دوشنبه 6 خرداد 1392 - 12:38

سناریوهای پشت پرده قتل عام «الحوله»

تسنیم: امروز دوشنبه ششم خرداد برابر با 27 اوت اولین سالروز کشتار هولناک و وحشتناک منطقه «الحوله» در شمال غربی حمص است که در جریان آن 108 شهروند بی‌دفاع و غیر نظامی سوری که در میان آنها 34 زن و 49 کودک مشاهده می‌شدند، در نهایت وحشی‌گری در دو روستای وابسته به منطقه «الحوله» که گروه‌های مسلح بر آن تسلط داشتند، به قتل رسیدند.

این قتل عام درحالی صورت گرفت که در ان زمان سازمان ملل طرح آتش بس را اعلام کرده بود و در حالی‌که اثار برجای مانده بر روی قربانیان این جنایت نشان می‌داد که قتل‌ها از مسافت نزدیک و با سلاح سرد صورت گرفته و بسیاری از آنها با این سلاح‌های سرد سر بریده شده‌اند، طرف‌های توطئه‌ کننده علیه سوریه تلاش کردند، نظام سوریه را متهم به این قتل عام کنند، به گونه‌ای که گزارش‌های اولیه رسانه‌های غربی مدعی شدند که الحوله توسط ارتش سوریه و با توپخانه گلوله‌باران شدند،‌ در حالی‌که تصاویری که هم از سوی معارضان و هم توسط خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از این جنایت منتشر شد، نشان می‌داد که ادعای رسانه‌های غربی و برخی طرف‌ها مبنی بر دست داشتن نظام سوریه در این جنایت واهی و بی‌پایه و اساس است.

این درحالی است که «آلستر کروک»، افسر سابق سرویس اطلاعات و امنیت انگلیس درباره این قتل عام تاکید که نحوه کشتار صورت گرفته نشان از این دارد که عناصر سازمان تروریستی القاعده دست به چنین قتل عامی زده‌اند، چون مشابه چنین کشتارهایی را تنها می‌توان در مناطق مختلف عراق مشاهده کرد که از سوی سازمان القاعده در این کشور علیه شیعیان عراق به اجرا گذاشته می‌شود.

با این حال آمریکا و انگلیس و فرانسه پیش از اعلام نتایج کمیته حقیقت یاب از جامعه بین المللی خواستار اقدام علیه نظام سوریه شدند و در این راه کمک‌های ملی و تسلیحاتی خود را به منطقه الحوله که در نزدیکی مرزهای لبنان واقع شده، به شکل چشمگیری افزایش دادند، در حالی‌که جنایت‌های بعدی گروه‌های مسلح و دست داشتن آنها در بمبگذاری‌های تروریستی کذب ادعای کشورهای غربی و طرف‌های منطقه‌ای در متهم کردن نظام سوریه در دست داشتن در این جنایات را به اثبات رساند.

با این حال کشتار الحوله بهانه‌ای در دست کشورهای غربی شد تا دیپلمات‌های سوری را اول ژوئن از خاک کشورهای خود بیرون کنند. «بشار اسد»، رئس جمهوری سوریه با وحشتناک توصیف کردن کشتار «الحوله» تاکید کرد که بحران سوریه بحران داخلی نیست، بلکه جنگی خارجی است که با ادات داخلی در سوریه در حال انجام است و دمشق هم اکنون با بحرانی سیاسی مواجه نیست، بلکه با توطئه‌ای طایفه‌ای مواجه است که تروریسم درحال اجرای آن در سوریه است.

در این راستا «راینر هرمن»، خبرنگار روزنامه آلمانی فرانکفورتر الگمانیه زایتونگ در گزارش خود از کشتار حوله تاکید کرد که این جهادی‌های تکفیری اهل سنت و دشمن اسد بودند که با هدف قرار دادن هواداران نظام سوریه که اقلیت‌های علوی و شیعی را در برمی‌گیرد، مرتکب این جنایت شدند.

گزارش این خبرنگار آلمانی تماما با گزارش‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر مطابقت داشت که بر ارتکاب اعمال خشونت‌بار براساس کینه‌ورزی‌های طایفه‌ای و مذهبی توسط گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در سوریه تاکید داشت.

با این حال محکومیت‌های نظام سوریه توسط کشورهای غربی ادامه یافت تا اینکه گزارش منتشره از سوی دایره اطلاعات دولت فدرال آلمان بر این نکته تاکید کرد که از دسامبر 2011 تا ژوئیه 2012 گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعده مرتکب 90 حمله تروریستی شدند که از جمله آنها مشارکت در کشتار الحوله بود.

این درحالی است که می‌توان کشتار الحوله را با حوادث تابستان سال 1939 مقایسه کرد که در جریان آن نیروهای نازی برای توجیه حمله نظامی خود به لهستان خود را قربانی کشتاری نشان دادند که در یکی از مناطق مرزی آلمان و لهستان روی داده بود و از لحاظ تاریخی ثابت شده است که از ونزوئلا تا تایلند غرب و در راس آن آمریکا همواره اقدام به تشکیل گروه‌های معارضی کرده‌اند تا با دامن زدن به ناآرامی‌ها و ترور شهروندان این کشورها، حکومت‌هایشان را به دست داشتن در این جنایات متهم کنند تا دستاویزی برای غرب جهت اقدام علیه حکومت‌های این کشورها باشد و کشتار الحوله از این حیث تفاوتی با ترفندهای فوق ندارد.

مصاحبه صورت گرفته توسط روزنامه «تریش شو» در سال 2005 با «زیاد عبد النور» از بنیانگذاران شرکت نظامی امنیتی «بلک هوک» و از شخصیت‌های نزدیک به سازمان سیا براین نکته تاکید می‌کند که تغییر دو نظام سوری و لبنانی امری حتمی است، چون برای این امر از سال‌ها پیش برنامه ریزی شده است. به همین دلیل من به خوبی می‌دانم که در سوریه چه می‌گذرد. اما این پایان کار نیست، پس از آن نوبت به عراق می‌رسد. در خصوص ایران نیز بدانید که غرب اجازه نخواهد داد که ایران به قدرت هسته‌ای تبدیل شود و در این راه بدانید که هر چیز که ما را به هدف برساند، برای ما امری توجیه شده است.

این اظهارات نور با مقاله «سیمور هرش» که نیویورکر آن را در سال 2007 چاپ و منتشر کرد، مطابقت دارد که در آن تاکید کرده بود آمریکا و اسرائیل در کنار عربستان و گروه سعد الحریری در لبنان اقدان به تشکیل ارتشی منطقه‌ای از جهادی‌های تکفیری در منطقه کرده‌اند که هدف آن تضعیف حکومت‌هایی در منطقه است که متحد آمریکا و اسرائیل به شمار نمی‌آیند.

این درحالی است که برای دهه‌های متوالی بسیاری کشورهای منطقه از الجزایر تا مغرب گرفته و از مصر تا سوریه با گروه‌های جهادی تکفیری مبارزه کرده‌اند.

آنچه از کشتار الحوله می‌توان برداشت و با توجه به انچه گذشت می‌توان گفت که غرب کلید جنگی طایفه‌ای بین اهل سنت و شیعیان را در منطقه رقم زده است و قربانی این جنگ تنها سوریه نیست.

«رابرت بایر»، از مزدوران سابق سازمان سیا در لبنان که برای مدت‌ها حزب الله به دست داشتن در اقدامات تروریستی و ایران متهم می‌کرد، اکنون می‌گوید: ما اعراب اهل سنت را با نبردی خشونت‌آمیز آماده کرده‌ایم و بی‌تردید این کشورهای آمریکا و فرانسه خواهند بود که کلید این جنگ را خواهند زد و در آن وقت است که نصرالله و شیعیان منطقه هدف قرار خواهند گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46295
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما