پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 12:34

تغییر جنسیت ۹ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران!

در کنار تمامی مشکلات ریز و درشت ورزش ایران یک معضل جدید نیز اضافه شده که البته کمتر با واکنش مسوولان روبرو شده و آن تغییر جنسیت به ویژه در ورزش بانوان است!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، موضوع تغییر جنسیت در ورزش ما اگرچه داستان جدیدی نیست، اما یک خبر شوک‌آور در هفته جاری باز هم نگاه‌ها را به این سمت‌و‌سو معطوف کرد که آیا واقعا این پدیده در ورزش کشورمان به خصوص در بخش بانوان وجود دارد و اگر هست دلایل آن چیست؟
تغییر جنسیت ۹ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان!
اوایل هفته بود که یک خبر دهان‌ به‌دهان گشت و حتی پیامکی هم شد به این مضمون که ۹ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان تغییر جنسیت دادند! این خبر گرچه با توضیحات مسوولان ذیربط و مربیان تیم ملی همراه نشده و در آینده هم نخواهد شد، اما به طور قطع از پدیده‌ای جدید در ورزش ما حکایت می‌کند که با افزایش چشمگیری روبرو‌ شده و البته تنها مختص فوتبال نیست!
یک نمونه دیگر در والیبال
یکی دو سال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از ملی‌پوشان تیم والیبال بانوان تغییر جنسیت داده تا راحت‌تر بتواند در تیم مردان بازی کند! این بازیکن در حال حاضر در یکی از شهرها مشغول بازی در تیم مردان است و به این ترتیب این معضل جدید وارد فاز جدیدی شد.
تایید مربی اسبق تیم ملی فوتبال بانوان
مشکلات ورزش ما به اندازه‌ای زیاد است که کسی حوصله توجه به ورزش بانوان را ندارد، چه برسد به حاشیه‌‌های آن!‍ با این حال موضوع تغییر جنسیت آن قدر مهم هست که بتوانیم در مورد آن کنکاش کنیم. البته طبیعی است که هیچ یک از مسوولان ورزش به خصوص متولیان ورزش بانوان در مقام پاسخگویی برنیایند. با این حال و پس از تلاش فراوان با یکی از مربیان پیشین تیم ملی فوتبال بانوان تماس گرفتیم که وی با این شرط که نامش فاش نشود، به ما گفت: تغییر جنسیت ۹ بازیکن را نمی‌دانم. البته در زمانی که من در تیم ملی حضور داشتم می‌دانستم ۲، ۳ بازیکن تغییر جنسیت داده‌اند!
تبعیض‌ها، علت اصلی بروز این پدیده
واکاوی بروز پدیده تغییر جنسیت که در ورزش بانوان بسیار بیشتر به چشم می‌خورد، یک امر ضروری است که بایستی در اولویت برنامه‌های آسیب‌شناسانه کارشناسان و متخصصان ذی‌صلاح قرار بگیرد. با این حال یک دلیل بزرگ برای این اقدام می‌توان یادآور شد و آن بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی است که در حق ورزش خانم‌ها می‌شود. طبیعی است وقتی یک خانم فوتبالیست قراردادی به مراتب پائین‌تر از یک بازیکن آقا دارد و هنگامی که از لحاظ پایگاه اجتماعی، آینده ورزش و سایر امتیازات فعلی و حال، تفاوت‌های فاحش میان یک ورزشکار زن با ورزشکار مرد دیده می‌شود، طبیعی است برخی از بانوان ورزشکار به مسائلی مثل تغییر جنسیت روی آورند!
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=47132
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کيان گفت:

    وا؟!

دیدگاه شما