سه شنبه 7 خرداد 1392 - 10:14

تعداد واجدین شرایط رای دادن اعلام شد

وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 50.483.192 نفر واجد شرایط اخذ رای هستند، گفت: از این میان 1.631.206 نفر رای اولی داریم

به گزارش مهر، مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست خود با استانداران و معاون امنیتی استانداری های کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 17 روز تا انتخابات زمان داریم گفت: این جلسه به منظور آخرین هماهنگی ها میان استانداری ها و به منظور مروری بر فرایند اجرایی انتخابات برگزار شد. وی با بیان اینکه تنها مر قانون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد گفت در این دوره از انتخابات 130هزار صندوق در نظر گرفته شده است که این امر کار و هماهنگی های سنگینی را می طلبد. وزیر کشور با اشاره به تعداد واجدین شرایط اخذ رای گفت: 50.483.192 نفر واجدین شرایط اخذ رای هستند که از این میان 1.631.206 نفرشامل  رای اولی هستند و از این تعداد رای اولی ها 799.562 نفر زن و 831.644 نفر مرد هستند.

وی همچنین با بیان اینکه از 16 خردادماه نیز تبلیغات انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز آغاز می شود گفت: تاکنون نسبت به رفتار داوطلبان شکایت قابل توجهی نداشته ایم به جز دو سه مورد گزارش تخلف که آن هم مورد خاص و ویژه ای نبوده است و تاکنون نیز داوطلبان قانون را رعایت کردند و ما هم به آنان توصیه می کنیم این اخلاق مداری را تا روز انتخابات ادامه دهند.

وی همچنین در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای اخذ رای از هموطنان خارج از کشور گفت: 285 مرکز در کشورهای مختلف برای اخذ رای در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است تا هموطنان و ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند رای خود را به صندوق ها بیندازند.

نجار همچنین با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای دو مرحله ای شدن انتخابات گفت: اگر انتخابات در 24 خرداد نهایی نشود طبق قانون در جمعه بعد مرحله دوم برگزار می شود و وزارت کشور نیز تمام تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46470
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما