جمعه 24 خرداد 1392 - 12:36

بازتاب سخنان ضد آمریکایی رهبر معظم انقلاب

 به گزارش بویر نیوز به نقل از مهر،  مرور و خلاصه این اخبار در ادامه امده است.

یک تحلیلگر عرب : نظام ایران برای برگزاری انتخابات کاملا آماده است
سلطان النعیمی پژوهشگر امور ایران در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی تاکید کرد معتقدم نظام ایران کاملا برای انتخابات این دوره آماده است تا از حوادث انتخابات گذشته جلوگیری کند.
وی درباره اینکه به نظر شما آیت الله خامنه ای به چه کسی رای داده است؟ گفت در حقیقت حتی نزدیکان و اطرافیان آیت الله خامنه ای، نمی دانند ایشان به چه کسی رای می دهد.
این کارشناس  عرب با بیان اینکه، همه نامزدها داخل نظام ایران هستند، درباره اینکه چرا مقامات ایران به شبکه اسکای نیوز عربی برای اعزام خبرنگار به منظور پوشش انتخابات مجوز نداده اند، عملکرد نادرست و تحریک آمیز برخی رسانه های خارجی از جمله انگلیسی و آمریکایی و دامن زدن آنها به حوادث پس از انتخابات را دلیل این تصمیم دانسته است.

پیش بینی حضور 60 درصدی مردم در انتخابات
این رسانه با پوشش اظهارات مقام معظم رهبری در هنگام رای دادن به واجد شرایط بودن 50 میلیون ایرانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت : بر اساس پیش بینی رسانه های ایرانی، بیش از 60 درصد مردم ایران در این انتخابات شرکت می کنند.
این رسانه نوشت  290 حوزه اخذ رای در 96 کشور خارجی نیز آماده اخذ رای ایرانیان مقیم خارج از ایران هستند. در صورتی که هیچ کدام از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را کسب نکند، انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

پخش گسترده تصاویر حضور رهبری در انتخابات

رسانه های عرب زبان از جمله خبرگزاری سوریه، النمار، العربیه و المیادین با پخش تصاویری زنده از انتخابات ریاست جمهوری در ایران توجه ویژه ای به حضور اول وقت رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای کردند.

بازتاب واکنش آیت الله خامنه ای به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در گزارشی به واکنش قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی به مواضع و اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.

مردم ایران آمدند جایگزین احمدی نژاد را انتخاب کنند

خبرگزاری  فرانسه در مطلبی به گزارش رسانه ملی ایران پرداخت و نوشت: ایرانی ها امروز جمعه برای انتخاب رئیس جمهوری آتی کشورشان و جایگزین محمود احمدی نژاد به پای صندوق های رای رفتند.

مهمترین گرایش مردمی برای رای دادن

شبکه بی بی سی عربی یکی از  تیترهای خبرهای صبح امروز جمعه خود را به انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داد. این شبکه افزود ایرانی ها از میان شش نامزد حق انتخاب دارند تا یک نفر را به عنوان رئیس جمهور برگزینند.

این شبکه به زعم خود اعلام کرد به نظر می رسد مسائل اقتصادی، موضوع هسته ای و روابط با غرب بر گرایشهای رای دادن شهروندان ایرانی سایه افکنده است.این شبکه افزود مقامات ایرانی امیدوار هستند انتخابات ریاست جمهوری این دوره و روند رای گیری با آرامش برگزار شود.

بی بی سی عربی در عین حال رویکرد ضد ایرانی خود را پنهان نکرد و به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری پرداخت.

حضور با شوق و انگیزه مردم

اسکای نیوز عربی از دعوت مقام معظم رهبری از همه قشرهای مردم سرفراز و مقاوم ایران برای شرکت گسترده در انتخابات امروز خبر داد که حضور موثر، بهنگام، همگانی و پر شور ملت در انتخابات را دارای اهمیت فراوان دانستند و تأکید کردند: مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، به وابسته به حضور و انتخاب آنهاست.

گزارش مستقیم خبرنگار شبکه فرانس 24 عربی از تهران

شبکه تلویزیونی فرانس 24 عربی یکی از تیترهای مهم خبری امروز خود را به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داده است.

خلیل البشیر خبرنگار این شبکه در گزارش مستقیم از تهران اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ایران از صبح امروز آغاز شده است و مردم ایران، رئیس جمهوری خود را از میان شش نامزد انتخاب خواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=50372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما