جمعه 24 خرداد 1392 - 16:06

حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

مهر : اخذ رای در شعب تهران با حاشیه هایی همراه بود که بخشی از ن به این شرح است:

حضور اقلیت های مذهبی و حضور تیم ملی وزنه برداری معلولان در حسینیه ارشاد برای رای دادن نکات جالب توجه در این شعبه انتخابات است.

ـ ناطق نوری و محمدرضا عارف نخستین چهره های سیاسی بودند که در حسینیه ارشاد حضور داشتند. محمد رضا عارف در حالی که در صف کنار مردم ایستاده بود، حضور گسترده مردم را قابل تحسین عنوان کرد.

-برخی از رای دهندگان هنوز از رد صلاحیت شدن کاندیدای مورد نظر خود اطلاعی ندارند به طوری که یکی از رای دهندگان  قصد رای دادن به معصومه ابتکار را داشت که در لیست کاندیداهای شورای شهر نتوانست اسم وی را پیدا کند.

– برخی جوانان نیز به همراه رنگ تبلیغاتی کاندیدای مورد نظر خود وارد صف های رای گیری شدند. یکی از این رای دهندگان که رای اولی هم بود یک کلید به گردنش آویخته بود.

– برخی از رای دهندگان مدام در خصوص رئیس جمهور بعدی تاکید می کردند که بی کاری و گرانی را توسط رئیس جمهور بعدی حتما ریشه کن شود و دولت یازدهم بیشتر به فکر اشتغال برای جوانان باشد.

– پیرزنی 80 ساله که از کرج برای حضور در انتخابات آمده بود، در امام زاده صالح (ع) در تهران در بیان دلیل خود برای رای دادن عنوان کرد: تلویزیون گفت هر کس مسلمان است وظیفه دارد که رای بدهد، من هم مسلمانم و سیدم و برای اینکه مملکتم را نگهدارم، آمده ام رای بدهم، امیدوارم گرانی ها کاهش یابد و جوانان به آرزوهای خود برسند.

– همچنین مرد نابینایی که از اسلامشهر برای رای دادن به امام زاده صالح آمده بود، گفت: چون جای دیگری را نمی شناختم با نوه ام به اینجا آمده ام تا با رای دادن استقلال کشورم را حفظ کنم تا کاندیدای مورد نظر من شرایطی را که تاکنون در این 8 سال به وجود آمده است را تغییر بدهد.

– در شعبه اخذ رای امام زاده صالح(ع) خبرنگاران خارجی از مردم دلیلشان را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می پرسیدند و اینکه چقدر اطمینان دارند که نامزد مورد نظر آنها انتخاب خواهد شد؟ یک نفر در پاسخ به این سوال گفت: در جمهوری اسلامی قطعا همان کسی را که مردم تعیین کنند و نامش را به صندوق ها بیندازند از داخل صندوق ها درخواهد آمد.

– به گفته مسئول حوزه انتخابیه مسجد امام صادق (ع) تا ساعت 12:30 امروز یک سوم تعرفه های ارسال شده به این شعبه مصرف شده است، هر چه از ساعت رای گیری می گذرد حضور مردم در شعبه بیشتر می شود به گونه ای که نیمی از صف رای دهندگان به بیرون مسجد و در خیابان های اطراف کشیده شده است.

– با وجود گرمای هوا و نبودن فضای کافی در بیرون از شبستان اصلی مسجد برای نوشتن آراء، مسئولان رای دهندگان را مجبور به خروج از محل رای گیری برای نوشتن آراء می کنند این در حالی است که گرمای هوا مردم را کلافه کرده است.

-صف رای دهندگان در حسینیه ارشاد تهران به خیابان گل نبی رسیده این در حالی است که تنها کمتر از 4 ساعت از آغاز رای گیری گذشته است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=50411
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما