سه شنبه 7 خرداد 1392 - 9:37

انتقاد تند حسن روحاني به صدا و سيما / دفاع روحاني از هاشمي رفسنجاني

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: فقط متهمین فساد سه هزار میلیاردی نباید به دادگاه بروند بلکه مسببان وضعیت اقتصادی فعلی هم باید در دادگاه مردم پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر‍، حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد گفت: بنده با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلاتی که مردم با آن مواجهند و برای بهبود شرایط با استفاده از تجربیات اجرایی مختلفی که داشتم در انتخابات حضور یافتم تا بتوانم خود را به مردم عرضه کرده و در خدمت آنان باشم.

روحانی افزود: من یک اعتدال گرا هستم و با اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل آشنایی دارم و با آنان در ارتباطم و در این 30 سال تفکراتم تغییر نکرده و افراط گرا نبودم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد و دیگر بخش‌ها بدلیل مدیریت دولت است افزود: اکنون با یک تدبیر درست می‌توان واحدهای تولیدی را فعال کرد و اشتغال به وجود آورد که این نیازمند وجود ثبات است. چرا که گاهی در عرض یک ماه 50بار مقررات اقتصادی کشور تغییر می کند.

روحانی تاکید کرد: فقط متهمین فساد سه هزار میلیاردی نباید به دادگاه بروند بلکه مسببین وضعیت اقتصادی باید در دادگاه مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه قرار بود در پایان برنامه بیست ساله حداقل رشد اقتصادی ما ۸ درصد باشد که این رقم 3 درصد بوده است تصریح کرد: تورم در مواد غذایی ۵۸ درصد و تورم نقطه ای ۴۰ درصد بوده است که ما چنین چیزی را در هیچ کدام از کشورهای منطقه و همسایگان خود شاهد نیستیم.

روحانی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سول مجری در خصوص برنامه های اقتصادی دولت احتمالی وی با بیان اینکه یارانه باید هدفمند شود اما سوال اینجا است که آیا این امر محقق شده است یا خیر؟ گفت: یارانه باید به تولید می رسید اما این امر محقق نشد و برای ادامه هدفمندی باید نواقص گذشته اصلاح گردد و در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی هم داشته باشیم تا مردم مشکل نداشته باشند و نگرانی از مردم گرفته شود.

روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید مردم نیازمند یارانه نقدی نخواهند بود افزود: دولت تدبیر و امید درصدد است تا علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مردم به چنان آرامشی برسند و همه در خانه‌ها شاغل باشند که به یارانه 45 هزارتومانی نیاز نداشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اداره کشور با یک جناح امکان‌پذیر نیست و کسانیکه در مسیر افراط بودند عملا به کشور خدمت نکردند، گفت: بنده با استفاده از توانمندی افراد مختلف موافقم و دولت من فراجناحی خواهد بود اما با افراط گراها میانه خوبی ندارم چراکه اگر افراط نبود شاهد اردو کشی‌های  خیابانی در سال 88 نبودیم و نیازی به ورود قوه قضاییه نبود.

روحانی در بخش دیگری خطاب به مجری برنامه با بیان اینکه عدالت می‌تواند ملتی را به عزت برساند، افزود: کاش اجازه داده می‌شد وقتی در رسانه‌ها و حتی در صدا و سیما به کسی توهین می‌شد اجازه پاسخگویی داده شود.

حسن روحانی در پاسخ به سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره برنامه سیاست خارجی دولت خود گفت: در دوران حضور من در دولت تعداد تولیدات هسته ای ما 150 عدد بود و ما در تلاش بودیم تا دروغ بودن ادعای آمریکا را اثبات کنیم و با ارشادات رهبری  به فناوری دست یافتیم و این امر محقق شد.

روحانی افزود: فیشر در خاطرات خود نوشته که “ما در تهران رفتیم و به آنان قول دادیم که نمی‌گذاریم پرونده به شورای امنیت برسد” درحالیکه آنان حتی به ما قول استفاده از حق وتوی خود در قبال آمریکا را دادند که این یعنی تبدیل تهدید به فرصت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بیان انتقاد خود نسبت به روند موجود مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات در زمان ما در سطح وزرا و روسای کشورها در حال انجام بود گفت: متاسفانه مذاکرات در حال حاضر در حد مدیرکل 5 کشور صورت می‌گیرد و تنها دیپلمات ارشد حاضر در مذاکرات نماینده ایران است.

روحانی در پاسخ به سخن مجری برنامه که گفت منتقدان شما معتقدند در زمان شما همه برنامه هسته ای کشور متوقف شد، خطاب به مجری برنامه با بیان اینکه اطلاعاتی که در گوشی به شما می‌دهند غلط است گفت: در مذاکرات سعدآباد توافق نامه ای امضا نشد و بیانیه صادر شد و اظهاراتی در این مورد کذب است؛ ما فناوری‌ها را کامل کردیم؛ تعداد سانتریفیوژها در زمستان 83 تکمیل شد، پروژه آب سنگین و کیک زرد هم در سال 83 تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انگیزه شما از شرکت در انتخابات چیست؟ اظهار داشت: این سؤالی نیازی به توجیه ندارد؛ با توجه به وضع کشور و مشکلات شهری و روستایی،‌ پیر و جوان، دانشجو،‌ کارگر و عشایر، همه می‌دانند که امروز با چه مشکلاتی در زندگی روزمره و مسائل اجتماعی مواجه هستیم.
وی افزود: من نیز به عنوان فردی که بضاعت و تجربه دارم و در دوران مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس،‌ هشت سال فعالیت در کنار آقای هاشمی و خاتمی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین حضور فعال در مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان و همچنین نماینده رهبری، دلم می‌خواهد تجربه و آشنایی‌هایم را که از سرمایه ملت کسب کردم در اختیار آینده کشور قرار دهم تا شاهد رفاه بهتری برای مردم باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنده یک اعتدال‌گرا هستم، گفت: من همیشه با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان آشنا و نزدیک بوده و کار کرده‌ام، امروز نیز این مسیر را طی می‌کنم؛ در این سی و چند سال مسیر و خطم تغییر نکرده و هیچ‌گاه افراط گرا نبودم لذا امروز نیز نماینده کسانی هستم که اعتدال را دوست دارند.
روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات مردم در حوزه اقتصادی مثل تورم و کاهش نرخ ارز چه برنامه‌های مدونی دارد، اظهار داشت: ریشه همه مشکلات و معضلات اقتصادی به بحث کارآمدی دولت مربوط می‌شود؛ در بخش اقتصاد اساس کار بر پایه فعالیت دولت است.
نماینده مجلس خبرگان تصریح کرد: در این خصوص نحله‌های مختلفی وجود دارد؛ یک نحله معتقد است دولت باید پروژه اجرا کند، نحله دوم معتقد است دولت باید اعتبارات را تقسیم کند و نحله بعدی می‌گوید دولت باید دنبال خصوصی‌سازی باشد اما نحله چهارم معتقد است وظیفه اصلی دولت این است که محیط کسب و کار را آماده و بهبود بخشد تا تولید در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات رونق پیدا کند.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات تولید با یک تدبیر مناسب قابل حل است، گفت: برخی مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت و برخی نیازمند برنامه بلندمدت است؛ لازم به ذکر است بگویم ما در حال حاضر بیش از چهل و یک هزار واحد صنعتی نیمه تمام داریم که چنانچه فقط 34 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار واحدها گذاشته شود این واحدها هم کامل می‌شوند و هم 499 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در بخش تولیدی اگر ثبات برقرار شود و مقررات اقتصادی تغییر نکند همه فعال می‌شوند و همچنین اگر ما بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم معضل بیکاری حل می‌شود.
روحانی اظهار داشت: امروز حداقل سه میلیون و 300 هزار نفر بیکار در جامعه وجود دارد اگر این افراد مشغول به کار شوند و هر کدام به اندازه یک میلیون به بخش تولید خدمت کنند نتیجه آن می‌شود که در هر ماه سه میلیون نفر به کشور خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به فساد مالی سه هزار میلیاردی گفت: این فساد تنها مسئله‌ای نبود که به دادگاه رفت چرا که در دادگاه وجدان، خیلی‌ها باید محاکمه شوند که چرا کاری نکرده‌اند که این سه میلیون نوجوان بیکار نباشند؛ سؤال من این است که امروز کدام خانواده است که با مشکل بیکاری مواجه نیست، لذا اگر تولیدی با تدبیر کار کند این مشکل حل و فصل می‌شود.
روحانی گفت: ما قرار بود در چشم‌انداز 20 ساله حداکثر 8درصد رشد اقتصادی داشته باشیم اما در حال حاضر این رشد به حدود 3 درصد رسیده است در اینجا این سؤال پیش می‌آید کدام کشور در منطقه تورم بالای 30 درصد دارد؛ مردم در تهیه مواد غذایی در طول 12 ماه گذشته با تورم بالای 40 درصد مواجه بوده‌اند اما اگر تولید رونق پیدا کند بیکاری حل،‌ عرضه کالا زیاد و تعادل برقرار می‌شود و ناچار نمی‌شویم هر کالای بُنجلی را به کشور وارد کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در پایان امسال 400 هزار نفر متخصص کامپیوتر بیکار و 100 هزار مهندس بیکار داشته‌ایم، تصریح کرد: هر سال در دانشگاه‌های ایران 900 هزار فارغ‌التحصیل خارج می‌شوند اما متذکر می‌شوم که تمامی مسائل با رونق در سایه بهبود محیط کسب و کار امکان‌پذیر است و این مسئله یکی از اهداف دولت بنده یعنی دولت تدبیر و امید است و این دولت در کوتاه‌مدت نیز بسته‌های تشویقی امید خواهد داشت.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جایگاه اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید کجاست؟ اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد استقامتی، ما باید مقاومت را ادامه دهیم اما نه برای کوتاه‌مدت، بلکه برای بلند مدت. اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه این معنا را می‌دهد که ما باید به سمت تولید داخلی برویم و کاری کنیم که اهداف اقتصادی دنبال شود تا به رشد 8 درصدی برسیم و نگذاریم در جامعه بیکاری باقی بماند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی خرج‌های دولت می‌بایست کاهش پیدا کند، ادامه داد: واردات می‌بایست کاهش پیدا کرده و تولیدات داخلی زیاد شود لذا باید با استقامت اهداف اقتصادی از جمله چشم‌انداز را دنبال کنیم و نگذاریم در حوزه اقتصاد و سیاست در دنیا منزوی شویم.
روحانی با بیان اینکه می‌بایست با اقتصاد مقاومتی توطئه‌های دشمن نقش برآب شوند، گفت: در این راستا رفاه برای مردم خلق می‌شود و این کار امکان‌پذیر است چرا که ایران منابع غنی و سرمایه انسانی ارزشمند دارد؛ در این جامعه 4 میلیون دانشجو و تعداد زیادی استاد و متخصص و مدیر وجود دارد، لذا با سعه صدر و برنامه‌ریزی، همه مشکلات حل می‌شود.
نماینده مجلس خبرگان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت تدبیر و امید برنامه هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهد یا خیر؟ تصریح کرد: یارانه باید هدفمند شود اما سؤال اینجا آیا هدفمند شد؟! هدفمندی یارانه هدف قشنگی است، باید بگویم هدفمندی یارانه‌ها از برنامه دوم و سوم مجلس دنبال شد و خدا را شکر می‌کنم که قدم اول آن ولو ناقص اجرا شد؛ ای کاش این هدفمندی همان‌طور که مجلس آن را تصویب کرده بود اجرایی می‌شد.
وی با بیان اینکه قرار بود هدفمندی یارانه‌ها به تولید رونق دهد، اظهار داشت: هدفمندی یارانه برای این است که علامت درست به تولید بدهیم و عدالت را در جامعه اجرا کنیم لذا بنده می‌گویم این مسئله مصوب مجلس است و باید طبق قانون ادامه پیدا کند و به دقت اجرا شود اما می‌بایست نواقص گذشته آن را جبران کنیم.
روحانی با بیان اینکه در کنار یارانه نقدی نیاز به یارانه کالایی نیز داریم، عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید در کنار یارانه نقدی،‌ باید یارانه کالایی به مردم داده شود تا دهک‌های پایین و قشر ضعیف دغدغه نداشته باشند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اساس اقتصاد “دولت تدبیر و امید” دادن آرامش و برداشتن نگرانی از مردم است، این دولت به دنبال این مسئله است که رونق اقتصادی آنچنان برقرار شود که مردم درآمد سرشار داشته و اصلا نیازی به 45 هزار تومان نداشته باشند.
وی ادامه داد: صدقه گرفتن افتخار نیست صدقه دادن افتخار است؛ مردم نیاز ندارند دست به سوی دولت دراز کنند بنابراین من کاری می‌کنم که دولت به سوی مردم دست دراز کند.
روحانی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه شما دولت فراجناحی تشکیل خواهید داد و دایره این فراجناحی تا کجا ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: من معتقدم با یک جناح نمی‌توان دولت را اداره کرد چرا که یک زمانی سیاسیون می‌گفتند اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه در یک خط باشند هماهنگی بیشتر شده و پول نفت هم که هست دنیا گلستان خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.
وی با تاکید بر اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: فردی باید تصدی دولت را بر عهده بگیرد که متدین، دلسوزباشد و قانون اساسی را قبول داشته و دلش برای این کشور بسوزد و زمانی اگر کسی از ایران سفر کرد برای کشورش افسوس نخورد و باز هم بگوید اخلاق ایرانی.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چه کسی به ما اجازه داده که اتوبوسی بیاییم و اتوبوسی برویم تصریح کرد: با افراط میانه خوبی ندارم و معتقدم آن‌هایی که در مسیر افراط بودند حتی اگر حسن نیت هم داشتند به کشور خدمت نکردند.
وی ادامه داد: اگر افراط نبود 4 سال پیش نه اردوکشی خیابانی را شاهد بودیم و نه زندان و نه به قوه قضاییه نیاز بود و باید بگویم که اگر در مسیر اعتدال باشیم می‌توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.
روحانی تاکید کرد: دولت من دولتی فراجناحی خواهد بود و از تمامی کارشناسان و تمامی تحصیل کردگان دانشگاه های کشور که سرمایه ملی ما هستند استفاده می‌کنم تا از این طریق کشور را آباد کنیم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت شما نسبت به عدالت و پیشرفت چگونه عمل خواهد کرد، بیان داشت: اصل پیشرفت همان چشم انداز سند 20 ساله است و ایران همانند گذشته کشوری پیشرفته خواهد بود و عدالت نیز یعنی هر چیزی جای خود را داشته باشد، به کسی ظلم نشود، تولیدگر به حقش برسد، کارگر به حقش برسد و هر کسی که بخواهد حرف بزند لکنت نداشته باشد و راحت حرف بزند؛ در نتیجه همه باید بدانیم که عدالت از اعتدال می‌گذرد اگر اعتدال نباشد به عدالت نمی‌رسیم.
روحانی با بیان اینکه عدالت می‌تواند ملت را به سربلندی برساند، اظهار داشت: عدالت یعنی اگر مسئولی با یک هواپیما به یک کشور می‌رود هواپیما را با خبرنگار و خانواده‌اش پر نکند، بلکه کارآفرینان را با خود به همراه ببرد مانند کشور ترکیه که همواره از کارشناسان و کارآفرینان در مسایل استفاده می‌کند.
وی افزود: کسی این امر را به معنای طرفداری از سرمایه داری نداند بلکه اگر به کارآفرین توجه شود وضعیت کارگر، مهندس، تولیدگر بهتر شده و در نتیجه شرایط بهتری پیدا می‌کنیم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ای کاش در صدا و سیما هم عدالت برقرار می‌شد و اگر نقد سازنده ای بود آن را بیان می‌کرد و اگر تهمت بود به دنبال تهمت نرود چرا که در رسانه‌ها به بسیاری از مسئولان ما ظلم شده است و ای کاش آن‌ها می‌آمدند و از خودشان دفاع می‌کردند؛ چرا که بسیاری از آن‌هایی که در زندان شاه شلاق خوردند و یار امام بودند، به آن‌ها توهین شده است.
وی با بیان اینکه صدا و سیما باید علاوه بر بهبود شبکه‌ها و افزایش بیننده‌ها به عدالت هم توجه بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: اگر به آقای الف توهین شد صدا و سیما به آن فرد وقت داده تا پاسخگوی این توهین‌ها باشد مانند حرف امام خمینی(ره) که فرمودند اگر از پشت بلندگوی مجلس به کسی اهانت شد به وی وقت دهید تا حرف بزند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر به شخصی توهین شد به آن‌ها وقت پاسخگویی بدهید، سرمایه های انقلاب را تحریف نکنید، این‌ها سرمایه های انقلاب اند و به سادگی آن‌ها را از دست ندهیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
روحانی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه برنامه شما در رابطه با سیاست خارجی، گفتگو و مذاکرات هسته ای چه خواهد بود؟گفت: مذاکرات 1+5 برای بعد از دوره ما است، دوره ما مذاکرات با سه وزیر اروپایی بود.
وی افزود: در این مساله اصل بر این است که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و اگر نتوانستیم، آن را به آسیب تبدیل کرده و سپس آسیب را به شرایط عالی و فرصت تبدیل کنیم.
روحانی با اشاره به اینکه سیاست ما در آن زمان در طی 22 ماه تحت نظارت مقام معظم رهبری که بنده نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بودم این بود که تهدیدها را دفع کرده و توطئه آمریکا را بشکنیم.
وی گفت: آمریکا در آن زمان می‌خواست پرونده ایران را به شورای امنیت بفرستد اما ما نگذاشتیم کشور دچار تحریم شود و آنچه که اکنون در فناوری هسته ای داریم را کامل کرده و به دنبال این بودیم که آن را تبدیل به یک فرصت کنیم.
دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی افزود: زمانی که سه وزیر اروپایی به ایران دعوت شدند تنها 10 سانتریفیوژ داشتیم، کیک زرد و حتی یک گرم USC نداشتیم و ما به یک فرصت نیاز داشتیم چرا که آمریکا می‌خواست این را به همه اثبات کند که ایران به دنبال بمب است اما ما می‌خواستیم بگوییم که ایران همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به دنبال ایجاد بمب هسته ای نیست بلکه ایران به دنبال توسعه و فناوری بوده و این امر هم با ارشادات رهبری، اجماع مسئولین و عنایت خداوند انجام شد.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخشی از سخنان فیشر که به تهران قول داده بود که پرونده ایران به شورای امنیت نرود، تصریح کرد: در آن زمان فرانسه و انگلیس نیز قول حق وتو را به ایران دادند و گفتند که در مقابل آمریکا می‌ایستیم اما این کار را انجام ندادند.
وی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان البرادعی با این عنوان که سه وزیر اروپایی که به ایران آمده‌اند گفتند که ما سپر انسانی شدیم برای ایران تا آمریکا به این کشور حمله نکند، اظهار داشت: در آن زمان آمریکا با ریاست بوش به افغانستان و عراق حمله کرده بود و حتی اروپایی‌ها می‌گفتند که این‌ها دیوانه‌اند اما ما از آمریکا نمی‌ترسیم و تا جایی که می‌توانیم نباید بگذاریم جنگ ایجاد شود و اگر هم اتفاق افتاد تا پایان می‌ایستیم و من هم به عنوان شخصی که در 8 سال دفاع مقدس حضور پررنگ داشتم تا پای جان در این امر ایستادگی خواهم کرد.
این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما در آن زمان نگذاشتیم پرونده ایران به شورای امنیت برود و صلح آمیز بودن فناوری هسته ای را ظرف یک سال ثابت کردیم.
روحانی با بیان اینکه شورای حکام در آذر 83 به اتفاق آرا فعالیت ایران را صلح آمیز هسته ای اعلام کرد، گفت: این امر به منزله شکست آمریکا بود و حتی خانم رایس اذعان داشتند که ما می‌خواستیم ایران را منزوی کنیم اما ایران ما را منزوی کرد.
وی ادامه داد: ما باید امروز تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم هر چند که امروز وضعیت فرق کرده و پرونده به شورای امنیت فرستاده شده در نتیجه باید تلاش کنیم این تحریم ظالمانه برداشته شود و پرونده از شورای امنیت بیرون آید اما متأسفانه این ظلم شورای امنیت تحت سلطه طلبی آمریکا است.
روحانی با اشاره به اینکه آن روزها ما با وزرا مذاکره کردیم و بعد به سراغ رؤسا رفتیم، گفت: امروز نیز باید روسای 5 کشور مذاکره کنیم و این کار زمانی اتفاق می‌افتد که متحد بوده و پشت مذاکره کننده را خالی نکنیم و ما از این نبرد با همت بلند، ارشادات رهبری امت و وحدت ملت و تدبیر و نه با درشت گویی پیروز شویم.
دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در قرارداد سعدآباد، بروکسل و پاریس همه چیز متوقف شد، اظهار داشت: قرارداد سعدآباد اصلاً به هیچ عنوان جنبه قراردادی نداشت و در بیانیه تهران قطعنامه به این عنوان آمده بود که همه چیز (مسایل هسته ای) متوقف شود البته ما نگذاشتیم که این اتفاق بیفتد و تنها 10 سانتریفیوژ در نطنز تعطیل شد.
وی افزود: بحث UFC در مهر 82 انجام شده، در فروردین 83 افتتاح، در پاییز 83 مرحله بعدی آن افتتاح شده و در فروردین 84 این فرآیند کامل شد، همچنین آب سنگین در تابستان 83، کیک زرد و 3 هزار سانتری فیوژ در زمستان 83 تولید شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما فناوری هسته ای را کامل کردیم، گفت: مقام معظم رهبری در مذاکرات تهران در تاریخ 11/8/82 فرمودند که در این مذاکرات توطئه آمریکا و اسراییل شکسته شد و ما توانستیم فناوری هسته ای را کامل کنیم و منظورم از ما تمامی دانشمندان در این عرصه است که فرصت لازم را ایجاد کردیم تا UCF و UF6 کامل و تولید شود و همچنین روزی که من این پرونده را ترک کردم 1700 سانتریفیوژ داشتیم در حالی که وقتی این پرونده را بر عهده گرفتم تنها 750 سانتریفیوژ داشتیم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: همه چیز با کلید تدبیر حل شده و در نهایت رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    روحانی بعد از صحبتهای دیشب در تمامی نظرسنجیها جلو افتاده

  2. باران- گچساران گفت:

    ایشون در تمام مباحث مسلط و شاداب صحبت کردند. بر همه موضوعات اشراف کامل داشتند. و مهمتر جسارت و شهامت انتقاد کردن را هم دارند.
    نظرسنجی ها و رفتار مردم در شهرها نشون میده اکثریت از روحانی حمایت خواهند کرد.

  3. حقوقی گفت:

    ای ول به منطق و استدلال . الحق که حقوقدانی…

  4. دانشجو گفت:

    به نظر من بهترین گزینه روحانی هست

  5. ناشناس گفت:

    در همه شهرها وهمه سایتها ونظرسنجی سراسری قالیباف نفر اول است فقط در سایت بویر نیوز نمی دانم علت چیست

    • سردبیر گفت:

      مخاطب گرامی!
      1 – نظرسنجی بویر نیوز از معتبرترین سایت های نظرسنجی در دنیا پشتیبانی میشود که خدای نکرده شبه ای ایجاد نشود.
      2 – در نظرسنجی سایت های عصر ایران و فرارو آقای قالیباف سوم شد / دقیقا منظور شما کدام سایت ها است؟

    • من گفت:

      در عصر ايران كه نظرسنجيشو برداشتن با كل آراي 150000 نفر روحاني 35% بود و عارف هم 22% قاليباف 19% جليلي 10 % رضايي 8% و مابقي براي بقيه بود

      در سايت فرارو هم به همين منوال بود (تقريبا) با اراي 80000 نفر

      دروغ نگوييد لطفا

  6. سیدرضا گفت:

    سلام
    به نظر من سایت بویرنیوز در این 2هفته،بهترین سایت خبری در زمینه انتخابات بوده
    و به نوعی دوطرفه عمل کرده و سعی نداشته که یک طرفه عمل بکنه

    درکل اگه بخوام جمع بندی کنم بویر نیوز یه سایت فوق العاده خوبی بوده
    درضمن جنا ناشناس.. اگه میشه اون سایتهایی که قالیباف اول بوده رو به من پیشنهاد کنید…
    شاید تو نظرسنجی سایت شخصیشون ارسایر رقبا پیشی گرفته باشه

  7. پسر مشهدی گفت:

    من کاری به نتایج نطرسنجی ها ندارم، اما چندتا سوال مهم دارم که ممنون می شم کسی پیداشه جواب بده.
    اول این که آیا هیچ مرکز مشخص و با سابقه ای برای نظرسنجی تو ایران هست که کارش به صورت تخصصی همین باشه؟ اگه نیست آیا معنیش این نمیشه که تو کار نظرسنجی تخصص و دانش کافی نداره و باز آیا نمیشه نتیجه گرفت که به اخبار نظرسنجیش نباید اعتماد کرد؟ 
    ببینید دوستان، مراکز نظرستجی معتبری تو دنیا هست که سال ها کارشون این بوده. اون ها هیچ وقت برای یه همچین چیز مهمی(انتخابات ریاست جمهوری) صرفاً به نظرسنجی اینترنتی اکتفا نمی کنن چون جامعه ی هدف تو این نظرسنجی خیلی با جامعه ی هدف واقعی فرق داره. منظورم اینه که اگه فرض بگیریم نظرسنجی اینترنتی تو این سایت یا هر سایت دیگه ای سالم هم باشه بازم نباید از اون به عنوان یک پیش گویی استفاده بشه. واقعا معلوم نیست الان رتبه بندی کاندیداها تو ذهن مردم همین چیزی باشه که این جا می بینیم. خوش حال میشم نظرات بقیه دوستان رو بدونم.

  8. محمد گفت:

    روحانی خاتمی گونه حرف زد.

  9. م :ص گفت:

    روحانی خاتمی گونه حرف زد.

  10. شايان گفت:

    سخنان روحاني حكيمانه بود .

  11. دختر گفت:

    سلام فقط جلیلی

دیدگاه شما