دوشنبه 6 خرداد 1392 - 13:20

واکنش وزارت علوم به حادثه دانشگاه زنجان

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حادثه دانشگاه زنجان مبنی بر درگیری منجر به ضرب و جرح میان یک استاد و دانشجو، گفت: دانشگاه در حال پیگیری این موضوع است و وزارت علوم نیز بر آن نظارت خواهد داشت.

  فاضل حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،ضمن ابراز تاسف از درگیری پیش آمده بین استاد و دانشجوی دانشگاه زنجان و با بیان اینکه شاید به ندرت در محیط دانشگاه چنین اتفاقاتی رخ دهد، تصریح کرد: اگر شکایتی از سوی دو طرف درگیری (استاد و دانشجو) به وزارت علوم ارائه شود، ما قطع به یقین، موضوع را پیگیری و تلاش می‌کنیم که رسیدگی‌ها به نحوی باشد که حقی ضایع نشود.

وی در خصوص نامه دانشجوی دانشگاه زنجان به وزارت علوم، تاکیدکرد: این دانشگاه مراجعه‌ای به وزارت علوم داشته است و مسئولانی که به آنها مراجعه شده است از این دانشجو خواسته‌اند که پیگیری درخواست خود را به صورت مکتوب ارائه کند، اما هیچ مکاتبه‌ای از درخواست این دانشجو ثبت نشده است، اما اگر دانشجو درخواستی ثبت کند این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مرجع رسیدگی به تخلفات اساتید، هیات انتظامی اساتید است

وی مرجع رسیدگی به تخلفات اساتید را هیات انتظامی اساتید عنوان کرد و گفت: در ابتدا این موضوع از سوی دانشگاه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورتی که بنا به دلایلی لازم باشد که مراجع بالاتر این موضوع را بررسی کنند این بحث از طریق هیات انتظامی اساتید پیگیری می‌شود.

مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم اضافه کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات دانشجویان نیز کمیته انضباطی دانشجویی است و در بحث اتفاق افتاده در دانشگاه زنجان تخلف صورت گرفته ابتدا توسط کمیته انضباطی دانشگاه و در صورت نیاز به کمیته انضباطی مرکزی ارجاع داده می‌شود.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس تخلفات صورت گرفته از سوی استاد و دانشجو در دو مرجع هیات انتظامی اساتید و کمیته انضباطی دانشجویی، دانشگاه و سپس در صورت نیاز در مرکز مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل بازرسی و پاسخ‌دهی به شکایات وزارت علوم، حادثه اتفاق افتاده در دانشگاه زنجان در مراجع ذکر شده بررسی و نتایج مربوط به هر دو فرد (استاد و دانشجو) اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46306
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما