دوشنبه 6 خرداد 1392 - 22:49

هاشمی رفسنجانی مواضع انتخاباتی خود را مطرح کرد / واکنش هاشمی به رد صلاحیتش / نظر هاشمی در مورد رابطه با آمریکا / کنایه هاشمی به گروه خاص

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: به دليل افزايش فشارها، نخواستم فردي مستبد به رأي باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سياسي مورد نظر رهبري معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفيق، خدمت به مردم بود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از مهر، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در ديدارهاي جداگانه با تعدادي از جوانان فعال سياسي و جمعي از اعضاي شوراي مركزي هماهنگي اصلاحات، تأسيس جمهوري اسلامي ايران مبتني بر قانون اسلام و مكتب اهل بيت‌(ع) را كه به رهبري امام راحل (ره) و حمايت روحانيت و همراهي توده‌هاي مردم شكل گرفت موهبتي الهي و نوعي اتمام حجت خداوند بر مردم ايران در مقطع بي‌نظير تاريخ تشيّع ذكر كرد و گفت: با تكيه بر اصول اسلامي و حضور همه جانبه مردم و نقش پررنگ آنان در صحنه‌هاي مختلف، تاكنون از بحران‌ها و فراز و نشيب‌هاي طبيعي و تحميلي داخلي و خارجي عبور كرده‌ايم.

وی در تحليل آسيب‌شناسي انقلاب اسلامي گفت: متأسفانه كساني كه در مبارزات دوران انقلاب سهمي نداشتند و حتي برخي از آنها مبارزه را حرام مي‌دانستند كه اسامي آنها نيز در تاريخ انقلاب محفوظ و شاخص‌ها، حرفها و مواضع آنها نيز مشخص است، امروز بعضي‌ مصادر را در دست گرفته‌اند وانقلابي‌نماها در لباس دين و با شعارهاي انقلابي، درصدد ايجاد انحراف در اهداف و آرمانهاي بلند امام راحل (ره) و مباني اسلامي هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد رد احراز صلاحيت‌ها، با اشاره به خيل عظيم درخواست و تقاضاها از سوي قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از وی براي حضور در عرصه اين دوره انتخابات گفت: از اقدام صحيح و صريحي كه انجام دادم كاملاً راضي و خداوند را شاكرم چون اين تصميم را براساس احساس وظيفه و رعايت مصالح و منافع نظام گرفتم و اينك در نزد خداوند، تاريخ و مردم فهيم و قدرشناس ايران شرمنده نيستم و اگر يكبار ديگر نيز به گذشته برگردم همين تصميم را خواهم گرفت.

هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: هرچند نگراني‌هايم باقي است ولي در نزد وجدان خود آسوده‌خاطرم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: همان زمان كه اصرارها براي حضورم در انتخابات زياد بود در پاسخ مي‌گفتم تمام موانع و اسراري را كه مي‌دانم نمي‌توانم بازگو كنم ولي به دليل افزايش فشارها، نخواستم فردي مستبد به رأي باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سياسي مورد نظر رهبري معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفيق، خدمت به مردم بود.

هاشمي‌ رفسنجاني با تشريح شرايط كشور و وضع نامساعد منطقه و اطراف ايران و تهديدها و تحريم‌هاي خارجي گفت: كشور در شرايط كنوني نياز به وحدت و انسجام و يكپارچگي دارد و نبايد دعواهاي سياسي و جناحي به تزلزل اراده مردم بيانجامد.

وی با اشاره به وضعيت كشورهاي سوريه، عراق و لبنان و برنامه‌هايي كه استكبار جهاني عليه كشورهاي اسلامي و منطقه دارد گفت: در حالي كه آمريكا، منافقين تروريست را از ليست سياه خارج و در كنار كاخ سفيد مورد حمايت قرار مي‌دهد، حزب‌ا.. لبنان را متهم به تروريسم مي‌كند و عليه جمهوري اسلامي ايران در حال توطئه‌هاي جديد است، ايشان گفت : بايد انقلاب و نظام اسلامي را حفظ و جلوي انحرافات را بگيريم.

در ابتداي هر يك از اين ديدارها، جمعي از حاضرين با تقدير و سپاس از اقدام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اجابت درخواست گروههاي مردمي و شخصيت‌هاي علمي و ديني كشور، تصميم وی را شجاعانه، ايثارگرانه، ارزشمند و توأم با تدبير و عقلانيت توصيف كردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فضول محله گفت:

    بعد از صلاحیت هاشمی افسرده شده بودم و دچار یاس. امشب شبکه 2 گفتگو با روحانی داشت. خوشحالم کسایی هستند که دلشون واسه ایران آباد میتپه. نه ایرانی که مثل سوریه بشه. گریم گرفت اما نه گریه از سر ناراحتی گریه از سر شوق. همه پشت سر روحانی مایستیم.

    • عابر پیاده گفت:

      مطمئن باش جنگ بعدی بعد از سوریه نوبت خوده ایرانه!!! به قول سید حسن نصراله”جنگ جهانی بر سر سوریه آغاز شده است”.
      و خدمت فضول محله یادآوری میکنم و اولین افرادی که پا به فرار میگذارن همین افرادی هستن که الان از سازش حرف میزنن!!!
      هشت سال دفاع مقدس فقط و فقط یک کشور از ایران حمایت کرد اونم سوریه بود!!
      پس جدا از رسم رفاقتی که ما باید به سوره کمک کنیم!! امام فرمود هرجا مظلومی باشد ما از او دفاع خواهیم کرد.

    • حقوقی گفت:

      دیشب روحانی دیدم تعجب کردم یه لحظه فکر کردم خواب. واقعا عااالی صحبت کردن. کاملا معقولانه و واقع بین و در عین حال انقلابی و مذهبی و متدین و ولایی

  2. علی گفت:

    با وجود آقای روحانی فکر کنم انتخابات ارزش پای صندوق رفتن رو داره. … بعدش وقتی خودش پرسید اونوقت شما کجا بودین به جوابی داشته باشم لااقل!!!!!!! بگم پای صندوق رای بودم داشتم رای می دادم. والله

  3. morteza گفت:

    اقای هاشمی  شما هم ک نظرات مارو رد صلاحیت میکنید

دیدگاه شما