جمعه 24 خرداد 1392 - 10:57

پوشش زنده انتخابات/ابراهیم یزدی هم آمد؛ مگر مفتی هستم فتوای تحریم دهم/ دعاهای امروز آیت الله هاشمی/کارت جدید برای ناظران روحانی

امروز مردم از ساعت 8 صبح در سراسر کشور برای رای دادن به 6 نامزد ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر پای صندوق رای حاضر شدند.

به گزارش  بویر نیوز، مرور مهمترین اخبار انتخاباتی امروز به ترتیب زمان و آخرین اخبار ارسالی در ادامه آمده است:

ابراهیم یزدی هم آمد

ابراهیم یزدی در حالی که در صف طویل برای شرکت در انتخابات ایستاده بود گفت: رای دادن یک تکلیف ملی است و من از حقی که خدا به من داده استفاده می کنم.یزدی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور اصلح باید چه ویژگی هایی داشته باشد گفت: اگر هم من بگویم شورای نگهبان رد می کند.وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که شما جزء تحریمی های انتخابات نبوده اید گفت: مگر ما مفتی هستیم که فتوا بدهیم.

آیت الله جنتی: خیانت نکنید

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هر کس پیش از اعلام نتایج نهایی و رسمی خود را پیروز انتخابات بداند به مردم خیانت کرده است، گفت: کاندیداها از اشتباهات سال 88 که باعث ایجاد فتنه شد درس بگیرند.آیت الله جنتی در خصوص انتخابات شوراها نیز گفت: مردم دقت کنند در انتخابات فردی که صلاحیت دارند را انتخاب کنند و به نام و نشان افراد توجه نکنند اگر نامزدها را نمی شناسند از افراد مورد اعتماد سئوال کنند .

توضیح روحانی درباره ادعای زودهنگام پیروزی اش

حسن روحانی ، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر اعلام پیروزی‌اش در انتخابات در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش، اظهار داشت: من نگفتم پیروزم و کسی هم نمی‌تواند از الان چنین ادعایی داشته باشد.کاندیدای انتخابات خطاب به هوادارنش در صورت عدم پیروزی گفت: خیلی دوست دارم فضا عقلانی بماند و هر کس که برنده انتخابات شد همه به او کمک کنند.

وی در عین حال از برخی بداخلاقی‌ها در ساعات ممنوعیت تبلیغات ابراز گلایه کرد و گفت: تهمت‌هایی به من زده شد که به دلیل ممنوعیت تبلیغات پاسخ ندادیم.

پیچ تاریخی و شرایط خاص و توصیه آیت الله آملی

آیت الله آملی لاریجانی بعد از انداختن رای خود در صندوق با بیان اینکه شرایط کشور خاص است و مردم هم اینرا می دانند گفت: تا کنون ملت ایران از پیچ های تاریخی به سلامت عبور کرده و این بار نیز از این پیچ تاریخی خواهند گذشت و تصمیم بزرگی می گیرند.

پیش بینی ناطق از نتیجه انتخابات

ناطق نوری بعد از انداختن رای خود پیش بینی کرد که تکلیف انتخابات در دور اول مشخص شود. وی البته به برنده انتخابات اشاره نکرد و گفت که اگر الان بگویم تبلیغ می شود.

کارت جدید برای ناظران روحانی

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران با اشاره به اینکه کارت نظارت کاندیداها برای شعب اخذ رای در تهران صادر شد گفت: 350 کارت نظارت دیگر نیز برای ستاد آقای روحانی تا دو ساعت دیگر صادر و تحویل داده می شود. وی توضیح داد که برای ناظران آقای روحانی فقط 400 کارت صادر شده بود که دلیل آن عدم ارسال مدارک توسط ستاد انتخاباتی ایشان بود.

دعاهای امروز آیت الله هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دعا کرد خداوند کشور را از همه شروری که در کمین کشور ما است، نجات دهد. وی همچنین دعا کرد  که امروز سرنوشت خوبی برای مردم، کشور و انقلاب رقم بخورد. هاشمی همچنین گفت که دعا می کنیم نتیجه این انتخابات انسجام ملی باشد. هاشمی در انتها گفت:شما هم دعا کنید و تلاش کنید که به هدف حماسه سیاسی که همین است، دست پیدا کنیم.

غرضی:امروز محشر انتخابات است

محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  بعد از حضور در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز محشر انتخابات است. ملت ایران اثبات می کند. برنده انتخابات ملت ایران است هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد وظیفه سنگین تری بر عهده دارد.

پیش بینی عارف از مشارکت در انتخابات

عارف با پیش بینی اینکه 70 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت می کنند،  در ارزیابی حضور کاندیدای مورد نظرش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

تضمین آرای مردم توسط آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان بعد از انداختن رای خود به صندوق با بیان اینکه سلامت رای مردم را تضمین می کنیم، گفت: کار ناظران شورای نگهبان مشخص است، باید نظارت دقیق داشته باشند تا آرای مردم سالم به صندوق ها ریخته شده و سالم بیرون بیاید. ناظران باید تا لحظه شمارش آرا حضور داشته باشند چرا که اعتماد مردم بیشتر جذب می شود و با کمال رشادت اعلام کنند که انتخابات سالم برگزار شد.

هاشمی با همسر و دخترش آمد

آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام به همراه دختر و همسرش در حسینیه جماران حضور یافت و رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به صندوق انداخت.

وزارت کشور: زود بیائید

ستاد انتخابات استان تهران از شهروندان این استان خواست تا در ساعات اولیه امروز با حضور در حوزه‌های رای‌گیری رای خود را در صندوق‌های بیندازند.

حضور رهبر انقلاب در آغار انتخابات

رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق پس از آغاز رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها آرای خود را به صندوق انداختند .

صف رای دهی از 7 صبح

 *از ساعت 7 صبح برخی از رای دهندگان زودتر از همه خودرا به مسجد امام صادق رساندند تا به قول معروف نفر اولی باشند که رای خود را به صندوق می اندازند.همچنین در حسینیه ارشاد نیز  مردم  از ساعاتی قبل از شروع رای گیری در پشت درهای حسینیه ارشاد صف بسته بودند.

 نخستین شخصی که وارد مسجد امام صادق برای رای گیری شد به خبرنگار مهر گفت:می خواستم اولین نفری باشم که رای خود را به صندوق می اندازم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=50286
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما