جمعه 24 خرداد 1392 - 18:27

ازنامه‌محرمانه‌مشایی‌به‌رهبر تا‌دعای‌هاشمی‌

مهر نوشت:

نامه مشائی به رهبری محرمانه است

عباس امیری فر از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس جمهور، در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد درباره رد صلاحیت مشایی و اینکه آیا وی اعتراضی کرده است گفت: آقای مشایی ادای تکلیف کردند و اعتراضی هم نکردند. او درباره نامه مشایی به رهبری گفت: نامه محرمانه است و ما هم خبر نداریم.

برنده انتخابات کسی است که ما رای می دهیم

فاطمه هاشمی که در کنار برادران خود مهدی و یاسر هاشمی در حسینیه جماران حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاران که از او پرسیدند از نظر شما چه کسی برنده انتخابات است؟ گفت: هر کسی که ما به او رأی دهیم.

همه به توصیه های رهبر عمل کنند

سید حسن خمینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که توصیه شما برای صیانت از آرای مردم چیست، گفت: امروز صبح رهبر انقلاب توصیه هایی داشت که بهتر است همه به این توصیه ها عمل کنند.

شورای نگهبان: دیگران دخالت نکنند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت بر انتخابات تنها بر عهده شورای نگهبان است، دستگاه‌های دیگر در این امر دخالت نکنند. در غیر این صورت ناظرین شورای نگهبان از دخالت دیگران جلوگیری می‌کنند.

خاتمی: همه در خدمت کشور و اسلام باشند

سید محمد خاتمی که رای خود را با حضور در حسینیه جماران به صندوق انداخت، در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه واکنش نامزدهای انتخابات در صورت شکست یا پیروزی باید چه باشد، گفت: انشا الله همه در خدمت کشور، اسلام و پیشرفت باشند.

اگر من بگویم، شورای نگهبان رد می کند

ابراهیم یزدی در حالی که در صف طویل برای شرکت در انتخابات ایستاده بود گفت: رای دادن یک تکلیف ملی است و من از حقی که خدا به من داده استفاده می کنم. یزدی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور اصلح باید چه ویژگی هایی داشته باشد گفت: اگر هم من بگویم شورای نگهبان رد می کند. او در پاسخ به سوال دیگری درباره این که شما جزء تحریمی های انتخابات نبوده اید گفت: مگر ما مفتی هستیم که فتوا بدهیم.

نامزد خائن از نظر آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هر کس پیش از اعلام نتایج نهایی و رسمی خود را پیروز انتخابات بداند به مردم خیانت کرده است، گفت: کاندیداها از اشتباهات سال 88 که باعث ایجاد فتنه شد درس بگیرند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه سلامت رای مردم را تضمین می کنیم، گفت: کار ناظران شورای نگهبان مشخص است، باید نظارت دقیق داشته باشند تا آرای مردم سالم به صندوق ها ریخته شده و سالم بیرون بیاید. ناظران باید تا لحظه شمارش آرا حضور داشته باشند چرا که اعتماد مردم بیشتر جذب می شود و با کمال رشادت اعلام کنند که انتخابات سالم برگزار شد.

روحانی: نگفتم پیرزو انتخابات هستم

حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر اعلام پیروزی‌اش در انتخابات در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش، اظهار داشت: من نگفتم پیروزم و کسی هم نمی‌تواند از الان چنین ادعایی داشته باشد. خیلی دوست دارم فضا عقلانی بماند و هر کس که برنده انتخابات شد همه به او کمک کنند.

او در عین حال از برخی بداخلاقی‌ها در ساعات ممنوعیت تبلیغات ابراز گلایه کرد و گفت: تهمت‌هایی به من زده شد که به دلیل ممنوعیت تبلیغات پاسخ ندادیم.

پیش بینی ناطق از نتیجه انتخابات

ناطق نوری بعد از انداختن رای خود پیش بینی کرد که تکلیف انتخابات در دور اول مشخص شود. وی البته به برنده انتخابات اشاره نکرد و گفت که اگر الان بگویم تبلیغ می شود.

دعاهای امروز آیت الله هاشمی

آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام که به همراه دختر و همسرش در حسینیه جماران حضور یافته بود، دعا کرد خداوند کشور را از همه شروری که در کمین کشور ما است، نجات دهد. او همچنین دعا کرد که امروز سرنوشت خوبی برای مردم، کشور و انقلاب رقم بخورد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که دعا می کنیم نتیجه این انتخابات انسجام ملی باشد. هاشمی در انتها گفت: شما هم دعا کنید و تلاش کنید که به هدف حماسه سیاسی که همین است، دست پیدا کنیم.

غرضی: امروز محشر انتخابات است

محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  بعد از حضور در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز محشر انتخابات است. ملت ایران اثبات می کند. برنده انتخابات ملت ایران است هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد وظیفه سنگین تری بر عهده دارد.

فردا شنبه آرامش است

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات گفت: شنبه پس از انتخابات، شنبه آرامش خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=50431
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما