سه شنبه 7 خرداد 1392 - 13:32

واكنش علي مطهري به انتقادات حاميان جليلي / خطر پيروزي جليلي از نگاه مطهري / دلايل رد صلاحيت هاشمي / نامزد مورد حمايت مطهري

پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری و رد صلاحیت آیت ا… هاشمی رفسنجانی، علی مطهری از جمله کسانی بود که به این تصمیم اعتراض داشت. فرزند علامه مرتضی مطهری به رغم اینکه خود را تابع نظر شورای نگهبان می‌داند اما معتقد است این شورا باید به مردم دلایل ردصلاحیت ها را توضیح دهد. وی همچنین نگران به قدرت رسیدن افراطیون در کشور است.

به گزارش بويرنيوز ؛ متن گفتگوی روزنامه قانون با علی مطهری كه حاوي ناگفته‌هاي‌ ردصلاحيت‌ هاشمي‌ است را می‌خوانید:

رد صلاحیت آقای هاشمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
کاری بود به ضرر انقلاب. البته شورای نگهبان معمولا قانون را ملاک قرار می دهد و اعضای آن خصوصا فقها افرادی با تقوا هستند ولی این تصمیم آنها علل جانبی هم داشت. یکی این بود که برخی مسئولان از جمله یکی از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده توجیه امنیتی برای رد صلاحیت آقای هاشمی به شورای نگهبان القاء کردند که اگر هاشمی در صحنه انتخابات حضور داشته باشد مشکل امنیتی پیدا می‌کنیم.

علت دیگر این بود که اقبال مردم به آقای هاشمی پس از ثبت‌نام نشان می‌داد که ایشان با رأی بالا پیروز انتخابات است، درنتیجه همه زحمات چهارساله افراطی‌ها برای حذف آقای هاشمی به عنوان رأس فتنه برباد می‌رفت و دروغ‌هایشان برملا می‌شد. مثلا مردم به رأس فتنه سی میلیون رأی می‌دادند و این برای تندروها که عامل اصلی بحران چهارسال اخیر بوده‌اند گران و سنگین بود و قابل تحمل نبود. لذا این تندروها شورای نگهبان را تحت فشار قرار دادند. البته اگر مطمئن بودند که آقای هاشمی رأی نمی‌آورد این کار را نمی‌کردند. به هر حال حق مردم در انتخاب اصلح ضایع شد و این افراد مانع وحدت ملی پس از حوادث سال ۸۸ شدند.

قبول دارید که همه باید تابع نظر شورای نگهبان باشیم؟

بله قبول دارم. همه تمکین کردیم ولی این منافات ندارد با این که اشکالات کار بازگو شود تا در آینده تکرار نشود. امام‌خمینی از یک طرف بر تمکین به حکم شورای نگهبان تأکید می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند «شورای نگهبان هم باید به گونه‌ای عمل کند که اعتبار خود و اعتماد مردم به خود را حفظ کند». اگر مثلاً ۸۰% عقلای جامعه حکم شورای نگهبان را نامعقول و ناعادلانه بدانند معلوم می‌شود اشکالی در کار است. بهتر است شورای نگهبان در این‌گونه موارد به مردم توضیح بدهد. گذشته از مسئله آقای هاشمی، شورای نگهبان صلاحیت آقای جلیلی را برای ریاست جمهوری با کمترین تجربه تأیید کرد. آیا کسی که صرفاً چند سال در وزارت امور خارجه مدیرکل و چند سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و چند مذاکره هسته‌ای انجام داده می‌تواند رئیس جمهور شود؟

این در حالی است که آقای سعیدی‌کیا با سابقه چهار دوره وزارت و آقای پزشکیان با سابقه دو دوره نمایندگی و یک دوره وزارت رد صلاحیت شدند. شورای نگهبان باید درباره این موضوع به مردم توضیح بدهد. به نظر من فقط در صورت فقدان تجربه کافی، داشتن سابقه سوء اخلاقی و یا گرایش فکری غیراسلامی رد صلاحیت می‌تواند مصداق پیدا کند.

ولی افرادی پاسخ‌هایی دادند و این کار شورای نگهبان را تجلیل کردند؟

پاسخ افرادی مانند آقای فیروزآبادی و آقای نقدی ملاک نیست، خود شورا باید پاسخ بدهد. اساساً نظامی‌ها نباید وارد سیاست شوند. این، توصیه اکید امام (ره) است که متأسفانه در چند سال اخیر زیر پا گذاشته شده است. افرادی مانند آقای علم‌الهدی هم که پاسخ دادند قبلا آن‌قدر حرف‌های بی‌منطق زده‌اند که کسی حرف آن‌ها را نمی‌پذیرد.

حال، شما برای آینده چه راه‌حلی پیشنهاد می‌کنید؟

پیشنهاد می‌کنم که ترکیب شورای نگهبان تغییر کند. بهترین راه آن این است که خبرگان رهبری این پیشنهاد را در دستور کار اجلاس آینده خود قرار دهند تا به مقام معظم رهبری ارائه نمایند. کافی است دو تن از فقهای حکیم و روشن بین جای دو تن از فقهای فعلی را بگیرند.

پس از حذف آقای هاشمی، در صحنه انتخابات چگونه باید عمل کرد؟

من معتقدم که باید از پیروزی کاندیدای تندروها جلوگیری کرد.

منظورتان آقای جلیلی است؟

بله، پیروزی ایشان برای کشور خسارت‌بار خواهد بود.

شما گفته بودید که برای مقایسه توان جسمی آقای هاشمی با سایر کاندیداها ایشان یک مسابقه دوی صدمتر با آقای جلیلی بدهد، بعضی افراد این را توهین به جانبازان تلقی کردند؟

این در واقع شیطنتی بود که از طرف این افراد انجام شد. مطلب روشن بود، شنونده باید عاقل باشد. حرف من این بود که اگر ملاک، توان جسمی است، آقای جلیلی هم آن مشکل را دارد، قطع‌نظر از این که این مشکل چگونه برای ایشان پیدا شده و آن پا در بهشت جا مانده یا در خیابان. مسائل را نباید با هم مخلوط کرد. جایگاه والای جانبازان محفوظ است و حتی مخالفان انقلاب هم برای آنها احترام قائلند. در واقع مخاطب من شورای نگهبان بود نه آقای جلیلی.

ولی من امروز توصیه‌ای به آقای جلیلی دارم و آن این است که شما که از جهاد اصغر سربلند بیرون آمده‌اید خوب است که در جهاد اکبر هم سرافراز باشید. شما خود بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که تجربه کافی و صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارید و عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود شما را به درون صحنه هل داده‌اند. الانسان علی نفسه بصیر. انسان به نفس خودش آگاه است. پیشنهاد می‌کنم انصراف بدهید و ابزار دست دیگران واقع نشوید. انشاء‌ا… برای دوره‌های بعد کاندیدا شوید.

ایشان را نماینده گفتمان مقاومت معرفی کرده‌اند؟

بله، گفته‌اند رقابت میان گفتمان مقاومت و گفتمان سازش است، و این یعنی عوام‌فریبی. رقابت در این دوره میان گفتمان اعتدال‌خواهی و گفتمان افراط‌گری است.

پس شما که معتقد به جلوگیری از پیروزی کاندیدای افراط‌گر‌ها هستید معتقد به شرکت نکردن در انتخابات نیستید؟

همین طور است. ردصلاحیت آقای هاشمی کار بسیار (…………) بود و ما همچنان به آن اعتراض داریم و نباید به سادگی از کنار آن گذشت، چون موجب می‌شود…. البته من معتقدم که آقای هاشمی تا حدی چوب رفتار گذشته‌اش را می‌خورد. اگر زمانی که در گذشته رفتارهای زشت انجام دادند ایشان سکوت نمی‌کرد و از مظلوم دفاع می‌کرد امروز این اتفاق برای خودش نمی‌افتاد و آن‌ها این‌قدر جری و سرکش نمی‌شدند.

به هرحال این اتفاق افتاده و در مجموع به نفع شخص آقای هاشمی به عنوان مدافع حقوق مردم و کسی که به روحانیت آبرو داده و باعث حفظ بخش عظیمی از مردم در پشت سر انقلاب شده تمام شده است گرچه به ضرر مردم و انقلاب شد چون همگان از تجربه ایشان در این برهه حساس و ویژه که نیاز به وحدت ملی داشتیم محروم شدند. ولی نباید در اینجا متوقف شد بلکه باید سعی کنیم که یکی از کاندیداهایی که به اعتدال نزدیک‌تر است و تجربه بیشتری دارد پیروز انتخابات شود.

تعداد ۲۰۰ نماینده از عملکرد شورای نگهبان تقدیر کردند، این را چگونه می‌بینید؟

این نامه‌ها ملاک نیست چون این امضاها را با عناوین دیگری می‌گیرند و نمایندگان به ملاحظاتی امضا می‌کنند. بیش از سی نفر از کسانی که امضا کرده‌اند به خود من گفتند که از رد صلاحیت آقای هاشمی ناراحت‌اند. وقتی این امضاها توسط افرادی مانند آقای کریمی قدوسی جمع‌آوری می‌شود جنبه دیگری پیدا می‌کند و افرادی به ملاحظاتی امضا می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46550
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اخرش این بنده خدا سکته رو میزنه… البته خنده بازاریه برا خودش…

    • پسر مشهدی گفت:

      انصافاً بعضی وقتا حالیش نیست چی میگه! هاشمی با جلیلی مسابقه ی دو بذاره! این توهینش که به نفع جلیلی تموم میشه.
      تازه چرا بعضی از حرفاشو نقطه چین گذاشتین؟ یعنی اونجاها داشته فحش میداده؟ D:

    • sma گفت:

      جناب آقاي مطهري  چند نكته بسيار قابل تامل در گفتار و تحليل شما وجود دارد
      فرق بين تمكين از قانون و تعيين تكليف براي نهادهاي قانوني چيست؟ وقتي كه عملكرد يك نهاد قانوني را قانوني مي شماريد و بخاطر مغاير بودن با سليقه و برداشت يا علاقه خودتان ب راي نهادهاي قانوني تعيين تكليف هم كنيد جالب است كه هم قضاوت مي كنيد و هم صلاحيت فقهاي شوراي نگهبان را ارزيابي مي كنيد و هم پيشنهاد مي كنيد فقط لطف كنيد نام فقهاي لازم تعليق و فقهاي لازم الانتسابتان راهم بگوييد

  2. کا محمدتقی غفوری گفت:

    این بنده خدا جز واقعیت چیز دیگری نمی گه.

  3. کا فضل الله آرمند گفت:

    حرفاش خوبه اما کسی به این حرفا گوش نمیکنه.

  4. میر فتح الله بالغ گفت:

    این فرد خیلی افراطی است و اصلا به حرف رهبر معظم انقلاب گوش نمیده.

  5. اصلاحات گفت:

    شپک بزه به افتخار مطهری

  6. عده ای از طلاب قم. (سربازان گمنام امام زمان (عج گفت:

    با سلام . از مدیریت محترم سایت درخواست می کنیم نامه مارا در واکنش به صحبتهای اخیر آقای مطهر در تتر اصلی خبر قرار دهند

    ….

  7. sma گفت:

    جناب آقاي مطهري  چند نكته بسيار قابل تامل در گفتار و تحليل شما وجود دارد
    اگر دكتر جليلي سابقه اجرايي ندارد آيا دكتر روحاني سابقه اجرايي دارد؟ چرا تاييد صلاحيت روحاني با اين ملاك نمي گريد گفتمان يك بام و دوهواي شما را چگونه بايد باور كرد
    البته دكتر جليلي گذشته از سوابقي نظير دكتر روحاني و فراتر از ايشان در سطح وزارت و معاونت و مديريت سازماني سوابق مرتبط دارد 

    • من گفت:

      غیر هم روحانی سابثه نداشته بو

    • من گفت:

      این هم سابقه کاریش از زبان خودش

      حسن روحانی: فرق قطعنامه و کاغذپاره را می‌دانم/در دوران مسئولیتم کشور را از تحریم دور کردیم

      رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مشروعیت لازم با کسب آرای مردم برای بنده جای سرافرازی دارد.

      به گزارش ایسنا، حسن روحانی طی سخنانی در برنامه دیدگاه از شبکه اول سیما، با اشاره به تاریخچه‌ای از دوران زندگی خود گفت: با تحصیل در رشته حقوق، توانستم متوجه شوم که فرق قطعنامه شورای حکام و نیز قطعنامه شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست.

      وی با بیان اینکه “همیشه نماینده مردم بوده‌ام و هم‌اکنون نیز هستم”، خاطرنشان کرد: مشروعیتی که از رای مردم به دست می‌آید، جای بسی سرفرازی دارد. 20 سال با رای مردم در مرکز قانونگذاری کشور به عنوان رییس سیاست خارجی بودم و انجام وظیفه کردم و دو دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان بودم و هم‌اکنون نیز نماینده مجلس خبرگان هستم.

      این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه نمایندگی امام(ره) و مقام معظم رهبری را بر عهده داشته است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم. نزدیکی با مقام معظم رهبری و نیز آشنایی و ارادت 45 ساله به ایشان تا امروز سرمایه بزرگی برای من بوده است. قطعا کسی که می‌خواهد اداره کشور را بر عهده بگیرد، این‌گونه روابط به او کمک خواهد کرد.

      روحانی با اشاره به مسئولیت‌های خود در دوران دفاع مقدس گفت: من رییس ستاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در زمان فرماندهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نیز فرمانده پدافند هوایی با حکم رهبری و رییس ستاد پشتیبانی جنگ نیز بودم. در این ستاد توانستم بفهمم که با همکاری با متخصصان چگونه می‌تواند تحول بزرگی را در بخش‌های پیچیده فنی به وجود آورد.

      وی با یادآوری اینکه 14 سال مسئولیت دبیری شورای امنیت ملی را بر عهده داشته است، اظهار کرد: آزادی همه اسرا در زمان صدام و نیز محکومیت عراق در دوران تصدی بنده در شورای امنیت ملی بود.

      روحانی با اشاره به اینکه “در شورای عالی امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی که بنده نیز حضور داشتم، اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت”، افزود: امضای توافقنامه با عربستان و رابطه نزدیک با این کشور همسایه و نیز حادثه 11 سپتامبر و موضع‌گیری ایران در این حادثه و موضع‌گیری کشورمان در زمان اشغال افغانستان موارد بسیار حساسی بود که بنده افتخار داشتم در این اقدامات سهم بسزایی داشته باشم.

      رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مساله مهم دیگر که داستان توطئه آمریکا در مساله هسته‌ای کشورمان در سال 1382 بعد از اشغال عراق و بغداد بود، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست با این بهانه کشور را در مسیر جنگ و تحریم قرار دهد و در این مقطع با اقداماتی بجا، توطئه آمریکا و اسراییل با شکست روبرو شد.

      وی با بیان اینکه “پس ازمذاکرات تهران با سه مقام اروپایی، مقام معظم رهبری شکست آمریکا و اسرائیل را در 11 آبان 1382 اعلام کردند”، گفت: ما توانستیم کشور را از تحریم دور کنیم و صلح‌آمیز بودن پرونده هسته‌ای را بعد از یک سال به اثبات برسانیم و نیز روابطمان با کشورها را توسعه دهیم. مقام معظم رهبری در پایان این دوره، از آن به عنوان مدیریت پخته و عادلانه یاد کردند.

  8. ناشناس گفت:

    جناب آقاي مطهري  چند نكته بسيار قابل تامل در گفتار و تحليل شما وجود دارد
    اگر جليلي راي نمي آورد و اگر هاشمي آنچنان كه شما مي فرمايد اقبال عمومي داردپس چرا نگران هستيد همين پيشنهاد شما مي رساند از اقبال عمومي به دكتر جليلي نگرانيد

  9. sma گفت:

    جناب آقاي مطهري  چند نكته بسيار قابل تامل در گفتار و تحليل شما وجود دارد
    لطفا مطالبات دانشجويان و مردم و متخصصان طي ماه هاي گذشته را مروركنيد تا ببيند درخواستها و كمپين دعوت از دكتر جليلي به چه اندازه بوده است و البته دقت كنيد كه ايشان تا كنون حتي يكبار هم از كيسه مرد خرج نكرده اند و نگفته اند كه مرادعوت كردند و اين دعوت ها…

  10. sma گفت:

    لطفا مطالبات دانشجويان و مردم و متخصصان طي ماه هاي گذشته را مروركنيد تا ببيند درخواستها و كمپين دعوت از دكتر جليلي به چه اندازه بوده است و البته دقت كنيد كه ايشان تا كنون حتي يكبار هم از كيسه مرد خرج نكرده اند و نگفته اند كه مرادعوت كردند و اين دعوت ها…

  11. sma گفت:

    آقاي مطهري وقتي مي گوييد عقلا ياد شهروندان درجه يك و دو مي افتيم
    گويا عقلاي مورد نظر شما فقط مخالفان شوراي نگهبان هستند و خيل عظيم دانشگاهيان و حوزيان و ديگر عزيزان را كه از اين تصميم قانوني قدرشناسي كردند را نديده ايد راستي مردم در زمره عقلاي شما نيستند

  12. نجمه گفت:

    راستي شما موقع جهاد اصغر دكتر جليلي كجا جهاد مي كرديد

  13. اصلاحیه گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    مطالبی دارم خدمت جناب استاد علی مطهری. واقعیت این است که انسان باید جامع نگر باشد. و صرفا به بهانه اصلاحطلبی یا اصولگرایی بودن و غیره نباید بر علیه همدیگر حمله کرد و بایستی حرف حق را شنوید و به آن توجه کرد.
    اما من در رفتار جناب آقای مطهری حقیقتا یک نوع فتنه خاموش را دارم احساس می کنم که این فتنه دارد به مرور زمان وسعت پیدا می کند چرا که از طرفی آقای مطهری اعتقاد به شورای نگهبان و عمل آن دارد و از طرف دیگر یکی از مهمترین رکن نظام را دارد زیر سؤال می برد آن هم در شرایط کنونی و حساس کشور که همه جهان چشم به سرنوشت این کشور و بزرگترین رویداد جمهوری اسلامی یعنی انتخابات ریاست جمهوری دارند که بلاخره چه می شود. جناب آقای مطهری! ما احساس می کنیم که شما بیش از اندازه و ظرفیت حقوقی و حقیقی خویش دارید حرف می زنید! واقعیت اینکه با شنیدن مواضع شما ما در حراس شدیم و دیگر مطلب مرحوم امام(ره) را که فرمود « هر کسی به شورای نگبان بگوید کذا و کذا مفسد است» این مطلب را به رخ شما نمی کشیم چرا که احتمال می دهیم که شاید این اشکالات و حرفها و ان قلت هایی را علیه مرحوم امام هم بکنید و از طرفی حقیقتا شمارا فرزند انقلاب می دانیم و شمارا از بازمانده های یکی از ارکان نامتناهی انقلاب اسلامی مرحوم شهید علامه مطهری(ره) می دانیم! آقای مطهری! فأین تذهبون؟ به کجا داری می روی؟ شما به قول خودت در توصیه آقای جلیلی فرمودید « عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود شما را به درون صحنه هل داده‌اند» آیا شما فکر نمی کنید دقیقا مصداق تام این جمله اتان شده باشید؟ و فکر نمی کنید که بازیچه بعضی از نا اهلان برای مخدوش کردن و به هم زدن آرامش مملکت شده باشید؟ وقتی شما از تغییر هیئت شورای نگهبان حرف می زنید واقعا که نهایت تأسف را باید خورد!! و چه ضربه ای بزرگتر از زدن به پیکر انقلاب.
    آقای مطهری! امروز جمهوری اسلامی به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشدید دشمنی ها و تحریم های بی گانگان در عزت خود به سر می برد و در شرایط کنونی بسی تأمل کنید تا با دست به دست همدیگر این انقلاب را تا آمدن صاحب اصلی آن مهدی موعود عجل الله فرجه الشریف حفظ کنیم.
    و السلام علی عباد الله الصالحین

  14. مهاجر گفت:

    جناب مطهری بهتر است شما در مورد امدن یا نیامدن کسی اظهار نظر نفرمایید . حال چند سوال:1)شما در زمان انقلاب کجا بودید؟……..2) شما در زمان جنگ کجا بودید؟……3)شما در فتنه 88 کجا تشریف داشتید ؟….. نظر شما در مورد قانون .قانون مداری و قانون گریزی چیست ؟البته شما در برنامه دیروز امروزفردا نظر خودتون رو در مورد قانون گریزیه اقای احمدی نزاد گفته اید …… شما فقط مطالب شیوا و روانه پدر بزرگوارتان را گرداوری کرده اید ولی هیچ بهره ای از ان نبرده اید. من در شما هیچ ثباتی نمیبنم شما در جهت باد حرکت می کنید واسلام

  15. چیتاب گفت:

    نگاه به ساعت ارسال پیامها کنید همه را یک نفر طی یک ساعت نشسته فرستاده

  16. l گفت:

    یاسلام جناب اقای سر دبیر لطفا سانسور نکنید وعین مطالب را نمایش دهید

  17. منتقد گفت:

    درود بر مطهری که حرف حق را زده .

  18. شهروند گفت:

    حیف شهید مطهری

  19. ایثارگر گفت:

    کجای قانون نوشته شده که شورای نگهبان باید در خصوص احراز صلاحیت یا عدم ان باید به مردم پاسخگوباشد اقای مطهری یا باید رای شورای نگهبان راقبول داشته باشه یا نه اینکه دو پهلو حرف بزنی که نشد. رهبری در سخنان اخیرشان از تقوا و ایمان بالای اعضای شورای نگهبان صحبت فرمودند انها افرادی نیستند که دینشان را به دنیای دیگران بفروشند بهتره که اقای مطهری جنجال افرینی نکنند و . . . . .

  20. ناشناس گفت:

    اخه اقای مطهری تو اگه پدرت نبود کی تو رو می شناخت که بیای نماینده مجلس بشی و اینطور واسه خودت جولان بدی، حرفات همیشه فتنه انگیز بوده،

  21. دلسوز گفت:

    همیشه باید منطقی حرف زد اگر ایراد دارید درست بیان کنید.

  22. فرزند شهید گفت:

    اقای مطهری یه نصیحت خواهرانه :شما بیش از اندازه دارید از موقعیت و جایگاه خودتون سوءاستفاده میکنید لطفا کمی آرامتر و سنجیده حرف بزنید . اصلا خودت هم نمیفهمی چی داری میگی !شما دنباله رو چه کسانی هستید ؟ البته قبلا از شما انتظارات بیشتری میرفت اما الان نه!!چرا؟چون که شما با توجه به حرفاتون نه شورای نگهبان را قبول دارید و نه پیرو حرف رهبر معظم انقلاب هستید !پس شما هایی که از رد صلاحیت آیت الله این همه سنگ به سینه میزنید نامه گلایه پشت گلایه بیانیه پشت بیانیه میدهید چرا زمان اغتشاشات از این کاراتون خبری نبود چرا در مورد فرزندان ایت الله به ایت الله تذکر ندادید اگر دلسوز ایت الله بودید ان زمان کجا بودی برادر من ؟الان فرق شما با یه کسی که نه انقلاب نه شهدا رو قبول ندارد چی هست که شما میگید من در انتخابات شرکت نمیکنم /این حرکت یعنی چه؟بزرگ فرزندان شهید!!!؟ پاک همه ما رو نسبت به وجود خودت نا امید کردی !!کمی به دنبال اصلاح رفتارهایت باش هدف پدرت چیز دیکری بود نه انکه تو الان دنبالش هستی برادر من!

  23. ناشناس گفت:

    عقل که نبو جون در عذابه ! آدم کلهند هم و ته حالیش نیبو!ً گوش مکن

  24. محسن گفت:

    من تعجبم چرا دوستان از یه نماینده مجلس که جرات صحبت کردن رو داره اینقد ناراضی هستند! مثل اینکه ما لیاقتمون همون نماینده های نماینده های بی عرضه خودمونه که فقط مجلس رو برای نماینده بودن خودشون میشناسند!
    به نظر بنده که آقای مطهری تنها نماینده ای هستند که با احترام حرف حساب میزنند و واقعیت نگفته رو بازتاب می دهند
    خدا خیرش بده

  25. جواد گفت:

    درود براستاد مطهری وفرزند خلفش

  26. یار امام زمان گفت:

    ما نمیدونیم حرف چه کسی رو باور کنیم . دوره ای شده که گوش دادن به حرفها وقبول کردن آن از هر جناحی سخت است

  27. اح گفت:

    خدایا این کشور از امثال جلیلی دارو دستش نجات بده .امین

  28. بختياري گفت:

    فقط ميخوام بگم  رحمت به شيري كه خوردي من قبلا از استاد مطهري بدم ميامد لان با ديدن نظرات شما فقط ميگم استاد مطهري

    • ظرفیت نظام!!! گفت:

      دوست عزیز اگر یه نگاه گذرا به آثار استاد مطهری بندازی متوجه می شی اگه اون بزرگوار الان زنده بودن حامی ولایت بودند و پایی که جاماند….

  29. ناشناس گفت:

    درودبرشرفت

  30. محمدرضا گفت:

    جانا سخن از زبان ما مي گويي آقاي جليلي تا سه دوره آينده هم نمي تواند رييس جمهور شود چون نه سوادش را داراست و نه سابقه اجرايي آنچناني دارد همه فرمايشات ايشان به واژه ظرفيت و فرصت ختم ميشد و ديگر هيچ

    • ظرفبت نظام گفت:

      ما منتظریم ببینیم این بار اصلاحات چه می کند؟؟؟!!!
      دکتر ما هم اصلا براش مهم نبود که رای بیاره یه نه مهم این بود که گفتمان امام یه نماینده تو انتخابات داشته باشه.دکتر ما در ایام انتخابات وظیفه شو انجام داد…

  31. احمد عبد الله زاده گفت:

    مهرداد بذرپاش : نطق علی مطهری مرا یاد گزارش احمد شهید انداخت!
    مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، از قرائت برخی نطق‌ها در خانه ملت انتقاد و اظهار کرد: اخیرا نطق‌هایی در مجلس خوانده می‌شود که متاسفانه برازنده خانه ملت نیست.

    جناب آقای مطهری :
    نطق اخیر شما را در خانه ملت خواندم و بسیار متاسف شدم .
    متاسف از اینکه چرا باید فرزندان بزرگانی چون شهید مطهری اینگونه از مسیر حق وحق خواهی جدا وبه فتنه گران و فتنه انگیزان منافق روی آورد .
    جناب آقای مطهری بزرگوار : فراموش کرده اید که (1) کلید فتنه را قبل از شروع رای گیری در سال 88 خانم عفت مرعشی همسر بزرگوار آیة الله هاشمی رفسنجانی با یک خبر نگار خارجی استارت کرد و (2) قبل از شمارش آراء آقای موسوی خبر نگاران را دور خود جمع کرد و ادعای پیروزی دروغین خود را اعلام ودومین کلید فتنه را زد و (3) ازروز بعد خانم فائزه هاشمی رفسنجانی با اردو کشی های خیابانی پشت دیوار صدا وسیما بالای پشت تریبون قرار گرفت و با سخن رانی های تحریک آمیز خود و ادعای ماندن تا حصول نتیجه در صحنه را مرتب بیان وتکرار میکرد و سومین کلید فتنه را روشن نمود .
    و (4) آقای مهدی هاشمی رفسنجانی با افرادی چون ( نیک آهنگ کوثر ) ارتباتش را با امریکا علیه ایران اسلامی ادامه داد وفتنه را پشتیبانی کرد .
    و (5) کروبی و موسوی با پیامهای شان مانند بنزین روی آتش فتنه می ریختند که نتیجه آن ( شعار های علنی ضد اسلام وضد امام حسینی کفار در روز های تاسوعا و عاشورا بود ) و (6) پس از چند روز شروع جنجالی فتنه بود که حضرت آیةالله امام خامنه ای در نماز جمعه خطاب به ملت شریف ایران اسلامی فرمودند نظر احمدی نژاد به نظر من نزدیک تر است /

    جناب آقای مطهری همچنان که در عدم احراز صلاحیت آیة الله هاشمی رفسنجانی در نامه ای به حضرت آیة الله خامنه ای هم به ایشان و هم به قانون اساسی و هم به شورای نگهبان قانون اساسی کلماتی اهانت آمیز را به کار برده بود ، اکنون نیز در لابلای سخنانش کلمات بی ادبانه ای را در لفافه ای زیرکانه نسبت به حضرت آیةالله امام خامنه ای حفظه الله تعالی به کار برده است که در شان فرزند شهید مطهری نمی گنجد .
    اما راجع به پیروزی اصلاح طلبان که ایشان ادعا کرده بودند، باید عرض کنم طبق آمار های بعد از رای گیری ریاست جمهوری و شوراهای سراسر کشور اصلاح طلبان هفت در صد کل رایشان بوده است که با عقب زدن عارف به آقای روحانی هدیه کردند .
    ما در یزد در نزدیکی محل سکونت پدری آقای عارف که در انتخابات شورو حال خاصی داشت با یک نظر سنجی محلی از هر ده نفر کسانی که به روحانی رای داده بودند سؤال کردیم تنها یکنفر طرفدار اصلاحات بود ونه نفر دیگر می گفتند ما بخاطر شعار های آقای روحانی یا اینکه معمم است رای به ایشان دادیم .
    اولاً : جناب آقای مطهری ، این اصولگرایان نیستند که می خواهند انتخابات را مصادره کنند بلکه افرادی مانند آقای زیبا کلام و شما هستید که برای اصلاحات پادوئی میکنید و می خواهید انتخابات را به نفع اصلاحات مصادره کنید .
    ثانیاً : شما بدون اینکه خواستار محاکمه عاملان فتنه سال 88 شوید پیشاپیش خواستار آزادی بازداشت شدگان و محو ماجرای فتنه بزرگ سال 88 از خاطره ملت شریف ایران اسلامی می شوید وحال آنکه اخیراً رهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای فرمودند فتنه گران عذر خواهی کنند ،
    جناب آقای مطهری : مگر ممکن است آسیب های فتنه بزرگ سال 88 و تک تک عاملان آن فتنه را ملت شریف ایران اسلامی فراموش کنند .
    ما از قوه قضائیه مؤکداً تقاضا داریم تا تک تک عاملان شروع فتنه بزرگ و ادامه دهندگان 8 ماهه آن درسال 88 و به آتش کشیدن پایتخت جمهوری اسلامی ایران عزیز را مخصوصاً خانم عفت مرعشی همسر آیةالله هاشمی رفسنجانی و فرندان ایشان آقای مهدی و خانم فائزه هاشمی رفسنجانی و برادران خاتمی و آقای کروبی و آقای موسوی را به پای میز محاکمه بکشانند و به این نفاق افکنی های افرادی چون علی آقای مطهری و آقای زیبا کلام که پشت نام پدر ونمایندگی مجلس شورای اسلامی و یا کرسی دانشگاه قرار گرفته و هر روز هرگونه سخنان سخیفی را که می خواهند علیه نظام و رهبری نظام ودوستداران واقعی نظام و ارزشهای انقلاب اسلامی بیان میکند .
    تکلیف ما را با این فتنه گران روشن نمایند .
    والسلام
    احمد عبد الله زاده

دیدگاه شما