برای دادن رأی خود به پای صندوق‌ها بروند.

سید مصطفی تاج‌زاده هم رأی داد

این در حالی است که سلیمانی مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام خبر اخذ رأی از زندانیان سیاسی گفت: در این میان سید مصطفی تاج‌زاده هم در انتخابات شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=50447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما