دوشنبه 6 خرداد 1392 - 15:43

جلیلی:سفرهای استانی را ادامه می‌دهم

سعید جلیلی گفت: سفرهای استانی را ادامه می‌دهیم، اما این سفرها باید در حد وزارتخانه‌ها نیز دنبال شود.

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه دیدار با تعدادی از نخبگان فناوری و صنایع دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی در مورد مناظره‌ها میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مناظره‌ها حرکت خوبی است تا مردم بتوانند با دیدگاه و استدلال کاندیداهای مختلف و تفاوتی که بین این دیدگاه‌ها وجود دارد، آشنا شوند.

 

 

جلیلی ادامه داد: اگر ما بر اساس منطقی برنامه‌ها و دیدگاه‌هایمان را مطرح می‌کنیم، باید بتوانیم از منطق رویکردی که داریم دفاع کنیم و به شکل اغنایی آن را برای مردم مطرح کنیم.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مناظره‌ها از مشاور نیز استفاده خواهید کرد، گفت: کسی که در این عرصه حضور پیدا می‌کند، باید در مورد موضوعات مختلفی صحبت کند و من چنین ادعایی را ندارم و به چنین چیزی نیز اعتقاد ندارم که یک فرد در عرصه‌های مختلف تخصص داشته باشد، لذا باید مشاوره گرفته شود و ما بر اساس رویکردی که در چهار محور مشخص آن را بیان کرده‌ایم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان داشته باشد از مشورت‌های مختلف استفاده کنیم.

 

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در ارتباط با تهدیدهای رژیم صهیونیستی و این‌که چگونه می‌توان این تهدیدها و تنش‌ها را به حداقل رساند، گفت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست، ولی از طرف دیگر هر کشوری به میزانی می‌تواند تهدیدها را در مورد خودش کاهش دهد که روز به روز قدرت و اقتدارش افزایش پیدا کند.

 

 

وی افزود: اگر آنها علیرغم بحث‌هایی که مدت‌ها است، انجام می‌دهند نتوانستند کوچکترین تعرضی را به کشور ما داشته باشند، این ثمره اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و این‌که با اقتدار و قدرت ایران توانسته از ارزش‌های خود دفاع کند و اگر این صلابت و اقتدار ادامه پیدا کند حتما این تهدیدها در آینده به حداقل می‌رسد یا رفع می‌شود.

 

 

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا درست است جبهه پایداری از شما حمایت کرده است، گفت: آن دوستان باید نظر بدهند به هر حال ما رویکرد و گفتمانی داریم و این رویکرد و گفتمان مشخص است.

 

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا سفرهای استانی را در صورت پیروزی ادامه می‌دهید، با تایید این موضوع گفت: سفرهای استانی را ادامه می‌دهیم و این یک بحث مهم است؛ چرا که وقتی ساختار اجرایی و اداری قوی نیست، باید با ظرفیت‌های دیگری ضعف‌های آن جبران شود.

 

 

جلیلی با تاکید بر این‌که سفرهای استانی لازم است، تصریح کرد: به نظر من موضوع مهم این است که در کنار سفرهای استانی ؛سفرهای وزارتخانه‌ها نیز دنبال شود.

 

 

وی همچنین با بیان این‌که در ارتباط با سفرهای انتخاباتی استانی دوستان در حال برنامه‌ریزی هستند، در پاسخ به این سوال که آیا فردا با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار خواهید کرد یا نه؟ گفت: ان‌شاءالله اگر امکانش باشد این دیدار فردا صورت می‌گیرد.

 

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا با نامزد دیگری ائتلاف خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: در حال حاضر ما در مرحله‌ای هستیم که باید به صورت جدی وارد انتخابات شویم.

 

 

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی صبح امروز در دیدار با تعدادی از نخبگان فن‌آوری و صنایع دانش بنیان با تاکید بر این‌که باید کشور وارد مرحله‌ای شود که به بسیاری از دغدغه‌ها پاسخ دهد، گفت: با برآوردی که از مجموع ظرفیت‌های کشور داریم، معتقدم که اگر این ظرفیت‌ها بتواند شکوفا شود قدرتی در کشور آزاد می‌شود که قابل مقایسه با خیلی چیزهای دیگر نخواهد بود.

 

 

وی با بیان این‌که من تاکنون در سخنان خود 4 محور اساسی را مطرح کردم، گفت:‌برخی به من می‌گویند چیزهایی را بگو که مثلا مورد پسند دیگران یا مردم باشد، ولی من آنچه را که می‌گویم به آن باور دارم و اگر غیر از آنچه که باور دارم، بگویم صادقانه نبوده است.

 

 

جلیلی با اشاره به اهمیت استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور و این‌که باید این ظرفیت‌ها آزاد شود، به اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی در این راستا اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم این ظرفیت‌ها به خوبی آزاد و هدایت شود، باید بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کنیم و از طرفی دیگر از ظرفیت‌های مردم نیز استفاده کنیم و به این ظرفیت‌ها باور داشته باشیم. و از سوی دیگر آنچه که مربوط به منتخب مردم است، این است که با توجه به همین نگاه با عنوان رئیس قوه مجریه باید تمام ظرفیت‌های این قوه ، دولت و ساختار اجرایی کشور را در این جهت به کار بگیرد و از سویی دیگر دستگاههای دولتی نیز نباید مانع از آزاد شدن ظرفیتها شوند. و این بحث بسیار مهمی است.

 

 

وی تاکید کرد :در واقع دستگاه‌های دولتی نه تنها نباید مانع این ظرفیت‌ها شوند، بلکه باید آن را فعال و تقویت کنند و ساز و کار دولت در بخش‌های مختلف باید این گونه باشد.

 

 

وی افزود: دولت و دستگاه‌های دولتی باید به سراغ این ظرفیت‌ها بروند و برای آنها زمینه و تسهیلات فراهم کنند.

 

 

وی با اشاره به این‌که ما با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور داریم از نیروی انسانی خوبی نیز برخوردار هستیم و این مزیت نسبی ماست گفت: هنر دولت و ساختار اجرایی کشور باید این باشد که از این ظرفیت‌ها در حداکثر ممکن استفاده کند.

 

 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در ظرفیت‌ها و این‌که ابتدا، انتها و هدف کار، باید روشن باشد گفت: برخی مواقع ما شاهد هستیم که ظرفیتی در کشور فعال می‌شود، وارد عرصه می‌شود، ولی خود دولت و بخش دولتی حاضر نمی‌شود که مشتری این ظرفیت شود .

 

 

جلیلی با بیان این‌که هر کسی منتخب مردم می‌شود، باید به او کمک کنیم تا مشکلاتی که در ساختار اجرایی وجود دارد، برطرف شود، گفت: در کنار نگاه سلبی که در ارتباط با مشکلات وجود دارد، باید نگاهی ایجابی داشته باشیم و راهکار ارائه دهیم.

 

 

وی با بیان این‌که بعضا می‌بینیم در خود دولت دستگاه‌های مختلف در ارتباط با موضوعات مختلف نگاه‌های مختلفی دارند گفت: انسجام بخشی بروکراسی موضوع بسیار مهمی است.

 

 

این کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که اگر در طول 4 سال ما خوب کار کنیم، می‌توانیم بگوییم که تا حدی می‌شود به اندازه‌ی 8 سال یا ده سال کار کنیم گفت: ما نباید قول‌های فراتر از ظرفیتی که در اختیار داریم بدهیم. و بحث‌های اضافی در این زمینه مطرح کنیم. مثلا کاری که باید در طی 50 سال انجام شود را بگوییم ما ظرف 4 سال انجام می‌دهیم به نظر من این گونه سخنان به خاطر عدم درک صحیح یا بعضا بی‌صداقتی است.

 

 

پیش از صحبت‌های جلیلی تعدادی از نخبگان فن‌آوری و صنایع دانش بنیان به ایراد سخنرانی پرداختند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما