دوشنبه 6 خرداد 1392 - 17:46

برنامه دولت احتمالی حدادعادل رونمایی شد

غلامعلی حدادعادل یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از برنامه‌های دولت احتمالی آینده خود رونمایی کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامعلی حدادعادل در این مراسم با بیان اینکه اندیشکده “تا دولت اسلامی” از دو سال و نیم پیش تهیه این برنامه را آغاز کرده بود، گفت: من هم در جریان این برنامه‌ها بودم و در این جلسات شرکت می‌کردم. این موسسه برنامه‌ خود را بر اساس رهنمودهای رهبری تبیین کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه “تدوین این برنامه‌ها بر اساس رهنمودهای رهبری یک کار قانونی است”، اظهار کرد: تبیین سیاست‌های کلی نظام به عهده رهبری است که رهبری بررسی بخشی از این سیاست‌ها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده که البته نظر مجمع در این باره مشورتی است.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه “انقلاب اسلامی فقط برای سرنگون کردن حکومت طاغوت نبود”، یادآور شد: انقلاب جنبه اثباتی هم داشت. انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتب اسلام و قرآن بود و امام راحل نماینده این مکتب بود و امروز نیز رهبری نماد بارز این مکتب است.

 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: رهبری فرموده‌اند که منشاء کج‌روی‌های کسانی که از اول با انقلاب بودند ولی بعدها دچار توقع و کج‌روی شدند این بوده است که این افراد درک عمیقی از مبانی فکری اسلامی نداشتند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه “داشتن یک درک درست از مبانی اسلامی برای مسئولان نظام بسیار ضروری است”، تصریح کرد: من معتقدم هر کس در ایران به مقام ریاست‌جمهوری می‌رسد باید درک عمیقی از اندیشه‌های اسلامی داشته باشد و همچنین با اندیشه‌های رهبری زاویه‌ای نداشته باشد.

 

حدادعادل همچنین اظهار کرد: برنامه‌هایی که تبیین شده، مبتنی بر برداشت مقام معظم رهبری از اسلام است و ما محبتی را که به رهبری داریم، باید با معرفت نسبت به دیدگاه‌های ایشان تکمیل و فاصله میان رهنمودهای رهبری را با برنامه‌های اجرایی پر کنیم.

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه “دولت یازدهم در حوزه‌هایی که نیاز نیست، نباید تصدی‌گری کند و آن حوزه‌ها را باید به مردم واگذار کند و به سراغ سیاستگذاری، هدایت، نظارت، حمایت و ایجاد زیرساخت‌ها برود”، تاکید کرد: دولت آینده نباید کورکورانه بلکه باید با برنامه عمل کند و حرکت عمومی دولت باید بر اساس اندیشه‌های نرم‌افزاری اسلامی باشد.

 

به گزارش ایسنا، در این برنامه حسین نجابت رییس ستاد انتخاباتی حدادعادل نیز با اشاره به اینکه “اعتقاد داریم داوطلبان را باید با برنامه‌هایشان ارزیابی کرد”، گفت: در اندیشکده “تا دولت اسلامی” سعی شده است برنامه‌ای بر اساس فرمایشات رهبری شکل بگیرد و هدف این است که این برنامه گفتمان انقلاب را تئوریزه کند.

 

در این برنامه، تعدادی از اساتیدی که در تهیه این برنامه مشارکت داشتند توضیحات کلی درباره این برنامه ارائه کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46429
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما