دوشنبه 6 خرداد 1392 - 16:16

رسیدگی به پرونده همراهی رئیس جمهور با مشایی هنگام ثبت نام

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده همراهی رئیس جمهور با اسفندیار رحیم مشایی هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در حال رسیدگی است.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهل و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد وضعیت پرونده همراهی رئیس جمهور با اسفندیار رحیم مشایی هنگام ثبت نام در وزارت کشور گفت: این پرونده به قوه قضائیه منتقل شده و هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی در مورد اینکه آیا رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی به دلیل داشتن پرونده در قوه قضائیه بوده است با رد این موضوع گفت: احراز نشدن صلاحیت بستگی به نظر و تشخیص شورای نگهبان دارد. اگر فردی صلاحیتش احراز شود در انتخابات کاندیدا شده و اگر هم احراز نشود نمی تواند به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشد. شورای نگهبان مقید نیست تنها از یک راه صلاحیت را برسی کند بلکه از دستگاههای مختلف سوالاتشان را می پرسند.

خبرنگاری در مورد پرونده مهدی هاشمی پرسید که وی پاسخ گفت: متهم و وکیل این پرونده مدعی شده اندکه نتوانسته اند به صورت کامل پرونده را مطالعه کنند به این دلیل درخواست مهلت کرده اند که درخواستشان پذیرفته شد. ضمن اینکه قاضی نیز نواقصی در ذهنش بود و برای رفع نقص پرونده را به دادسرا ارجاع داد. سخنان وکیل مهدی هاشمی که گفته است پرونده گم شده صحت ندارد و پرونده در دادسرای انقلاب تهران است.

محسنی اژه‌ای در مورد دستگیری تعدادی از حامیان دولت در استانها و فیلتر شدن سایتهای آنان گفت: همه باید بر قانونمداری تکیه کنیم. اگر هر کسی یا سایتی اقدام مجرمانه انجام دهد تحت تعقیب قرار گیرد. سایت ها دو نوع هستند که یکی از آنها سایت های ثبت شده است و در صورتی که آنها مطلبی را بنویسند که علیه امنیت ملی نباشد در مرحله اول تذکر می گیرند و در صورتی که پس از تذکر نیز مطلب را حذف نکنند کارگروه ویژه یا دادستان می تواند طبق ضوابط اقدام کند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: کسانی که هم اکنون نامزد تایید صلاحیت شده هستند اگر مرتکب تخلفی شوند طبق قانون برای آنها پرونده تشکیل اما پس از انتخابات به پرونده آنها رسیدگی می شود. اما اگر ستاد یا حامیان کاندیدایی مرتکب جرم شوند همان موقع به جرایمشان رسیدگی خواهد شد.

به گفته دادستان کشور، ستادهای کاندیداهایی که صلاحیت آنها رد شده است حق فعالیت انتخاباتی ندارند و دادستان جلوی آنها را می گیرد. اگر این افراد توسط ستادها یا نشریاتشان نیز کار انتخاباتی انجام دهند جلوی این کار گرفته می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46401
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما