دوشنبه 6 خرداد 1392 - 14:49

نادر قاضی پور: جلیلی گزینه احمدی نژاد است

دولت تمام تلاشش را می‌کند که از نامزد مورد‌تایید خود حمایت کند و با توجه به این‌که تجربه تخریب در دوره‌های گذشته را هم دارد، شروع کرده‌ است به این‌که در جریان اصولگرایی شکاف ایجاد کند تا این‌گونه بتواند آرای نامزدهای اصولگرایان را به سمت نامزد موردتایید خود بکشاند.
هرچه اصولگرایان در این دو سال اخیر سعی کردند محمود احمدی‌نژاد را از جریان اصولگرایی که در دو دوره ریاست‌جمهوری گذشته با تمام توان از او حمایت کردند دور کنند و جریان دولت را انحرافی معرفی کنند، حالا دولت با تمام‌قوا حمله‌های اصولگرایان را با رمز «اصولگرای تقلبی» به خودشان باز‌می‌گرداند، خب جواب «های»، «هوی» است دیگر. به‌تازگی رسانه‌های حامی دولت که در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اسفندیار رحیم‌مشایی را به دلیل تصمیم شورای نگهبان از دست داده‌اند، وارد فاز جدیدی شده‌اند؛ روندی که به تعبیر بسیاری از اصولگرایان راهکار نتیجه‌بخش تخریب است؛ تخریبی که معتقدند دولت در آن، تجربه کافی را هم دارد، اما تخریب این دوره با دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری 84 و 88 تفاوت عمده‌ای دارد؛ تفاوتی که در سیبل دولت است. دولت در انتخابات یازدهم سیبلش را از اصلاح‌طلبان به اصولگرایان تغییر داده است. منطقی هم به نظر می‌رسد زیرا گزینه اصلی اصلاح‌طلبان، آیت‌الله هاشمی، از شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت گرفت و از دور خارج شد؛ حالا دولت مانده و اصولگرایان. نادر قاضی‌پور، عضو فراکسیون رهروان ولایت، در گفت‌وگو با «بهار» گفت: دولت سعی دارد با طرح بحث «اصولگرایان تقلبی» نامزدهای اصیل این جریان را تخریب کند تا این‌گونه بتواند آرای اصولگرایان را به سمت سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت خود، بکشاند. نماینده ارومیه در مجلس معتقد است به جز قالیباف، حداد، ولایتی و رضایی ،‌ دیگران اصولگرای تقلبی هستند و تنها این چهار‌نفر گزینه اصلی اصولگرایان هستند.
به‌تازگی رسانه‌های حامی جریان دولت خطی را پیش گرفته‌اند که در آن نامزدهای جریان اصولگرایی را اصولگرای تقلبی خوانده‌اند، دلیل این رویکرد تازه حامیان دولت چیست؟
دولت سعی می‌کند با طرح چنین بحث‌هایی اصولگراهای اصلی را تخریب کند که مورد اقبال و تایید جریان اصولگرایی هستند و این‌طور آرای آن‌ها را بشکند.
منظورتان از اصولگراهای اصلی کدام گزینه‌ها هستند؟
آقایان محمد‌باقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حداد‌عادل و محسن رضایی که مورد تایید عام و خاص مجموعه اصولگرایان هستند.
چرا دولت سعی دارد گزینه‌های اصولگرایان را تقلبی معرفی کند؟
دولت تمام تلاشش را می‌کند که از نامزد مورد‌تایید خود حمایت کند و با توجه به این‌که تجربه تخریب در دوره‌های گذشته را هم دارد، شروع کرده‌ است به این‌که در جریان اصولگرایی شکاف ایجاد کند تا این‌گونه بتواند آرای نامزدهای اصولگرایان را به سمت نامزد موردتایید خود بکشاند.
منظورتان از نامزد مورد حمایت دولت کیست؟
آقای سعید جلیلی معاون آقای احمدی‌نژاد است. در واقع دولت این‌طور بازی را پیش برد و سعی کرد که با آوردن رحیم‌مشایی تمام نگاه‌ها را به سمت وی بکشاند در صورتی‌که گزینه اصلی دولت آقای جلیلی بود و بدون حاشیه ایشان را وارد عرصه انتخابات کرد.
سعید جلیلی را اصولگرا نمی‌دانید؟
خیر، ما همان چهار بزرگواری که نام بردم را به عنوان اصولگرا می‌شناسیم و آقای جلیلی را اصولگرا نمی‌دانیم.
نزدیک به دو سالی است که اصولگرایان سفره خود را از دولت جدا کرده‌اند و جریان دولت را انحرافی می‌خوانند، اما دولت حالا در آستانه انتخابات سعی می‌کند جریان را برعکس جلوه دهد؛ آیا این ادامه همان رفتار تخریب سال‌های 84 و 88 محمود احمدی‌نژاد نیست؟ v
بله، دولت هیچ تغییری نکرده است. جریان دولت سعی می‌کند دوباره از اصولگرایان به نفع خودش استفاده کند و آرای این جریان را به سمت آقای سعید جلیلی بکشاند. هرچند آقای احمدی‌نژاد گزینه مورد‌نظر خود را قبلا اسفندیار رحیم‌مشایی مستقلا معرفی کرده است.
بعضی از اصولگرایان هم موضوع را برخلاف نظر شما تفسیر می‌کنند و می‌گویند بعضی اصولگرایان ‌ با معرفی‌کردن سعید جلیلی به عنوان گزینه دولت به دنبال تخریب او هستند؟
سوال من از این دوستان این است آیا آقای جلیلی الان در دولت مسئولیت دارد یا ندارد؟ دارد. آیا اطرافیان آقای جلیلی در ستاد ایشان همگی در دولت محمود احمدی‌نژاد سر کار هستند یا خیر؟ هستند. آیا دولت به دنبال تخریب گزینه‌های اصلی جریان اصولگرایی نیست؟ بله هست. تمام این موارد نشان می‌دهد این یک بازی دو‌طرفه است تا بتوانند نامزد خود را مطرح کنند؛ یعنی از یک‌سو نمی‌گویند جلیلی نامزد ماست و از سوی دیگر نامزدهای جریان اصولگرایی را تقلبی معرفی می‌کنند.
یعنی جلیلی را اصولگرای تقلبی می‌دانید؟
من همان چهار نفری را که نام بردم اصولگرا می‌دانم و به جز آن‌ها هیچ فردی را اصولگرا نمی‌دانم.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما