دوشنبه 6 خرداد 1392 - 15:44

قاليباف تنها رقيب خود را اعلام كرد

محمدباقر قالیباف، دغدغه امروز مسئولین را رسیدگی به مردمی دانست که از همه چیز خود برای دفاع از اسلام و انقلاب گذشتند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع زنجان و در جمع مردم این شهر، اظهار کرد: مردم زنجان نه تنها امروز عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع)، ابراز می‎دارند، بلکه در زمان دفاع مقدس و زمانی که شیپور جنگ علیه یزیدیان زمان نواخته شد با جان و دل فرزندان خود را تقدیم دفاع از اسلام و انقلاب کردند.

 

 

وی افزود: دغدغه امروز مسئولین باید رسیدگی به مردمی باشد که از همه چیز خود برای دفاع از اسلام و انقلاب گذشتند، بدون این‌که لب به گلایه بگشایند.

 

 

وی تاکید کرد: اشتغال و اقتصاد یکی از دغدغه‎های مهم خانواده‎ها در حال حاضر است و مسئولان امر باید در رفع این امر مهم بکوشند و کاری نکنند که به دلیل عدم تامین معاش، افراد خانواده رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.

 

 

قالیباف افزود: نیروی عظیم منابع انسانی در خانواده‎ها تربیت می‌شوند که سرمایه واقعی جامعه در استفاده از منابع غنی کشور برای تولید ثروت می‌باشند و با توجه به این دو مقوله مهم می‎توانیم جامعه را ساماندهی کنیم.

 

 

وی با اشاره به این‌که طلاق، اعتیاد، فقر و بافت فرسوده شهرها واقعیت‎های غیرقابل انکاری هستند، خاطرنشان کرد: نباید واقعیت‎‎های جامعه را نادیده گرفت، بلکه باید با شفاف‌سازی و تعیین تکلیف از این وضع نامطلوب که بر تاروپود زندگی ما رخته کرده، رهایی یابیم.

 

 

وی با اشاره به چالش امروز کشور، گفت: گرانی و اشتغال، معضلات امروز کشور است که به دلیل سوء مدیریت و عدم تدبیر شاهد به وجود آمدن آن هستیم وگرنه هم‌اکنون نفت 120 دلار فروخته می‌شود، در این شرایط نمی‌توان ادعا کرد که پول نداریم.

 

 

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره مهمترین رقیب خود در این عرصه، خاطرنشان کرد: تنها رقیب من مشکل مردم کشور است و به جز آن رقیب دیگری ندارم که باید با روحیه جهادی به مدیریت خسته پایان داده و رویکرد جدیدی را در مجموعه مدیریتی کشور ایجاد کنیم.

 

 

قالیباف با بیان این‌که در امور مختلف بی‌انضباطی نباید کرد، گفت: روسای جمهور از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات ارزنده‎ای در کارنامه خود داشتند، ولی واقعیت این است که آن‎ها همه بضاعت خود را به کار گرفتند، ولی این اقدامات کفاف خواسته‎های ملت را نکرد و امروز نه با حرف و برنامه‌ریزی، بلکه با اقدام عملی باید به دنبال خواسته ملت بود.

 

 

قالیباف تصریح کرد: اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه رئیس جمهور آینده است، ولی تردید مردم در انتخاب یک امر طبیعی و به حق است که مردم برای انتخابات شایسته علاوه بر توجه به برنامه‎های آتی کاندیداها باید کارنامه آن‌ها را نیز مورد مطالعه قرار دهند زیرا عملکرد گذشته افراد متضمن برنامه‎هایی است که ارائه می‎دهند.

 

 

وی با اشاره به دو حماسه سیاسی و اقتصادی، تصریح کرد: خلق حماسه سیاسی برعهده مردم و خلق حماسه اقتصادی برعهده خدمتگزاران مردم است که باید هم مردم و هم مسئولین تمام تلاش خود را در این عرصه داشته باشند.

 

 

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دیدار آیت الله شیخ علی خاتمی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که من از بالا نیامدم که در سمتی منصوب شوم خاطرنشان کرد:من رعیتی بودم که از پایین، دست به زانوی خود گرفتم و آمدم. هم اکنون نیز پس از 35 سال خدمتگزاری به مردم عرض می‌کنم، تحقق حماسه سیاسی با مردم است تا به این دور خسته و بسته مدیریت در کشور پایان دهند، تا خون جدیدی در مدیریت کشور وارد شود؛ حماسه اقتصادی نیز با استعانت خداوند و غیرت جوانان این کشور با ما خواهد بود.

 

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در تهران 10، 12میلیون جمعیت وجود دارد و من نیز مدیر پشت میزی و کم تحرکی نیستم. همواره در عرصه تدریس، دانشگاه و کار در جنب و جوش و حرکت بوده‌ام. شهادت می‌دهم وقتی چشمم به چشم جوانان امروزی می‌افتد، هیچ تفاوتی با امیدی که در چشم جوانان دهه اول انقلاب وجود داشت نمی‌بینم. احساس می‌کنم اگر برای این جوانان نیز فرصتی فراهم شود، جرأت خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را پیدا خواهند کرد.

 

 

قالیباف به ظرفیت‌های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: منابع انسانی و امکانات موجود در کشور دو دارایی بزرگ ما به شمار می‌رود. همه مردم نیز اعداد و ارقام امکانات موجود در کشور را می‌دانند. در روزهای اولی که کار را در شهرداری تهران شروع می‌کردیم، همه می‌گفتند که این شهر امکانات ندارد و نمی‌توان آن را اداره کرد، اما هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که شهرداری دیگر از دولت پول نمی‌گیرد و بیش از 95 درصد از منابع را خود مدیریت شهری تأمین می‌کند. همچنین در شرایط سخت اقتصادی نیز قرار داریم، اما کارها در تهران به سرعت پیش می‌رود.

 

 

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از جوانان در امور کشور، گفت: اکنون متوسط عمر مهندسان حاضر در پروژه صدر و نیایش 35 سال است. پروژه‌ای که در آن در طول یک هفته 270 متر پل روی ترافیک شهر ساخته می‌شود. این افتخار را همین جوانان آفریده‌اند و من نیز در این کار کمترین نقش را داشته‌ام، من تنها آنها را پیدا کردیم و به هم متصل کردم تا کار کنند.

 

 

قالیباف افزود: ان شاالله ظرف 2 سال یک ثبات و آرامش اقتصادی و کنترل تورم و گرانی را خواهیم داشت، به نحوی که مردم دیگر این حرف را از من نشوند، بلکه آن را حس کنند. تاکنون نیز در شهرداری تهران وعده‌ای نداده‌ام که به آن عمل نکرده‌ باشم. زمانی که توفیق خدمت را در شهرداری تهران پیدا کردم به مردم گفتم به شما قول می‌دهم طوری کار کنیم تا در تمامی نقاط شهر و مخصوصا در جنوب تهران حس کنید که اتفاقی در زندگی شما افتاده است. در سال‌های اخیر هر ایرانی که پس از سه ماه دوری از تهران به پایتخت بازمی‌گردد احساس می‌کند شهر تغییر کرده است.

 

 

وی ادامه داد: هم اکنون مسئولان خارجی و سفرا از شهر تهران عبور و بازدید می‌کنند. وزرای امور خارجه گاهی به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند فلانی وقتی مسئولان خارجی به تهران می‌آیند در ابتدای هر جلسه درباره تهران صحبت می‌شود. اگر 40 دقیقه برای جلسه وقت است 15 دقیقه اول بحث تهران است و می‌گویند ما سال گذشته در تهران بودیم و امسال دوباره به تهران آمده‌ایم، اما شهر عوض شده است، این ظرفیت در سراسر کشور از روستاهای دورافتاده تا مراکز استان‌ها وجود دارد.

 

 

قالیباف با تاکید بر استفاده از تجربیات بزرگان و پیشکسوتان گفت: باید در کنار نیروی کار جوان از توانایی و تجربیات افراد پیشکسوت نیز به خوبی بهره‌برداری شود، به عنوان مثال در پروژه صدر و نیایش، 4 یا 5 پیشکسوت با موی سپید و تجربه خود حضور دارند که انبوه نیروی پرقدرت جوانی را هدایت و مدیریت می‌کنند.

 

 

قالیباف تاکید کرد: حماسه سیاسی با مردم، حماسه اقتصادی با ما کارگران. ان شاءالله آثار این حماسه اقتصادی نیز پس از دو سال در زندگی مردم در اقشار مختلف کارگر، کارمند، معلم، صنعتگر و… قابل مشاهد خواهد بود تا همه احساس کنند یک مدیریت زنده، پویا و با برنامه وجود دارد. همانطور که هم اکنون هرکس در تهران وارد می‌شود احساس می‌کند یک منطق و عقلانیت در مدیریت شهر وجود دارد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به این‌که مردم دیگر دوست ندارند از ما حرف بشنوند و از عدالت برای آنها سخن بگوییم، تصریح کرد:مردم دوست دارند عمل ببینند و طعم عدالت را در زندگی خود بچشند اگر این موضوع رخ داد در واقع دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌ایم، در غیر این صورت مشکلات همچنان باقی خواهد بود.

 

 

وی در ادامه با بیان این‌که بنده و امثال بنده و جوانان دهه اول انقلاب، بچه‌های برخواسته از توده‌های مردم هستیم و اگر در دفاع مقدس و پس از آن توفیق انجام وظیفه داشته‌ایم، این فرصت را امام(ره)، شهدا و اسلام برای ما فراهم کرده است خاطر نشان کرد: هیچگاه یادمان نمی‌رود که جزو توده‌های مردمی هستیم که در روستاها کار می‌کردیم و درس می‌خواندیم. در آن زمان هیچگاه فکر نمی‌کردیم چنین فرصت‌هایی را در اختیار داشته باشیم، به همین دلیل ما همه داشته‌های خود را مدیون امام(ره) و شهدا می‌دانیم و همواره سعی کرده‌ایم با تأسی از همسنگران خود در دفاع مقدس، هرکجا که مسئولیتی در اختیار داشته‌ایم در حد بضاعت خود به مردم خدمت کنیم.

در این مسیر تا به امروز همیشه از لطف و محبت مردم برخوردار بوده‌ایم. وظیفه ما نیز این است که به مردم خدمت بیشتری کنیم تا شکر نعمت را به جا بیاوریم.

 

وی در پایان خطاب به آیت‌الله خاتمی گفت: ان شاءالله بتوانیم با کار خود مخصوصا برای زنجان محبت‌های شما را جبران کنیم تا اگر دو سال دیگر در خدمت شما بودیم شما هم احساس کنید اتفاقات و تحولاتی رخ داده است.

 

 

به گزارش ایسنا نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به قالیباف ابراز داشت: خداوند را شکر می‌کنم که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و رأس مدیریت کلان جامعه ما در دست نایب امام‌زمان(عج) و فقیه جامع‌الشرایط است.

 

وی خطاب به قالیباف افزود: حضرت عالی از همان روزهای اول به عنوان سرباز ولایت در محضر معمار کبیر انقلاب در دوران دفاع مقدس حضور داشتید. همچنین در عرصه‌های مختلف مدیریتی توانستید به صورت صادقانه به این کشور و ملت خدمت کنید. آرزو ما این است که با وجود مردمانی خوب و مسئولانی دلسوز، منویات ولی امر مسلمین در خصوص حماسه سیاسی محقق شود. البته مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات ریاست جمهوری تنها یک مصرع حماسه سیاسی است.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: در مرحله اول تلاش دشمن این بود که اصل انتخابات برگزار نشود و در صورت برگزاری با مشارکت کم مردم همراه باشد تا از این طریق به دنیا القا کنند مردم‌سالاری دینی نمی‌تواند جای دموکراسی لیبرالیستی را بگیرد. البته مردم در طول 35 سال گذشته پاسخ خوبی به دشمنان داده‌اند و امیدواریم این حماسه سیاسی نیز در زمان و موعد معین محقق شود.

 

 

خاتمی سابقه شهر زنجان را بسیار روشن توصیف کرد و گفت: علما، حکما و شهدای بزرگ در دوران دفاع مقدس و همچنین غواصان دریادل این استان در جبهه‌های جنگ از افتخارات این شهر به شمار می‌روند. زنجان 2 مزار شهدا دارد. معمولا زمانی که از تهران برای زیارت قبور شهدا به این شهر می‌آیند بر سر مزار شهدای «بالا» حضور پیدا می‌کنند، اما شما بر سر مزار شهدای «پایین» تشریف بردید که مزار فرماندهان شهید و همراهان شهید باکری در دفاع مقدس همچون شهیدان رستم‌خانی، اشتری، اسدی، بیات و… در آن است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان تاکید کرد: برای حضرتعالی آرزوی موفقیت دارم. انشاءالله کارنامه درخشان خدمت شما با خیر و خوبی همراه شود و در رأس آن رضایت پروردگار متعال را به همراه داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46391
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما