سه شنبه 7 خرداد 1392 - 15:11

روايت روحاني از ديدار با آيت‌الله رفسنجاني

حسن روحاني كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري به تشريح جزئيات ديدار اخير خود با آيت‌الله رفسنجاني پس از احراز صلاحيتش پرداخت.

“حسن روحانی” نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص انتشار اخباری مبنی بر احتمال ائتلاف وی با” محمدرضا عارف” در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در خصوص اینکه بنده به نفع “عارف” از عرصه انتخابات کناره‌گیری کنم بحثی وجود ندارد، اما تا امروز مذاکره‌ای در این خصوص نشده و خبری از ائتلاف نیز مطرح نیست و بنده تا پایان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در این عرصه حضور خواهم داشت.

وی در ادامه درباره دیدار اخیر خود با” آیت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجانی” و محورهای این دیدار نیز اظهار داشت: بنده اولین بار پس از احراز صلاحیت‌ کاندیداهای ریاست‌جمهوری با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیدار کردم و وی در این دیدار با روحیه‌ای شاد و بسیار خندان عنوان کرد كه” وظیفه‌ای بر دوش من بود و از دوشم برداشته شد”.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: هدف از این دیدار مشورت برای آینده بود و نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجاني نیز بر آن بود که بنده راه را محکم‌تر و قاطع‌تر از گذشته ادامه دهم.

** من اصولگراي معتدل هستم

روحانی در پاسخ به این سوال که محمدرضا عارف وی را از جبهه اصولگرایان دانسته است نيز اظهار داشت: بنده اصولگرای معتدل هستم ولي با اين وجود همواره با اصلاح‌طلبان معتدل نیز رابطه‌ای نزدیک داشتم.

وی در بخش ديگري از اظهاراتش و در پاسخ به این سوال که در مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب حضور” کاترين اشتون” به عنوان مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و همچنين مذاكره‌كننده ارشد طرف غربي در مذاكرات ايران و 1+5 به نفع ما بوده یا “خاويار سولانا” گفت: بنده تجربه مذاکره با “اشتون” را ندارم، ولي گمان نمي‌کنم حضور هر كدام از این دو نفر در روند مذاکرات هسته‌اي، تفاوتي در نتايج اين مذاکرات ايجاد کند، چرا‌که طرف مقابل ايران در مذاکرات هسته‌اي با گروه 1+5 ، آمریکا است.

* هيچ وقت نزديكانم را به سمتي منصوب نكرده‌ام

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب شما به عنوان رئيس‌جمهور آينده ايران از سوي مردم آیا به اطرافیان و آشنایان خود نیز به دید ملت نگاه می‌کنید، گفت: سوال سختی است؛ امیدوارم این طور باشد، بنده تا به حال در سمت‌هایی که داشتم، اینگونه بودم و هیچ‌وقت اقوام و نزدیکانم را به سمتي منصوب نکرده‌ام و بدون اینکه اطرافیانم شایستگی داشته باشند برای آنها کاری انجام نداده‌ام که امیدوارم تا آخر نیز اینگونه باشد.

روحانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شما رئیس‌جمهور شدید و مخالفان، شما را تحریک و اطرافیان، شما را تشویق به حاشیه‌پردازی کنند، آیا اهل حاشیه‌پردازی هستید، گفت: گمان می‌کنم سوابق سیاسی بنده نشان می‌دهد که ویژگی‌هایم چگونه است، بنده در طول سی و چند سالی که علیه‌ام تهمت زدند، شکایتی نکردم و اگر کسی حرف ناشايستي به بنده زده باشد، مؤدبانه پاسخ وی را داده‌ام.

وی در ادامه تصریح کرد: انتقاد، حق مردم است و طبق موازين دیني از وظایف مردم به عنوان اعضاي جامعه اسلامي به شمار می‌رود و از آنجایی که همه ما امکان اشتباه داریم لذا باید نقدهای منصفانه را پذیرا باشیم.

* مردم با توجه به سوابقم به من اعتماد كنند

این نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در پايان در پاسخ به این سوال که شما چگونه اعتماد مردم را با صحبت‌های خود جلب می‌کنید، گفت: مردم در وهله اول  باید به عملکرد گذشته بنده نگاه کنند، اگر قولی در گذشته دادم و به آن عمل نکردم برآن مبنا باید به من اعتماد کنند و یا بی‌اعتماد باشند، ضمن آنکه مردم مي‌توانند با قضاوت درباره همکاراني که من براي اداره کشور معرفي مي‌کنم نسبت به دولت من شناخت پيدا کرده و اعتماد کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما